Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (467)

Vierailija
321/467 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Mukavaa kuulla kuinka monet ovat hyötyneet lääkkeestä. Olisi hienoa kuulla oletteko jaksaneet ylläpitää painonpudotustanne, tai miten on kaäynyt?

Vierailija
322/467 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa aloitin ja nyt olen laihtunut 8kg. Hyvin se vie mässäilynhimoa, syön vain järkevästi ja vain oikeaa laaturuokaa. Minullakaan ei ole esidiabetesta, joten joudun maksamaan lääkkeestä täyden hinnan.

Toisaalta sekin motivoi. Ei tule tungettua suuhun herkkuja kun tietää maksaneensa kalliista lääkkeestä, joka menee hukkaan jos jatkan mässäilyä silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/467 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kesäkuussa Ozempicilla, mutta olen vaihtanut sen tablettimuotoiseen Rybelsukseen. Ozempic aiheutti ihan jäätävää närästystä ja toisekseen oli niitä saatavuusongelmia. Rybelsus ei närästä yhtään ja paino hiipii alaspäin silläkin, kesäkuusta tippunut n. 7 kg. Minullakaan ei ollut esidiabetestä niin maksan täyden hinnan.

Vierailija
324/467 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin kesäkuussa Ozempicilla, mutta olen vaihtanut sen tablettimuotoiseen Rybelsukseen. Ozempic aiheutti ihan jäätävää närästystä ja toisekseen oli niitä saatavuusongelmia. Rybelsus ei närästä yhtään ja paino hiipii alaspäin silläkin, kesäkuusta tippunut n. 7 kg. Minullakaan ei ollut esidiabetestä niin maksan täyden hinnan.

Miten muutit ruokavaliota,elintapoja?

Vierailija
325/467 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista mitä tapahtunee ensi kuussa, sitä ennen hakemus osakorvauksesta, eli lääkärin käynti. Jos 15kg sais pois voi olla ettei polvileikkausta tarvitakkaan.  Täm olisi yhteiskunnallisesti edellisempaa ja minulle mukavanpaa.  Leikkauksissa kun on myös aina riskinsä.  Liikkuminen on jäänyt paljolti kipujen vuoksi, joten sekin korjantunee jos painoa putoaa.

Vierailija
326/467 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wegovy 9 vk ja miinus yli 10 kg. Hidas pudotus tavoitteena. Kaikki makeanhimo ja napostelu himo hävinnyt, oikeestaan  kaikki ruokahalut. Kuukausihinnalla ostin ennen ruokaa ja herkkuja, nyt lääkkeen. Eli en katso että maksaa liikaa. Syöminen minimaalista, mutta proteiinintarve on ylläpidettävä. 

Vierailija
327/467 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei lä s k i T! Lopettakaa se mässyttäminen ja antakaa lääkkeet niille jotka sen oikeasti tarvitsevat. V i T u n luuserit.

Hei, kaikki ei käytä  kun muitakin, kuten Wegovy tarjolla. Se ei ole diabeteslääke. 

Vierailija
328/467 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muutit ruokavaliota,elintapoja?

Vähentänyt syömistä. Välipalat ovat jääneet lähes kokonaan pois eli syön maltillisen kokoisen aamupalan, lounaan ja päivällisen. Minulla paino nousi kilpirauhasen vajaatoiminnan myötä eli en sen kummemmin alkanut mässäilemään tai muuta minkä vuoksi paino olisi noussut. Liikuntaa olen itse asiassa vähentänyt. Ennen lääkitysten (kilppari+laihdutus) aloittamista liikuin lähes maanisesti, mutta nyt olen voinut rauhoittaa sitä. Käyn 3 krt viikossa salilla voimatreeniä tekemässä ja aerobista lisäksi.

Vierailija
329/467 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei lä s k i T! Lopettakaa se mässyttäminen ja antakaa lääkkeet niille jotka sen oikeasti tarvitsevat. V i T u n luuserit.

No kuule läski sen kakkostyypin diabeteksenkin takana useimmiten on. Eikö ole paljon viisaampaa ehkäistä tuon taudin puhkeamista jo etukäteen?

Vierailija
330/467 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain reseptin noin kuukausi sitten ja kävin hakemassa itselleni lääkkeetkin jo apteekista, mutta alkoi hirvittää sekä lääkkeen pistäminen että mahdolliset sivuvaikutukset. Voiko pistämisen jotenkin mokata? Sattuuko se kauheasti? Entä jos sivuvaikutukset on aivan jäätäviä? Töissä tai luennolla ei voi sännätä välittömästi vessaan. Opiskelen ja teen duunia joten päivät on pitkiä (osasyy myös viime vuosien lihomiselle, kun on epäsäännölliset päivärytmit ja aika väsynyt pitkien päivien jälkeen). Paino on yli 100 kiloa, tavoitteeni olisi laihtua vuoden aikana 25 kg. Senkin jälkeen olisin vielä läski, mutta toiveeni on ettei liikunta olisi enää yhtä kamalaa kuin se nyt on.

Vierailija
331/467 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain reseptin noin kuukausi sitten ja kävin hakemassa itselleni lääkkeetkin jo apteekista, mutta alkoi hirvittää sekä lääkkeen pistäminen että mahdolliset sivuvaikutukset. Voiko pistämisen jotenkin mokata? Sattuuko se kauheasti? Entä jos sivuvaikutukset on aivan jäätäviä? Töissä tai luennolla ei voi sännätä välittömästi vessaan. Opiskelen ja teen duunia joten päivät on pitkiä (osasyy myös viime vuosien lihomiselle, kun on epäsäännölliset päivärytmit ja aika väsynyt pitkien päivien jälkeen). Paino on yli 100 kiloa, tavoitteeni olisi laihtua vuoden aikana 25 kg. Senkin jälkeen olisin vielä läski, mutta toiveeni on ettei liikunta olisi enää yhtä kamalaa kuin se nyt on.

