Kuinka paljon tilaat kerralla kun teet ruoan kotiinkuljetustilauksen?
Itseä vähän hävettää kun tilaan todella paljon kerralla. Tilaan noin kerran kuukaudessa ja tuoretuotteet täydennetään lähikaupasta.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa pitäisi hävetä? On ekologisempaa tilata paljon kerralla ja säästyy enemmältä vastaanottamisen vaivalta.
En tiedä :). Kauppa tietenkin kiittää, mutta kuljettaja ehkä ei.
Itse ostan nykyään noudolla k-ryhmän verkkokaupasta, teen kerran viikossa tilauksen ja loppusumma yleensä 150-250 välillä.
Mä tilaan kahden viikon välein sellaisen satsin, että pärjään taas kaksi viikkoa eteenpäin. En siis väliaikana hae mistään täydennystä. Kätevää ja tulee halvaksi, kun kaikki heräteostokset jää pois.
Yksineläjällä tämä onnistuu. Tietysti ymmärrän, että suurperheinen ei säilytystilojen puutteessa noin harvakseen voisi tilauksia tehdä.
Mysteeri: miksi pitäisi hävetä ostoksen määrää? Onhan se tietenkin noloa, jos suuri osa tilatuista ruoasta menee hävikkiin, mutta jos tilaa tarpeensa mukaan, mikä siinä olisi määrässä hävettävää? Yleisesti ottaenhan yksittäisen tilauksen määrä vaihtelee tilausvälien mukaan. Ja mitä pienemmissä erissä tilaa sen suurempi on toimituskulujen osuus.
Tilaan 2-3 viikon välein sitä mitä puuttuu ja mikä säilyy kunnes käytetään, ja täydennystä tuoretuotteille tilanteen mukaan.
Jo yli vuoden olemme tilanneet ruokakassit ym tulee siinä mukana mm pesuaineet , keittiö-wc paperit ja kaikki mitä isosta marketista saa. Kerran kuukaudessa ,kun tilaa, niin pääsee helpoimmalla. Lenkillä käydessä voi lähikaupasta tai Lidlistä kävästä pikku puuttuvaa.
Toimii erinomaisesti.
On kyllä luksusta kun saa klikkailla netistä tuotteet ja joku toimittaa ne kotiovelle. Rakastan itse tilausvaihetta kun kaikessa rauhassa saa koton vertailla tuotteita. Kiitos kaupat tästä palvelusta, älkää lopettako koskaan!
Missä kohtaa pitäisi hävetä? On ekologisempaa tilata paljon kerralla ja säästyy enemmältä vastaanottamisen vaivalta.