Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?
Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?
Kommentit (467)
No missä vaiheessa aivot menee vinksalleen eikä tajua mikä on sopivasti?
Ei tuosta puhutta 90-luvulla, eikä silloin ollut paljoa lihavia.
Eli miten mahdollista että ihmisen aivot muuttuneet tuolla tavalla lyhyessä ajassa?
Kaksi kuukautta nyt Ozempicia takana ja paino pudonnut 10kg, olen todella onnellinen. En ole joutunut miettimään ruokaa lainkaan tänä aikana, ei vaan tee mieli mitään lihottavaa ja annoskoot pysyy pieninä, paino putoaa ihan itsestään ja asiaa yhtään miettimättä. Välillä oli raskasta heikotusta ja pyörrytti, mutta se on pieni hinta elämänlaadun huikeasta paranemisesta. Paino putosi alkuun todella nopeasti 6kg, sitten pysyi viikkoja/kuukauden siinä 7-8 miinuskilon tienoilla, vaikutti siltä, ettei enempää putoa, mutta nyt on paino taas kääntynyt reippaaseen laskuun ja 10kg rajapyykin saavuttaminen tässä ajassa tuntuu ihan ihmeelliseltä. Suosittelen tätä lääkettä kyllä kaikille, joilla vaikea kamppailu painon kanssa. Lääkkeen hintakin oli tullut hieman alas 125e --> 116e kun viimeksi ostin, ilahduttavaa sekin.
Saksasta 77€/kpl kotiovelle toimitettuna.
Mummelipummeli
Mistä nettiapteekista tilaat Saksasta? Yritin tilata jo tuolta Shop-Aphoteke.comista. Toimitin reseptin heille, mutta he toimittavat vain Saksaan :(
Näin opiskelijana pienikin säästö on säästöä, joten mieluusti tilaisin kanssa suoraan Saksasta nämä.
Kiitos sinulle avustasi.
Sama kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa tähän asiaan kuulumaton juttu, mutta loukkasin itseni pahemman kerran ja sain Panacodia kipulääkkeeksi.
Ei ilmeisesti muutu mun elimistössä morfiiniksi, koska mitään kicksejä ei tule, mutta aiheuttaa täydellisen ruokahaluttomuuden. Ja vie myös makeannälän täysin. Olen viikossa jo laihtunut useamman kilon koska olen normaalisti suursyömäri
Joten voisin hyvin kokeilla tuollaista lääkettä joka nimenomaan vaikuttaa ruokahaluun, täytyykin käydä yksityisellä kun tästä toivun.
Panacod aiheuttaa toisilla riippuvaisuutta ja paracetamoli on pahaksi maksalle joten lopetan nämä heti kun kivut helpottaa.
Käytin jonkin aikaa. Kun lopetat lääkkeen, ruokahalu palaa. Tämä on yksi kuuri muiden joukossa, jos et muuta radikaalisti ruokailutottumuksiasi. Ja toisaalta jos muutat niitä, et tarvitse koko lääkettä.
No nythän tämä on loppu koko maasta ja ilmeisesti koko euroopastakin. Lääkettä ei riitä edes diabeetikoille, kun sen käyttö on levinnyt niin voimakkaasti laihdutuslääkkeenä, eikä tuotteen valmistus pysy kasvavan kysynnän perässä.
Mymmeli-60 kirjoitti:
Puolivuotta Ozempicia. Ei kiloakaan ole lähtenyt, vaikka ruokahalu on vähentynyt. Verensokeri on alkanut olla liian alhaalla ja pyörrytystä tulee.
En ymmärrä miksi paino ei putoa vaikka kokonaismäärä vuorokaudessa on melko vähän. Paremmin olen laihtunut Keto-dieetillä. Tähän kuukauteen lopetan tämän.
Minulla lähti aluksi ruokahalu, mutta paino ei pudonnut. Sitten kolmantena kuukautena alkoi painoa putoamaan reippaasti. Ilmeisesti keho keräsi rasvan tilalle nestettä ja tilanne ei tietenkään näy aluksi tavallisella vaaalla.
Housujen vyötäröstä kyllä huomaan, että olen hoikistunut kun piti tehdä lisäreikä vyöhön. Onneksi kukaan ei ole puhunut painostani yhtään mitään. En koe painoni pohtimisen olevan muiden kuin minun ja lääkärini asia.
