Keksiikö FB itse kaveriehdotuksen jota FB erikseen tarjoaa?
Ei siis se lista mikä on ”keitä saatat tuntea” vaan miksi tulee kaveriehdotus josta tulee erikseen oma ilmoitus?
Kommentit (8)
Tarjoaakohan se niitä ihan randomisti? Kun nyt oli ilmestynyt eräs työn kautta tuttu vuosian takaa listalle, poistin hänen eston jokin aikaa sitten ja nyt mietin tuliko ehdotus koska hän oli käynyt profiilissani.
Ei se FB nyt aivan tyhjästä niitä tarjoa. Itsellä on taipumus huomaamatta havaita, miten järjestelmät toimivat, ja olen huomannut, että FB tarjoaa esimerkiksi niiden ihmisten kavereita, joiden nimistä olen tehnyt hakuja, jos olen vaikka uteliaisuuttani hakenut jonkun julkisuudessa esillä olleen nimen ja käynyt katsomassa profiilia. Muut taas ovat kaverieni kavereita tai kaverien kavereiden kavereita. Ja loput ovat ehkä käyneet katsomassa omaa profiiliasi. Kyllä sieltä aina joku yhteys löytyy.
Jos käytät puhelimella niin hyödyntää paikannusta. Jos sinä ja ehdotettu henkilö olette olleet samassa paikassa pitkän aikaa niin algoritmi voi todeta teidän tuntevan toisenne.
Onko teillä työn kautta joku yhteys? Voi varmaan tarjota, jos yhteisiä kavereita tai muu yhteys. Jompikumpi antanut nuuskia puhelimen tai sähköpostin osoitetiedot.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Fi nyt aivan tyhjästä niitä tarjoa. Itsellä on taipumus huomaamatta havaita, miten järjestelmät toimivat, ja olen huomannut, että FB tarjoaa esimerkiksi niiden ihmisten kavereita, joiden nimistä olen tehnyt hakuja, jos olen vaikka uteliaisuuttani hakenut jonkun julkisuudessa esillä olleen nimen ja käynyt katsomassa profiilia. Muut taas ovat kaverieni kavereita tai kaverien kavereiden kavereita. Ja loput ovat ehkä käyneet katsomassa omaa profiiliasi. Kyllä sieltä aina joku yhteys löytyy.
Ei varmasti ole aina yhteyttä, kuten nyt ollut noita julkkiksia useampi. En ole koskaan googlannut, joskus tajunnut tuosta ehdotuksesta että tämä muuten taitaa olla joku julkkis, ts hämärä mielikuva että olen nimen kuullut joskus.
Jin Ae pyllisti Mikaelia kohti "Pane mua nyt ja tässä. Pane mut orgasmiin"...
Todellakin keksii. Liityin vuosien tauon jälkeen Facebookin takaisin, mulla ei ole yhtään kaveria vielä listalla, FB ehdottaa jotain Rovaniemeläisiä saman perheen jäseniä mulle joka kerta kun kirjaudun sisään. Oma paikkakunta on eteläisessä Suomessa.