apua, puhelimessa sähkösopimuksen myyjä vei minua aivan täysin ja nyt en löydä mistään, kuinka irtisanoa sopimus
Juuri äskön sähkösopimuksen myyjä sai minut aivan ympäripuhuttua ensimmäistä kertaa elämässäni. Hoki vain kokoajan kuinka minulla on 14pv aikaa irtisanoasopimus ja kuinka puhelimessa ei mitään lopullista sovita.
Nyt en kuitenkaan löydä mistään mitään infoa kuinka irtisanoa sopimusta, eikä sähköposteihin vastata.
Auttakaa nuorta yksinasujaa :/
Kommentit (29)
Helpottaa, jos kerrot, miltä firmalta menit sähkösi ostamaan.
Ilmoita nykyiselle sähköyhtiölle, etten hyväksy vaihtoa ja pyydä vahvistus sähköpostiin.
Eiköhän siitä tule vielä kirjallinen vahvistus sähköpostiin ja siinä on peruutusmahdollisuus. Jos ei kuulu viikkoon mitään, ala kysellä perään.
Ei ne mitään puhu ympäri kun sulkee puhelimen välittömästi. Typerät jää lässyttämään ja tulee huijatuiksi.
Vanhemmalta tädiltä neuvo - puhelinmyyjille voi sanoa kiitos ei heti kun ne ovat aukaisseet suunsa ja sulkea puhelin saman tien. Heidän kanssaan ei ole mikään pakko puhua, ei ole mikään kohteliaisuuskysymys edes, sama kuin sinun ei tarvitse jäädä jonkun numerosi valinneen random-juopon kanssa.
Tuo kuulostaa kyllä huiaukselta - kai se myyjä oli puhuvinaan onkun sähköä oikeasti myyvän yrityksen nimissä? Siinä tapauksessa ole suoraan yhteydessä sinne, tietäväthän ainakin että heidän nimissään olla epärehellisessä mielin liikkeellä, ja jos on tosissaan myynti ollut heidän nimissään oikeasti niin osaavat neuvoa mitä sinun pitää tehdä.
OT: Ovat muuten sadistisia nämä sähköfeissarit.
Tulee kirjallinen. Mutta jos gnp energy niin olet korviasi myöten kusessa. Ei muita "huijareita" liikkeellä
Kotimaan energia on kyseessä, hirveää huijausta
Sähköpostiin tuli vahsitus sopimuksesta, vaikka puhelimessa puhuttiin, ettei vielä mitään vakavaa lyödä lukkoon.
Mistään nettisivuilta ei löydy tietoa peruutuksesta, vain että 14pv aikaa irtisanoa
ap
pakkohan sieltä joku paperisopimus on tulla.
jatkoa varten sitten: tee jo nyt päätös, että jatkossa et osta tai vastaanota mitään puhelinmyynnin kautta. Siis ei mitään. jos vaikka soittavat ja sanovat, että saat teslan käyttöösi, jos tilaat epälehtiab:n vuodeksi, sanot tyynesti "kiitos, mutta en osta mitään puhelinmyynnistä, hyvä päivänjatkoa, kuulemiin" ja suljet luurin. päätös pitää tehdä etukäteen ja miettiä mitä sanoo ja sitten pitäytyä siinä päätöksessä. Et siis suostu edes kuuntelemaan hyvää tarjousta, et suostu vastaamaan jos puheinmyyjä haluaa kysyä jotain periaatteestasi, ihan vain "kuulemiin" ja tylysti punaista luuria.
Nyt maksat oppirahoja muutaman vuoden ja opit ottamaan teoistasi vastuun.
Vierailija kirjoitti:
pakkohan sieltä joku paperisopimus on tulla.
jatkoa varten sitten: tee jo nyt päätös, että jatkossa et osta tai vastaanota mitään puhelinmyynnin kautta. Siis ei mitään. jos vaikka soittavat ja sanovat, että saat teslan käyttöösi, jos tilaat epälehtiab:n vuodeksi, sanot tyynesti "kiitos, mutta en osta mitään puhelinmyynnistä, hyvä päivänjatkoa, kuulemiin" ja suljet luurin. päätös pitää tehdä etukäteen ja miettiä mitä sanoo ja sitten pitäytyä siinä päätöksessä. Et siis suostu edes kuuntelemaan hyvää tarjousta, et suostu vastaamaan jos puheinmyyjä haluaa kysyä jotain periaatteestasi, ihan vain "kuulemiin" ja tylysti punaista luuria.
Helpompaa tilata numeroon suoramarkkinointikielto kun väistellä näitä pakkomyyjiä.
Siis miten ihmiset on niin vässyköitä, etteivät osaa tehdä omia mielipiteitään selväksi kuin korkeintaan luurin lyömällä?