Ozempicilla laihduttaneet, kertokaa kokemuksianne lipettamisesta. Pikkuhiljaa vai kerralla? Miten kävi, onnistuiki jatkaa uusia syömistapoja? Nousiko paino?
Onko kukaan yrittänyt saada sairausvakuutuksesta korvausta Ozempicistä vaikka Kela-korvausta ei ole myöhennetty? Jos siis määrätty painon pudotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Käytin jonkin aikaa. Kun lopetat lääkkeen, ruokahalu palaa. Tämä on yksi kuuri muiden joukossa, jos et muuta radikaalisti ruokailutottumuksiasi. Ja toisaalta jos muutat niitä, et tarvitse koko lääkettä.
No nythän tämä on loppu koko maasta ja ilmeisesti koko euroopastakin. Lääkettä ei riitä edes diabeetikoille, kun sen käyttö on levinnyt niin voimakkaasti laihdutuslääkkeenä, eikä tuotteen valmistus pysy kasvavan kysynnän perässä.
Sitten on meitä, joilla on diabetes,mutta emme täytä Kelan kriteerejä korvattavuudelle. Minulle ei sovi diabeteslääkkeistä kuin metformiini ja tämä ja metformiini pitää kyllä pitkän sokerin kurissa joten en saa tästä korvattavuutta, mutta muita ongelmia ei. Tällä esimerkiksi jatkuva väsymys pysyy poissa ja jaksan nykyään urheilla ja tehdä kaikkea muutakin aktiivisesti.
Olen saanut elämäni takaisin tämän lääkkeen ansiosta ja 116e/kk on siitä pieni hinta.
Kesänainen kirjoitti:
Onko kukaan yrittänyt saada sairausvakuutuksesta korvausta Ozempicistä vaikka Kela-korvausta ei ole myöhennetty? Jos siis määrätty painon pudotukseen.
No ei vakuutuksesta todellakaan saa korvausta lihavuuden takia. Järjenkäyttö on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Kesänainen kirjoitti:
No ei vakuutuksesta todellakaan saa korvausta lihavuuden takia. Järjenkäyttö on sallittua.
Ei ole mitään järkeä antaa kelakorvausta lääkkeeseen vasta sitten kun sairaus on jo puhjennut.
Miksei sitä voisi antaa siitä syystä, että sairaus ei koskaan tulisikaan? Ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa?
Ei lääkettä kuitenkaan saa kuka vaan, reseptilääke ja painoindeksin pitää olla yli 30.
Uskon kyllä, että tulee korvattavuuden piiriin lähitulevaisuudessa, koska kansanterveydelliset hyödyt on suuret..
Voikohan lääkettä saada myös lievään ylipainoon? Miten tarkkoja lääkärit on BMI:stä?
Kiva kun teidän läskien takia diabeetikkojen lääkkeet on loppu!
Oikeasti mikään tässä hullussa maailmassa ei enää yllätä. Viedä lääke kuolemansairaalta vain jotta voi itse mässäillä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti mikään tässä hullussa maailmassa ei enää yllätä. Viedä lääke kuolemansairaalta vain jotta voi itse mässäillä.
Tajuuksä, että ozempicia käyttävät diabeetikot ovat itse hankkineet sairautensa? Mättäneet niin paljon roskaruokaa, että lihoivat ja saivat 2. tyypin diabeteksen. 1. tyypin diabeetikot eivät käytä ozempicia vaan muita diabeteslääkkeitä. 1. tyypin on geneettinen ja hengenvaarallinen.
2.tyypin voi ihan itse laihduttaa ja saada sairautensa siten kuntoon.
En ymmärrä, miksi itsensä sairaaksi mässännyt on oikeutetumpi lääkkeeseen kuin sellainen, joka ei halua mässätä itseään sairaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Buahahahaa!! 2tyypin diabeetikolle ainoa lääke on laihtuminen, itse olet elintasosairautesi aiheuttanut!!
Vierailija kirjoitti:
Kuolemansairas 2-tyypin diabeetikko??? En ole tällaista vielä tavannut...
Jos jotain olen vuoden aikana oppinut, niin sen että ruokailu on säännöllistä, annoskoon tarkkailu, ei santsaamista. Monipuolinen tavallinen ruoka ja myös einesruokia. En kokenut olevani dieetillä tai että olisin joutunut luopumaan mistään muusta kuin hurjasta määrästä kiloja.