Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on elämäsi suurin epäonnistuminen?

Vierailija
08.05.2021 |

Miten se on vaikuttanut elämääsi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyminen. Se mahdollisti kaikki tulevat epäonnistumiset. Jos en olisi lainkaan syntynyt, en olisi myöskään pystynyt epäonnistumaan missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyminen. Se mahdollisti kaikki tulevat epäonnistumiset. Jos en olisi lainkaan syntynyt, en olisi myöskään pystynyt epäonnistumaan missään.

Se ei ollut sinun epäonnistuminen, vaan vanhempiesi.

Vierailija
4/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen työhön jämähtäminen. Arvotus tuossa on täysi nolla. Kiitosta ei kuule koskaan ylempää. Yhtään jos joustat, saat lisää töitä kiitokseksi ja oma moraali ei kestä lusmuilua. Tiimihenki on meillä niin hyvä ja avulias että kaikki teetättää työnsä meidän osastolla 😩

Karkuun heti kun pääsee.

Vierailija
5/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reputin ruotsin ylppäreissä. Sain sitten lakin syksyllä kompensaatiolla. Sen jälkeen onkin mennyt paremmin.

Vierailija
6/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatin valinta, jos olisin nuorena tiennyt mihin ryhdyn ja mitä siitä käteen jää, en ikinä olisi tätä ammattia valinnut. Tyhjätaskuna pienellä eläkkeellä ei ole yhtään kivaa elää.

Vierailija
7/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollutkaan lottovoitto syntyä suomeen, tulevaisuus on tuhottu lyhyessä ajassa neitipissishallituksen toimesta.

Vierailija
8/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että aikanaan epäonnistumisena pitämäni asiat ovat jälkikäteen osoittautuneet juuri oikeiksi ratkaisuiksi. Olen esim niiden takia tavannut ihmisiä, joita en muuten olisi tavannut. Olen kokenut asioita, jotka olisivat ”onnistumisen” myötä jääneet kokematta.

Tässä kohtaa pätee sanonta: Asioilla on tapana järjestyä.

Moni asia on oikaistavissa myöhemminkin.

Vierailija
9/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollutkaan lottovoitto syntyä suomeen, tulevaisuus on tuhottu lyhyessä ajassa neitipissishallituksen toimesta.

Kyllä on ihmisen muisti lyhyt. Etkö muista minkälainen täysituho se edellinen hallitus oli?

Vierailija
10/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatin valinta. Olen yksinkertaisesti liian surkea alallani saadakseni alani töitä. Yliopistoon oli helppo päästä, mutta vaikea päästä ulos. Kävin tyhmänä tutkinnon pitkin hampain läpi vaikka opinnot sujui huonosti. Viimeisestä kandivaiheen rästikurssista opettaja antoi armoa (Sain tehdä tentin kotona materiaalin kanssa) että saan paperit ulos.

Vierailija
11/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ollut sinun epäonnistuminen, vaan vanhempiesi.

Ihan itse uin siittiönä siihen munasoluun. Olisi pitänyt uida hitaammin.

Vierailija
12/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten päässyt inssiä läpi ekalla kerralla.

Rehellisesti en koe juurikaan epäonnistuneeni. Olen tehnyt joitain päätöksiä, jotka ovat myöhemmin paljastuneet huonoiksi. Mutta niistä on aina tullut jotain hyvääkin. Ja jos olisin valinnut toisin, olisin ikuisesti jäänyt miettimään "entä jos". Elämää tää vain on. Ei kannata pelätä ja jahkailla liikaa. Melkein kaiken saa korjattua myöhemmin. Huonotkin kokemukset tekevät meistä sen ihmisen, mikä ollaan nyt.

Vierailija
13/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto. Kaikki se rahan- ja ajan hukka naisen & lasten haluamisten vuoksi. Ei perkele kun osasi olla hölmö silloin joskus...

Vierailija
14/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihmisen muisti lyhyt. Etkö muista minkälainen täysituho se edellinen hallitus oli?

Muistan, kipeätä teki mutta maa saatiin sentään jaloilleen mistä olisi seuraavan hallituksen ollut hyvä jatkaa eteenpäin tekemällä vähitellen pieniä parannuksia ja paluuta normaaliin.

Mutta tämä tuhoisa nykyhallitus tuhoaa monelta sukupolvelta tulevaisuuden.

Vierailija
15/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kasvatettua isoa vehjettä. Näin turhalle jätkälle on käyttöä vain kölin painona tai poliitikkona.

Vierailija
16/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatin valinta. Olen yksinkertaisesti liian surkea alallani saadakseni alani töitä. Yliopistoon oli helppo päästä, mutta vaikea päästä ulos. Kävin tyhmänä tutkinnon pitkin hampain läpi vaikka opinnot sujui huonosti. Viimeisestä kandivaiheen rästikurssista opettaja antoi armoa (Sain tehdä tentin kotona materiaalin kanssa) että saan paperit ulos.

Kiinnostaisi todella paljon tietää, mikä ala! Voitko kertoa?

Vierailija
17/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kipeätä teki mutta maa saatiin sentään jaloilleen mistä olisi seuraavan hallituksen ollut hyvä jatkaa eteenpäin tekemällä vähitellen pieniä parannuksia ja paluuta normaaliin.

Mutta tämä tuhoisa nykyhallitus tuhoaa monelta sukupolvelta tulevaisuuden.

Minusta ne on hoitaneet tämän tilanteen loistavasti.

Vierailija
18/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kokonaisuudessaan: lukion jälkeen syrjäytyminen, ja arkuuden takia en pysty tekemään päätöksiä, joilla pääsisin pois tästä tyhjästä elämästä ja saisin jotain muuta tilalle. On kuin näkymättömät kahleet pakottaisivat olemaan tässä samassa tilanteessa, vaikka oikeasti mitään ulkoisia esteitä ei ole. Huonomminkin voisi mennä, mutta silti turhauttaa, ahdistaa ja suututtaa tämä elämä, jota en vain onnistu muuttamaan.

Vierailija
19/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässy RUK ja yliopisto, vaan vain AMK ja AUK.

Vierailija
20/27 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa töitä. En vaikka mitä yritän, miljoonia erilaisia hakemuksia, erilaisia CV:tä, kaikki on kokeiltu. En vaan kelpaa minnekkään. Olen raatanut opintojen, työkokemuksen, itsen kehittämisen eteen 15 vuotta kuin hullu, jopa mielenterveyteni rajoilla ja silti en kelpaa yhtään mihinkään.

Miten se vaikuttaa? En saa rahaa, olen yhteiskunnan hylkiö, joudun asumaan homeisissa murjuissa, syömään huonolaatuista ruokaa, kärsin. Masennun, ahdistun ja menetän toivoni täydellisesti tulevaisuuteen. Minulla ei ole yhtään mitään.