Ostin netistä mekon joka on vähän liian iso
Ei paljon, mutta vähän. Se on 100 % polyesteria. Onnistuuko sen kutistaminen mitenkään esimerkiksi pesussa 90 asteessa tai kuivausrummussa?
Kommentit (14)
Polyesteri kutistuu helposti pesussa eli pesisin se ohjeen mukaan. Saattaa kutistua sopivasti silloinkin. Ei kannata heti pestä noin kuumalla.
Helppo homma, liho vain vähän. :)
Oikeasti, pesu saattaa tosiaan kutistaa hieman, mutta mahdollisesti väärään suuntaan, esim tekee mekon liian lyhyeksi, muttei niinkään leveyteen vaikuttaen.
Jos se on kesämekko niin se on vaan hyvä että ei ole ihan ihonmyötäinen, jos on polyesteriä kerta, hengittää paremmin.
Mulla just pesu 30 asteessa kutisti juuri sopivasti mekon! Olin ajatellut lyhentää mutta ei tarvinnutkaan.
Polyesterivaatteet kannattaa ostaa väljempinä juurikin tuon kutistumisen ja hengittävyyden vuoksi?
Ohhoh, mikä ketju. Polyesteri ei kutistu. Muovikaan ei kutistu, ja sitähän polyesteri on.
Vierailija kirjoitti:
Helppo homma, liho vain vähän. :)
Oikeasti, pesu saattaa tosiaan kutistaa hieman, mutta mahdollisesti väärään suuntaan, esim tekee mekon liian lyhyeksi, muttei niinkään leveyteen vaikuttaen.
suunniteltu suomimammoille. italialaisille tehdyissä mekoissa kangas toiseen suuntaan kutistuvaa
Laita vyö. Lihot kuitenkin tulevaisuudessa.
Minä en ostaisi lämpimälle ilmalle mitään polyesterivaatteita.
Oliko samanlainen kun Sanna Marinin mekko?
Mistä ostit? Paljon maksoi?
Polyesteri ei kutistu, puuvilla, villa ja viskoosi kutistuvat kuumassa pesussa. Polyesteri palaa koppuraksi liian kuumassa.
Polyesteria voi kaventaa ompelulla, mutta kannattaa suoraan vaihtaa pienempään.
Polyesteri aiheuttaa mikromuoveja vesistöön, joten tuota materiaalia kannattaa kokonaan välttää vaatteissa
Vierailija kirjoitti:
Polyesteri kutistuu helposti pesussa eli pesisin se ohjeen mukaan. Saattaa kutistua sopivasti silloinkin. Ei kannata heti pestä noin kuumalla.
Miksi tällaisia valheita täällä. Ei kutistu. Googlatkaa ennen kuin valehtelette.
Vaihda pienempään.