apua, puhelimessa sähkösopimuksen myyjä vei minua aivan täysin ja nyt en löydä mistään, kuinka irtisanoa sopimus
Juuri äskön sähkösopimuksen myyjä sai minut aivan ympäripuhuttua ensimmäistä kertaa elämässäni. Hoki vain kokoajan kuinka minulla on 14pv aikaa irtisanoasopimus ja kuinka puhelimessa ei mitään lopullista sovita.
Nyt en kuitenkaan löydä mistään mitään infoa kuinka irtisanoa sopimusta, eikä sähköposteihin vastata.
Auttakaa nuorta yksinasujaa :/
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan energiasta on paljon ollut juttua, että vaikea päästä sopimuksesta eroon, on kuulemma todella kalliskin.
Sähkökauppiasta pääsee helpolla eroon, kun sanoo että on juuri tehnyt parin vuoden sopimuksen toisen firman kanssa, tällöin eivät voi myydä sulle mitään.
Tai sitten ihan vain lyö luurin korvaan ja estää numeron. Helppoa.
Etämyyntisopimuksen saa perua, olisiko pari viikkoa vahvistuksesta, se on kerrottu siinä.
Minulle kävi kerran samoin, ei sille voi mitään kun on jo päässyt tapahtumaan.. Se oli sellainen hyvin mielyttävä-ääninen henkilö. Itse asia meni minulta täysin ohi, kun olin ihan myyty.
Perut sopimuksen puhelimessa tai sähköpostilla välittömästi. Jos et saa ketään kiinni, voit ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Normaalisti Kotimaan energia vastaa arkisin klo 9-17 palvelunumerossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
s
Vierailija kirjoitti:
pakkohan sieltä joku paperisopimus on tulla.
jatkoa varten sitten: tee jo nyt päätös, että jatkossa et osta tai vastaanota mitään puhelinmyynnin kautta. Siis ei mitään. jos vaikka soittavat ja sanovat, että saat teslan käyttöösi, jos tilaat epälehtiab:n vuodeksi, sanot tyynesti "kiitos, mutta en osta mitään puhelinmyynnistä, hyvä päivänjatkoa, kuulemiin" ja suljet luurin. päätös pitää tehdä etukäteen ja miettiä mitä sanoo ja sitten pitäytyä siinä päätöksessä. Et siis suostu edes kuuntelemaan hyvää tarjousta, et suostu vastaamaan jos puheinmyyjä haluaa kysyä jotain periaatteestasi, ihan vain "kuulemiin" ja tylysti punaista luuria.
Helpompaa tilata numeroon suoramarkkinointikielto kun väistellä näitä pakkomyyjiä.
minulla on ollut sellainen periaate, etten suostu maksamaan mitään suojelurahaa omasta puhelinrauhastani eivätkä kaikki puhelinmyyjät niitä listoja noudata tai kunnioita.
Soitto Robinson-rekisteriin puhelinmarkkinointikiellon tekemiseksi maksaa selvästi alle 50 senttiä ja toimii oikeasti todella hyvin. Ainoa huono puoli om se, että kielto om voimassa vain 3 vuotta kerrallaan.
Samalla firmalle laitoin sähköpostia ja peruin. Syy se ettei niitä sopimus papereita tullut.
1. Menet kotimaan energia oy nettisivuille.
2. Kirjaudut oma diiliin (näkyy esim sinun yhteystietosi, sähkösopimus ym eli on henkilöasikkaan omat henk.kohtaset sivut )
3. Sieltä löydät sitten kohdan sähkösopimuksen irtisanominen ➡️ ja irtisanot sopimuksen.
Huom! Jos tänään irtisanot sopimuksen se tulee voimaan vasta 14 päivän päästä ei siis heti saman tien.
Ja varmista että se vanha sopimus mistä haluat sähkön edelleen tulevan sopimus jatkuu edelleen (Kirjaudut vastaavasti heidän sivuilleen)
Varaudu siihen että saat 2 sähkölaskua.
Itselläni ei tuosta firmasta sähköä tule mutta sen verran vilkaisin heidän sivujaan että heidän firmassaan homma on tuo. Kutakuinkin joka firmassa menee noin.
Etsi toinen yhtiö, vaikka se nykyinen yhtiö ja tee sopimus heidän kanssaan. Jos ei ole määräaikainen, niin pitäisi onnistua välittömästi tai noin kahden viikon kuluessa..