Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini sanoi eilen etten pääse heille käymään ennen kuin korona ohi. Siihenhän voi mennä vaikka loppu vuosi.

Vierailija
10.05.2021 |

Onko muiden yli 70-vuotiaat vanhemmat samanlaisia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Olivat eilenkin kylässä. Eka rokotuskin suojaa jo jotain 60 %.

Vierailija
2/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap ja vanhempani saaneet rokotuksen. Itse en ole ottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa käytetään tekosyynä että saadaan olla omissa oloissaan.

Vierailija
4/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole koskaan "ohi".

Samanlainen ikuinen kiertolainen kuin influenssa.

Vierailija
5/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa päättää itse. Ehkä, jos otat rokotteen, päästävät jo ennen koronan ”loppumista”.

Vierailija
6/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kahdesti viikossa on pitänyt käydä niin ennen piikkiä kuin sen jälkeen. Ei ilmeisesti hirveästi pelota. Tosin onpa nuo selvinneet kovemmistakin taudeista, sodasta, pula-ajasta, jne.

Vauhkoimpia näyttävät olevan nuo juuri eläkeiän kynnyksellä olevat (urbaanit) boomerit jotka on päässeet elämässään muuten vähällä.

Vierailija
7/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tästä äitini kanssa keskustelin. Kuulemma vain ulkona voidaan nähdä turvavälillä.

Vierailija
8/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi jankuttaa. 

Vierailija
9/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tuppaudu väkisin kenellekään kylään. 

Vierailija
10/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun äiti on toki vasta 60+ muttei missään vaiheessa ole kieltänyt kyläilemästä tai vauhkonnut koko Koronasta. Kukaan perheestämme ei myöskään ole ottanut rokotusta.

Vierailija
11/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vanhempiani ja miehen vanhempia ihan normaalisti koko ajan. Appivanhemmat ensin lähti hysteriaan mukaan, mutta tajusivat jo viime keväänä sen typeräksi ja sen jälkeen on tavattu kuten aina.

Vierailija
12/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Olivat eilenkin kylässä. Eka rokotuskin suojaa jo jotain 60 %.

Suomessa ikävä kyllä kokeilu menossa koska kolmeksi kuukaudeksi venyttivät piikkien välin vaikka niitä ei oltu testattu niin pitkällä välillä.

Parasta olisi tukahduttaa koko epidemia, mutta nyt on koulut auki, baarit auki jne. joten tartunnat lisääntyvät taas.

https://tukahdutusstrategia.fi/

Vierailija
13/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ja miehensä ovat saaneet jo ensimmäisen rokotuksen ja saavat kuukauden päästä toisen. Eivätkä ole aikeissa höllentää koronakäytäntöjään siltikään. Ulkona turvavälein tavataan pelkästään, äitienpäiväkahvitkin juotiin ulkona.

Vierailija
14/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ja miehensä ovat saaneet jo ensimmäisen rokotuksen ja saavat kuukauden päästä toisen. Eivätkä ole aikeissa höllentää koronakäytäntöjään siltikään. Ulkona turvavälein tavataan pelkästään, äitienpäiväkahvitkin juotiin ulkona.

Mä en ole suostunut näihin ulkona turvaväleillä tapaamisiin. Jos ei halua tavata normaalisti niin saa olla yksin.

Vierailija
15/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita äidillesi samoin, ettei ole teille tulemista, ennenkuin tarttuvuusluku suomessa on 0 kappaletta tartuntoja, menköön vaikka 7 vuotta. Jos äitisi pelkää, voi olla parempi, ettet mene, mutta kait tämä koronavarovaisuus pitäisi olla selvä sekä äidilläsi että sinulla. Tuntuu haetulta jutulta ja syyltä!

Vierailija
16/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, niin ehdota, että pidätte kesällä omaehtoisen karanteenin 14 päivää ja näette sitten näette vaikka viikon putkeen vanhempien kanssa. Mökkeilyä yhdessä tms :)

Meillä tää toiminut hyvin, tosin oon ite työtön ja puoliso etätöissä eli töiden puolesta niitä lähikontakteja ei tule muutenkaan.

Vierailija
17/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole suostunut näihin ulkona turvaväleillä tapaamisiin. Jos ei halua tavata normaalisti niin saa olla yksin.

Ihan mielenkiinnosta kysyn: miksi et halua nähdä ulkona turvavälin kanssa?

Vierailija
18/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja vanhempani saaneet rokotuksen. Itse en ole ottanut.

Vanhempasi toimivat järkevästi ja ohjeistuksen mukaisesti.

Olikos sinulla jokin järkisyy olla ottamatta rokotetta?

Vierailija
19/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää, mutta toisen toiveita pitää kunnioittaa, et kai sä nyt väkisinkään haluaisi sinne vierailemaan mennä.

Vierailija
20/22 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt vanhempiani ja miehen vanhempia ihan normaalisti koko ajan. Appivanhemmat ensin lähti hysteriaan mukaan, mutta tajusivat jo viime keväänä sen typeräksi ja sen jälkeen on tavattu kuten aina.

Jopa on ajattelemattomasti ja vastuuttomasti toimittu. Ei ihme, ettei epidemia ala rauhoittumaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä