Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä...nivelrikko-oireet alkaneet yhtäkkiä helpottamaan...olen syönyt nyt såännöllisesti kolme viikkoa jos jonkinlaista rohtopilleriä.

Vierailija
10.05.2021 |

Nyt vielä pitäisi tietåä, mikä näistä on se vaikuttava/vaikuttavin.

Oireeni olivat siis todella pahat.
Viime syksynä huomasin, etten voi enää kyykistyä, mutta en ottanut vakavasti.

Nyt keväällä oikea polvi meni todella huonoksi. Aamuisin nivel oli niin jäykkä ettei se ei koukistunut, kuin varovasti kädellä auttaen.

Ei puhettakaan rappujen noususta eikä varsinkaan laskeutumisesta muuten kuin sivuttain rappu kerrallaan.

Ja nyt, mitä ihmettä. Voin kävellä lähes normaalisti (vielä lyhyin askelin) ja nousta ja laskeutua portaita..

Olin siis jo todella epätoivoinen.

Eli kannattaa kokeilla ennakkoluulottomasti, burana ja tekonivel eivät välttämättä ole kohtalo

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nopeasti etenee? Puolisolla todettiin juuri kakkosvaiheen nivelrikko molemmissa polvissa. Lääkäri sanoi että kolmosvaihe on tekonivel ja neljäs vaihe vakava, tarkoittaa mitä? Ei kai voi jäädä työkyvyttömäksi?

Se vähän riippuu ihmisestä. En ole ylipainoinen, ja muutenkin olin kyllä kunnostani pitänyt huolta, joten perinnöllistä on tuo nivelrikkous. Minulla eteni vuodessa lonkan nivelrikko kuolioon, ja peruutuspaikalle sitten leikkaukseen. Työkuntoon tulin leikkauksen jälkeen muutamassa kuukaudessa. Polven leikkauksesta paranee hieman hitaammin kuin lonkan.

Vierailija
22/25 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla molemmissa polvissa nivelrikot mutta ei leikata. Ensin olin liian nuori n 40-v ja nyt liian vanha (kohta 50-).

Tai sitten on niin alkuvaiheessa sanoo eka ja toisen mielestä kierukan rispaantuminen on se kipua aiheuttava. Kolmas sanoo ettei leikkaukset auta ikinä ja neljäs vannoo liikunnan nimeen.

Miten ihmeessä saatte nivelrikkoon hoitoa?

Ei ikä voi olla ainoa peruste. En ole kuullut koskaan, että olisi liian vanha. Minulle laitettiin eka tekonivel kun olin 60v. Siitä kymmenen vuoden päästä toiseen polveen sama.

Tiedän, että yli 80 vuotiaille on laitettu niin polvien kuin lonkan tekoniveliä. Pitäkää puolenne ja vaatikaa pääsyä ortopedin arvioon, magneettikuviin ja sitä kautta leikkaukseen. Itselleni ei auttanut mitkään pistoshoidot lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormien nivelrikon kivut miltei poissa, toinen curaMin purkki menossa. Olen ottanut aamuisin yhden kapselin. Mutta oikean kylkikaaren alla suoli? myllertää, liikkeen tuntee kädelläkin. Ei kivuliasta vaan samantyyppistä kuin lasta odottaessa, mutta eri paikassa. Varsinkin jos istuu ja on juuri syönyt jotain. Olen normaalipainoinen ja syön usein, mutta vähän kerrallaan. Myös ummetus vaivaa eikä aiemmin ole ollut sitä. Ruokavalio sama kuin ennenkin.

Vierailija
24/25 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikolle on tyypillistä oireiden aaltoilu. Välillä voin olla "jalaton", välillä ei ole yhtään kipuja.

Molempien polvien nivelrikko todettiin jo v. 2018. Silloin oli pakko hakeutua tutkimuksiin, kun en päässyt enää kävelemään ilman apukeppejä. Toinen polvi oli täysin pois pelistä.

Nyt minulla on ollut kaksi täysin oireetonta vuotta. Nivelet oireilevat vain, jos olen esim. mökillä tehnyt hommia polvillani tai jatkuvasti kyykistellen. Silloinkin kipu menee ohi muutamassa päivässä, kun rasitus loppuu. En käytä lääkkeitä, rohtoja, teippejä tai polvitukia, vaikka niitä kaikkia on tarvittu akuutissa vaiheessa.

Vierailija
25/25 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon myös lisäravinteiden parantavaan voimaan. Omille ja anopin reumanivelille liposomi nad on ollut erityisen mullistava, nyt syön tiger milk ja lions mane -sienikomboa ja tämäkin toimii hämmästyttävän hyvin. Muutkin sienet on olleet toimivia, cordycepsia olen käyttänyt jo vuosia. Bacopa monnieri auttoi aivosumuun ja keskittymisvaikeuksiin, kreatiini on myös hyvä siihen liikunnan parina. 

nythän mm kurkumiini ja monet muut toimivat yritetään kieltää EU:ssa, yllättyneet parijonoon.