Pyydä lääkäriä määräämään sinulle pahoinvointiin lääkettä (ripuliin Immodium) niin pärjäät töissä.  Moni esim syöpää sairastava joutuu hoitojen aikana myös käyttämään pahoinvointiin lääkettä ihan koko ajan, eli semmoisia siis on.

Vierailija
332/467 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut Wegovysta mitään sivuvaikutuksia. Aloitusannos on pienempi kuin lopullinen annostus. Pistämistä et voi mokata kun noudatat kirjallisia ohjeita. Diabeetikotkin pistävät itse insuliininsa jos kykenevät. Ei. Se ole rakettitiedettä.

Vierailija
333/467 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rybelsus vuoden käytössä, nyt -20 kg 7 mg annostuksella, korkeampaan ei nosteta. Vielä on 8 kg tavoitteeseen, ja sen jälkeen ylläpito pikkuannoksella lopun ikää. En ole kokeillut Ozempicia, en ole diabeetikko. Kustannusten vuoksi 14 mg:n resepti on kirjoitettu puolitettavaksi.  Alkup. ongelmat annoskoko, nälän/janontunteen sekoittuminen ja suoliston bakteerikannan vaihtuminen toiseen erään sairauden hoidon seurauksena (ei Suomessa). Toivottavasti koko aikuisiän kestänyt jojottelu on vihdoin lopullisesti ohi. Nyt on hankalaa syödä tarpeeksi, toivon senkin tasoittuvan.

Vierailija
334/467 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on se ikävä puoli,xettä sitä joutuu syömään loppuelämän. Muutama tuttu käyttää tuota, kivasti ovat laihtuneet, mutta kun oli saatavuusongelmia niin kilot + lisää tuli todella nopeasti takaisin. 

Järjevämpää olisi hoitaa laihtuminen ihan elämäntapamuutoksilla hitaasti, näin vaikutus on pysyvää eikä tarvitse olla riippuvainen lääkkeestä.

Ja ihan varmasti jokainen laihtuu ihan elämäntapamuutoksilla, se vain vaatii ponnisteluja. 

Vierailija
335/467 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käytätte kallista lääkettä joka käytännössä estää verensokeri piikit jotka aiheuttaa mielitekoja ja liikasyömistä, mutta ette kokeile vhh tai ketoruokavaliota joka ajaa täysin saman asian mutta on miljoona kertaa halvempi? Haluan rehellisiä vastauksia kuka teistä on esim oikeasti kokeillut ihan jonkin aikaa vähähiilihydraattista ruokavaliota ennenkuin tyhjennätte apteekin diapeetikoiden tarvitsemasta lääkkeestä?

Vierailija
336/467 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käytätte kallista lääkettä joka käytännössä estää verensokeri piikit jotka aiheuttaa mielitekoja ja liikasyömistä, mutta ette kokeile vhh tai ketoruokavaliota joka ajaa täysin saman asian mutta on miljoona kertaa halvempi? Haluan rehellisiä vastauksia kuka teistä on esim oikeasti kokeillut ihan jonkin aikaa vähähiilihydraattista ruokavaliota ennenkuin tyhjennätte apteekin diapeetikoiden tarvitsemasta lääkkeestä?

Vanhalla karppifoorumillakin konkari, 2 vuotta vhh:lla yli 10 v sitten. SIlläkin sai 25 kg pois. Sitten kilpirauhanen hajosi, autoimmuunitulehdus, +30 kg. Jojoteltu pois moneen kertaan. Rybelsus ei ole diabeetikoilta pois. -333

Vierailija
337/467 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuusta lähtien 10 kg pois, eli olen hyvin tyytyväinen. Mieskin tykkää:)

Vierailija
338/467 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tiedä, mutta itse olen yrittänyt epätoivoisesti laihtua viimeiset 15 vuotta. Aina saan sen 10 - 15 kiloa pois, mutta sitten ne hiipivät takaisin. Olen kokeillut vhh-dieettiäkin, mutta kasvissyöjälle papujen ja viljojen välttely teki sen, että ateriat alkoivat puuduttaa ja ruokavaliota oli vaikeaa noudattaa missään muualla kuin kotona. Viimeiset vuodet, kun paino on ollut yli 100 kiloa, liikkumisesta on tullut todella epämiellyttävää. En jaksa juosta (ja polvet kipeytyvät), jumpassa ja salilla vain hävettää. Uiminen ja arjen hyötyliikunta vielä menettelee mutta eivät riitä. Sen lisäksi olen alkanut alkanut epäillä että paino vaikuttaa siihen, että kuorsaan öisin - unen laatu on heikentynyt. Nämä yhdessä tekevät itselle olon, etten jaksa enää _mitään_ työn ja opintojen päälle, paitsi syödä roskaruokaa ja karkkia. Jos on olemassa mitään, mikä voi olla avuksi elämätapamuutoksessa, niin totta hitossa haluan kokeilla sitä! Olisi ihanaa valmistua normaalipainoisena ja hakea töitä normaalin näköisenä. Haluan pysyä niin terveenä kuin enää on mahdollista.

Vierailija
339/467 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
340/467 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut vhh:ta, mutta se ei minulla mene yksiin treenaamisen kanssa. Vhh vei voimat ja energiat enkä jaksanut tehdä salilla yhtä hyvää treeniä kuin tavallisella ruokavaliollani. Varsinkin jalat olivat ihan letkut.

-323

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi