Lähihoito opinnot
Olen menossa syksyllä alanvaihtajana opiskelemaan lähihoitajaksi. Menen suorahakijana aikuiskoulutusryhmään jossa suurin osa on työvoimakoulutuksella. Koulutus on noin kaksi vuotta. Kertokaa te jotka olette ollyt työvoimapoliittisena tuossa koulussa. Millaisena koitte koulun, millainen opiskelutahti, pystyykö kursseja tiivistämään verkkokursseina? Toinen vaihtoehto olisi mennä nuorten kanssa samaan ryhmään mutta ajattelin nyt tuota ryhmää...
Kommentit (7)
Sopiiko kysyä, miltä alalta olet vaihtamassa? Millainen opiskelutausta ja aikaisemmat tutkinnot?
Ap. Aikanaan olen kokkipuolen käynyt amiksessa ja sen jälkeen metallikurssin ja sillä tiellä olen ollut 20 vuotta. Nyt 40 vuotiaana haluan jotain muuta elämään ja tuo lähihoitaja on ollut lapsuushaave ammatti.
Suorahaku tarkoittaa noissa työvoimapoliittisissa ryhmissä sitä että en mene työvoimatoimiston kautta vaan haen suoraan koulutuksentarjoajan kautta. Normit soveltuvuuskokeet tulee.
Vierailija kirjoitti:
Missä pääsee vain menemällä? Eikö ensin haastattelut ja soveltuuustestit? Vai mitä tuo suorana meneminen meinaa? Sama homma siis kiinnostaa.
Itse opiskelin lähihoitajaksi vuosina 2016-2018. Hain tuolloin Jyväskylään opiskelemaan ja pääsin suoraan lukion papereilla. Kävin kyllä pienempään kaupunkiin pääsykokeissa, tulin valituksi ja opiskelin siellä.
Niin, eli et ole "menemässä" vaan "hakemassa". Tämä selvensi, kiitos.
1
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaan menet :) no onnea.
Ap No joo en oo vaan menemässä vaan hakemassa😅Ehkäpä sananvalalinta vaan huono. Oon vaan niin innoissani. Toki voi sitten tössätä jo hakuvaiheessa. Mutta pienillä paikkakunnilla on ihan hyvä mshis päästä jos vasn soveltuvuuskokeet menee hyvin. Täällä pulaa hakijoista.
Missä pääsee vain menemällä? Eikö ensin haastattelut ja soveltuuustestit? Vai mitä tuo suorana meneminen meinaa? Sama homma siis kiinnostaa.