Elon Musk on myöntänyt olevansa aspergeri
https://www.hs.fi/talous/art-2000007967060.html
Minusta Muskista ei ole ikinä välittynyt mitään hirveän voimakkatta assi-mielikuvia.
Sen sijaan esim. Bill Gatesista on välittynyt.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kyllä yhtään vaikuta autistiselta
On sitä kiusattu koulussa paljon....
Mutta ehkä oppinut amerikkalaisessa ympäristössä aika paljon sosiaalisia taitoja?
Gates on ihan selkeä aspergeri.
Miten perustelet Gatesin aspergeryden?
Minä olen myös. Olen asperger ja autisti. Ja kukaan teistä ei ikinä voita minua 1v1 duelissa Durotarissa. Ole ylpeästi paras siinä missä ole oikeasti paras.
Onhan se aika maaninen insinööri joka jakaa päivän 5 minuutin osiin ja on erittäin vaativa kone. Ei lomaile ja päivät on 12-16 h. Syö vain työskennellen samalla.
Onhan Musk hieman erikoinen. Kaikille löytyy joku diagnoosi, jos etsitään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä katsonut kun Gatesia haastatellaan jossain talk showssa? Ei selvästikään ymmärrä aina sellaisia humoristisia heittoja.... Rupeaa tosissaan selittämään jotain faktoja, vaikka ohjelman tyyli olisi "kepeä".
Vierailija kirjoitti:
Musk on erikoinen, mutta hän osaa heittää ainakin median edessä halutessaan täysin vapaalle. Ei ole tyypillinen aspergeri, koska sosiaalista pelisilmääkin kyllä löytyy. Olen myös katsonut yhdeltä videolta kun Musk keskustelee kadulla täysin tuntemattoman taviksen kanssa ja pystyy ihan luontevasti juttelemaan tuossakin tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä katsonut kun Gatesia haastatellaan jossain talk showssa? Ei selvästikään ymmärrä aina sellaisia humoristisia heittoja.... Rupeaa tosissaan selittämään jotain faktoja, vaikka ohjelman tyyli olisi "kepeä".
Voi verrata Gatesin haastatteluja vaikka Warren Buffetiin. Jälkimmäinen ei ole aspergeri. Ihan selvä ero noissa on.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa että asperger osaa kuitenkin manipuloida tuhannet ihmiset tekemään itselleen töitä hullun apinan raivolla.
Yleensä as-tyypit on heikkoja sosiaalisissa kontakteista, eikä Muskin änkytys haastatteluissa luo kovin vaikuttavaa kuvaa.
Paljon on saavuttanut silti, sitä en kiistä.
Minusta hän taas on tosi hyvä haastatteluissa. Ei ole liian pinnallinen, vaan puhuu myös oikeaa asiaa. Osaa yksinkertaistaa asioita riittävän paljon, jotta kuka tahansa ymmärtää. Toisaalta ei ole liian tosikkomainen.
Elon Musk on oikeasti ihan paska ihminen, joka saa ihmiset ostamaan ylihintaisia tuotteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musk on erikoinen, mutta hän osaa heittää ainakin median edessä halutessaan täysin vapaalle. Ei ole tyypillinen aspergeri, koska sosiaalista pelisilmääkin kyllä löytyy. Olen myös katsonut yhdeltä videolta kun Musk keskustelee kadulla täysin tuntemattoman taviksen kanssa ja pystyy ihan luontevasti juttelemaan tuossakin tilanteessa.
Se, että on autismin kirjolla ei tarkoita, ettei kykene luontevasti kommunikoimaan. Aste-eroja on PALJON.
Itse tykkään aspengereista. Niistä saa hyviä kavereita ja ennen kaikkea lojaaleja. Se älykkyys ja ajattelun erikoisuus kiehtoo.
Vierailija kirjoitti:
Tasan tarkkaan on autismipiirteitä. On omien juttujensa parissa, omistautunut, sosiaalisesti epähyväksyttävä (twiittailee huolimattomia, tosin hassuja juttuja, meemejä, polttaa j ointtia haastattelussa), tekee mitä haluaa eikä ole pysäytettävissä. Takuuvarmasti hänelle naurettiin ja häntä pilkattiin kun aloitti PayPalin, tyyliin höhöhö meillähän on jo raha kato mikä luuseri nörttihankkeensa parissa. Älykäs, erilaisuutta hyväksyvä, epäkonventionaalinen. Kaikki nämä on autismin kirjon piirteiden ilmentymää, ja tietysti siis myös Muskin autismista riippumatta persoonallisuutta ja lahjakkuutta.
Eihän näitä merkkejä voi edes missata?
Vierailija kirjoitti:
Elon Musk on oikeasti ihan paska ihminen, joka saa ihmiset ostamaan ylihintaisia tuotteitaan.
Miten niin? SpaceX:n Starship on paljon halvempi kuin kilpailijoilla?
Aspergereitakin on monenmoisia. Osa osaa jäljitellä inhimillistä käytöstä hyvin
Vierailija kirjoitti:
Elon Musk on mahtava. Hän luo maailmaan edistystä ja kaikenlaista uutta, sisältäen nuo "ylihintaiset tuotteet". Minun silmissäni hän kuin oikean elämän Bruce Wayne tai Pelle Peloton. Hienoa että tuollaisia ihmisiä on olemassa.
Vertailun vuoksi "ylihintaisia tuotteita myyvä" voisi olla vaikka joku turhajulkkis joka myy jonkun muun kehittämiä ja aasialaisten lasten valmistamia parfyymejä tai huulipunia, ja nettoaa hirmusummat sillä että oma nimi on printattuna pakkaukseen tai pulloon.
Eikö Musk ole INTP eli dysfunctionaalisena skitsotyypaalinen? Eli eksentrikko-persoona tyyppi. Dysfunctional ISTJ on aspergerilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elon Musk on mahtava. Hän luo maailmaan edistystä ja kaikenlaista uutta, sisältäen nuo "ylihintaiset tuotteet". Minun silmissäni hän kuin oikean elämän Bruce Wayne tai Pelle Peloton. Hienoa että tuollaisia ihmisiä on olemassa.
Vertailun vuoksi "ylihintaisia tuotteita myyvä" voisi olla vaikka joku turhajulkkis joka myy jonkun muun kehittämiä ja aasialaisten lasten valmistamia parfyymejä tai huulipunia, ja nettoaa hirmusummat sillä että oma nimi on printattuna pakkaukseen tai pulloon.
Musk pyrkii itse asiassa koko ajan myymään tuotteitaan niin halvalla kuin suinkin pystyy. Suurin osa kaikista insinööripanostuksista (kaikissa hänen firmoissaan) menee juuri siihen, että miten saadaan luoduksi sellaiset valmistustekniikat ja materiaalit että hinnat voisivat olla kuluttajaystävällisiä. Toisaalta hän haluaa nimenomaan pitää paljon autovalmistusta myös USA:ssa (on ylpeä tästä) ja tämähän ei tietenkään ole välttämättä pelkän kannattavuuden näkökulmasta aina järkevää. Musk on itse ollut turhautunut siitä, että edelleenkin Tesla joutuu pitämään autojensa hinnat turhan korkeina. Hän haluaisi että keskivertokansalaisella olisi varaa ostaa uusi Tesla.
Kukahan seuraavana tulee kaapista?