Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahdeksankympin lätkä takaisin tai vielä parempi NUORTEN AUTOILLA EI PÄÄSISI KUIN KAHDEKSAAKYMPPIÄ

Vierailija
09.05.2021 |

Ei ne muuten näköjään opi!!!

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaihtoehtoisesti ajokortti vasta 21 v täyttäneille. Olisi jo järki vähän kasvanut.

Vierailija
42/42 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se lätkä ikkunassa auttaa?

On vissiin jo unohtunut kasikympin lätkän käyttötarkoitus ja sen rajoituksen rikkomisesta aiheutuneet sanktiot.

Kyllähän se kaahaamista ainakin jossainmäärin hillitsee, kun pelkona on kortin hyllytys. Pahimpia reikäpäitä ei tietysti hillitse mikään. Itse olin kyllä aikoinaan kasikympin lätkän poistamista vastaan, vaikka se tietenkin itseänikin teininä ärsytti.

Tuo autoihin mahdollisesti asennettava rajoitin on sen sijaan melkoinen aivopieru, eihän 18 vuotiailla edes välttämättä ole omaa autoa. Toisekseen jo mopoista tiedetään, kuinka naurettavan helppoa rajoittimen poisto on.

Itse sain kortin lätkäaikana ja ekana vuotena 5 ylinopeussakkoa, ei muuta sanktioita, joten en ole unohtanut.

Höpöhöpö, et ole kasikympin lätkää nähnytkään, jos tuollaista väität. Kortti lähti hyllylle heti ekasta ylinopeudesta ja autokoulu kutsui.

"80-lätkä oli käytössä vuosina 1972 - 1996. Jos ajokortin saanut ajoi yli 80 kilometriä tunnissa ensimmäisen ajovuoden aikana, seurauksena oli ajokortin menettäminen ja passitus autokouluun."

Unohti vain sen lätkän takaikkunalta. Eipä pysäyttäneet kertaakaan. 

Ja silloin kun se oli siellä, se aiheutti enemmän vaaraa kuin hyötyä, kun osan oli pakko päästä siitä ohi tilanteessa kuin tilanteessa. Siksihän se poistettiinkin, kun se oli sekä vaarallinen että typerä. 

Höpöhöpö taas. Jos "unohdit" lätkän ikkunalta, seurasi siitäkin sanktio. Tokihan aina voi liikenteessä kaikenlaisia riskejä ottaa, vaikka ajella kortitta ja/tai varastetulla autolla.

Muistan kyllä omalla kohdalla, kun unohdin kasikympin lätkän ja oli pikkupakko pieni pätkä autolla ajaa. Pelotti ihan mielettömästi, että onko matkalla ratsioita, tai pysäyttääkö poliisi muuten vaan nuoren kuskin mahdollisen lätkän puutteen tarkastaakseen.

No höpö höpö. Jos sinä olet typeryyttäsi tutissut lätkän unohtuessa, se ei tarkoita sitä, että muut olisivat yhtä typeriä. Eihän ne poliisit silloinkaan pysäyttäneet autoa, joka ajoi nopeusrajoitusten mukaan kuin äärimmäisen harvoin, lähinnä rengas- tai puhallusratsiassa. Eli jos ajelit maantiellä vaikka satasta lätkä unohtuneena, oli melkolailla häviävän pieni mahdollisuus jäädä siitä kiinni. En minä sitä lätkää ikinä pitänyt kun ajoin kaupungin ulkopuolella juuri tuosta syystä eikä yhtään pelottanut. 

Sellisilla sanktoilla ei ole paljon väliä, joilla ei ole kovin suurta kiinnijäämisriskiä. Muutamaan yksinkertaisimpaan tahvoon ne ehkä tehoavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi