Yksin elävät, kun leivotte esim. muffineja tai torttuja, teettekö pienemmän määrän / pienemmässä vuoassa?
Esim. jos leivotte piirakan, joka ohjeen mukaan on uunipellin kokoinen, teettekö pienemmän määrän taikinaa ja kuorrutetta, ja paistatte piirakan pienemmässä piirakkavuoassa?
Vai teettekö ohjeiden määrien mukaan ja koetatte pakastaa ja säännöstellä ison leivonnaisen syömistä?
Harkitsen ostavani pienen uunipellin, joka laitetaan uuniritilälle. Siinä voisi paistaa puolikkaan kokoisia porkkanapiirakoita yms.
Kommentit (7)
Teen isoja annoksia ja sitten ahmin. Syömishäiriö.
Useimmiten. Suolaisista piirakoista pidän niin paljon että tavallinen piirakkavuoallinen menee parissa päivässä.
En juuri tee makeita koska syön kaiken itse parissa päivässä... Muffinsseja teen joskus puolikkaan annoksen eli 6 muffinsin vuoallisen. Suolaisia normaaliannoksen.
Leivon hyvin harvoin, oikeastaan vain silloin kun tiedän että on tulossa vieraita. Useimmiten silloin teen ihan ohjeen mukaisen määrän ja pakastan mahdolliset ylimääräiset. Ei minulla ole ongelmia itsehillinnän kanssa, eli ihan hyvin ylimääräiset säilyvät pakkasessa ja sulatan sieltä silloin tällöin yhden itselleni.
Jos taas tekee mieli jotain leivonnaista, mutta vieraita ei ole tulossa, niin silloin mieluummin ostan kaupasta/kahvilasta itselleni jotain valmista jotta säästyn leipomisen vaivalta.
Teen ohjeen mukaan, syön minkä syön ja pakastan loput.
Makeita teen pienempiä annoksia, en halua syödä niitä niin pitkään. Jos on joku vuoassa tai pellillä tehtävä juttu, niin oon vaan taitellut isompaan vuokaan siihen keskelle reunaksi folion ja tehnyt niin pienemmän annoksen, niin ei oo tarvinnu ostaa pientä vuokaa erikseen.
Pullia tein niin että osan pakastin nostatuksen jälkeen ja sitten pakasteesta ottaessa paistoin , ihan hyviä tuli .