Ei ne pihelinmyyjätkään mitään väkisin laita (toki joka ryhmään voi aina joku huijari eksyä, mutta tämä on asia erikseen), ja heiltä voi myös kysyä tarkempia tietoja ja keskustella, jonkan päätteeksi voi tehdä ihan oman päätöksensä. Vahvistuskirjeestä voi vielä asiat varmistaa ja homman peruuttaa, jos se ei miellytäkään. Sinullekin varmasti tällainen vielä tulee, tarkasta siitä nyt herranen aika ensin, olisiko se sittenkin parempi, kuin nykyinen sopimuksesi.
Minulle saisi sähkömyyjät soitella useamminkin! Koko ajan ei jaksa markkinoita seurata ja vaihdan kyllä heti, jos on parempia ehtoja tarjota.
Kuinka vaikeaa on lopettaa puhelu?
Jos ei pysty lopettamaan puhelua, annan vinkin; Kuuntele rauhassa kaikki, mitä myyjä sinulle sanoo. Ratkaisun hetkellä sano, että sinun täytyy hyväksyttää tämä asiaa hoitajallasi. Se toimii aina.
Kotimaan energiasta on paljon ollut juttua, että vaikea päästä sopimuksesta eroon, on kuulemma todella kalliskin.
Sähkökauppiasta pääsee helpolla eroon, kun sanoo että on juuri tehnyt parin vuoden sopimuksen toisen firman kanssa, tällöin eivät voi myydä sulle mitään.
Irtisano se heti.
Mulle soitetaan säännöllisesti eri sähköyhtiöistä, koska talomme sähkösopimus on mun nimissä. Mä en ikinä alas edes keskustella sähkömyyjien kanssa. Jos haluan halvempaa sähköä, haluan rauhassa selvittää ja kilpailuttaa yhtiöt.
En vastaa yhteenkään kysymykseen joo/kyllä. Ja tämä koskee siis kaikkia puhelinmyyjiä. Ihan alkaen siitä kun myyjä varmistaa ”olethan sinä Nimi Nimi”. Jos mulle on epäselvää mistä soitetaan, niin kysyn kuka kysyy/mistä soitat. Puhelinmyyjälle sitten vastaan ”en halua keskustella aiheesta, kuulemiin”. Luuri kiinni.
Ja mitään ilmaista kokeilupakkausta ei ole olemassa. Mulle ei saa lähtettää mitään. Tai jos olisi niin en ota riskiä että sitoudun mihinkään muuhun. Säästyy monelta vaivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pakkohan sieltä joku paperisopimus on tulla.
jatkoa varten sitten: tee jo nyt päätös, että jatkossa et osta tai vastaanota mitään puhelinmyynnin kautta. Siis ei mitään. jos vaikka soittavat ja sanovat, että saat teslan käyttöösi, jos tilaat epälehtiab:n vuodeksi, sanot tyynesti "kiitos, mutta en osta mitään puhelinmyynnistä, hyvä päivänjatkoa, kuulemiin" ja suljet luurin. päätös pitää tehdä etukäteen ja miettiä mitä sanoo ja sitten pitäytyä siinä päätöksessä. Et siis suostu edes kuuntelemaan hyvää tarjousta, et suostu vastaamaan jos puheinmyyjä haluaa kysyä jotain periaatteestasi, ihan vain "kuulemiin" ja tylysti punaista luuria.
Helpompaa tilata numeroon suoramarkkinointikielto kun väistellä näitä pakkomyyjiä.
minulla on ollut sellainen periaate, etten suostu maksamaan mitään suojelurahaa omasta puhelinrauhastani eivätkä kaikki puhelinmyyjät niitä listoja noudata tai kunnioita.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan energia on kyseessä, hirveää huijausta
Sähköpostiin tuli vahsitus sopimuksesta, vaikka puhelimessa puhuttiin, ettei vielä mitään vakavaa lyödä lukkoon.
Mistään nettisivuilta ei löydy tietoa peruutuksesta, vain että 14pv aikaa irtisanoa
ap
Eikö se sopimus nyt sitten vastannut puhelimessa sopimaanne, vai miksi oli huijausta? Vai harmittaako sittenkin vain, kun et saanut omaa mielipidettäsi sanottua?
Lue nyt se vahvistus huolellisesti läpi, siellä on aivan varmasti maininta ja ohjeet, miten voit tämän 14 pvän kuluessa peruuttaa.
Jatkossa sitten opettelet sanomaan ei, jos et mitään halua ostaa, tai kysymään tarkennusta, jos et vain ymmärrä mitä olet ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan energia on kyseessä, hirveää huijausta
Sähköpostiin tuli vahsitus sopimuksesta, vaikka puhelimessa puhuttiin, ettei vielä mitään vakavaa lyödä lukkoon.
Mistään nettisivuilta ei löydy tietoa peruutuksesta, vain että 14pv aikaa irtisanoa
ap
No nyt heti teet irtisanomisen s-postissa ja soitat asiakaspalveluun, jossa varmistat irtisanomisen.
Tuolla sinulle yhteystiedot. Soita tuohon asiakaspalvelunumeroon ja peru.
Minkänimisen firman kanssa teit sopimuksen? Soita heidän asiakaspalveluun tiedon löydät varmaan nettisivuilta?