Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (467)

Vierailija
201/467 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olympialaiset kirjoitti:

Siis niinkuin aina; mitkä on sivuvaikutukset?

Kannattaa lukea pakkausseloste netistä. Maltillisella ruokavaliolla ja oman vatsansa kuuntelulla pääsee vähemmillä oireilla.

Vierailija
202/467 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kokemuksia teillä. Mä olen se, joka sai sivuvaikutuksena vatsakramppeja. Minulla paino tippui ekalla viikolla sen kolme kiloa ja sen jälkeen se on pysynyt grammalleen samana jo kymmenen päivää. On mielitekoja ja aina pitää miettiä ettei söisi liikaa. Eli ei minulle tuo lääke ainakaan ole ollut mitenkään ihmeitätekevä, päinvastoin tuntuupa luuserilta kun muilla on ollut jo ensimmäisellä pistoksella niin suuri vaikutus. Minun on tosi vaikea pitää motivaatiota yllä kun painossa ei tapahdu mitään.

Ihmisen elimistö on kehittynyt aikojen saatossa nimenomaan pitämään saavuttamastaan painosta kiinni. Laihduttaneiden pitää olla tarkkana painon kanssa seitsemän vuotta, ennen kuin aivot älyävät ettei lähtöpaino ole ideaalipaino, jonne yrittää päästä uudelleen (set point theory). Siksi suurin osa laihduttaneista lihoo takaisin ja harva pysyy samassa painossa kymmentä vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/467 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80-luvulla oli myynnissä Mirapront-laihdutuslääke ja oli kovaa kamaa mahdollisesti amfetamiinipohjainen, painoa lähti 20 kg puolessa vuodessa mutta sitten alkoi tykytys, lihakset alkoivat nykiä ihon alla, intoa ja voimaa riitti eikä ollut varsinaista unentarvetta, ruoaksi riitti jugurtintapainen. Vaimo väsyi kun makuuhuone muuttui "pajahuoneeksi" vietin kasvaessa. Oli pakko lopettaa lääkkeen käyttö. Jos oikein muistan niin tuote poistettiin markkinoilta.

Kävin eilen diabeteshoitajalla ja tulevalla viikolla menen lääkäriin tarkoituksella vaihtaa Victoza Ozempiciin.

Vierailija
204/467 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa seitsemäs vikko. Painonpudotus on kolmisen kiloa. Olen vähentänyt äyttömästi syömistä enkä syö makeaa juuri yhtään eikä silti tulos ole tuon parempi. Masentaa. Minulle ei ole ollut mitään vaikutusta koko lääkkeestä, odotan annosnostoa, jos sitten alkaisi tuntua.

Vierailija
205/467 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tth kirjoitti:

Luonnollisesti paino nousee lähtöpainoon, kun lopetat injektiot. Olen terveydenhuollossa työssä oleva ja hoidan diabeetikkoja myös. Terveelliset ruokailutottumukset ja säännöllinen liikunta kannattaa yhdistää pistoshoitoon. Ajatteliko piikittää lopun ikääsi?

Mistä tiedät, että paino lähtee väistämättä nousuun? Entä jos parin vuoden käytön jälkeen on oppinut tavoille, omaksunut terveelliset elämäntavat, ruokailutavat ja -rytmin?

Mistä sinä tiedät, että ne suolistohormonit ovat normalisoituneet? Epänormaaleista suolistohormoneistahan tässä on kyse.

Vierailija
206/467 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tth kirjoitti:

Luonnollisesti paino nousee lähtöpainoon, kun lopetat injektiot. Olen terveydenhuollossa työssä oleva ja hoidan diabeetikkoja myös. Terveelliset ruokailutottumukset ja säännöllinen liikunta kannattaa yhdistää pistoshoitoon. Ajatteliko piikittää lopun ikääsi?

Mistä tiedät, että paino lähtee väistämättä nousuun? Entä jos parin vuoden käytön jälkeen on oppinut tavoille, omaksunut terveelliset elämäntavat, ruokailutavat ja -rytmin?

Mistä sinä tiedät, että ne suolistohormonit ovat normalisoituneet? Epänormaaleista suolistohormoneistahan tässä on kyse.

En minä tiedäkään. Siksi tuolta diabeteshoitajalta asiaa haluankin tarkentaa, kun hänellä tuntuu olevan tietoa mitä tapahtuu lääkkeen lopettamisen jälkeen. Olen käyttänyt lääkettä vuoden, laihtunut 40 kg ja tarkoitus käyttää lääkettä vielä ainakin vuoden. Ruokailutavat ovat muuttuneet, mutta toki jännittää miten käy kun lääke lopetetaan. Lisääntyykö nälkä ylitsepääsemättömäksi, pystynkö taistelemaan mielitekoja vastaan jne. Olen nyt tavoitepainossani. Mistään en ole löytänyt onnistumistarinoita /epäonnistumistarinoita lääkkeen lopettamisen jälkeen. Itsellä lääke on käytössä tukena painonpudotukseen, diabetesta ei ole. Onko lääkettä käytetty laihtumistarkoituksena vasta niin vähän aikaa, ettei tietoa vielä ole?

Vierailija
207/467 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tth kirjoitti:

Minä en tiedä noista suolistohormoneista muuta kuin että tuo lääke on suolistohormonin kaltainen. Alunperin suolistohormonini ovat olleet ihan ok ja olen syömällä syönyt itseni sairaalloisen lihavaksi. En voi syyttää lihavuuttani millään muulla. Lihavuudesta johtuen olen ehkä nuo hormonit saanut sekaisin, eli se on kohdallani ennemminkin seuraus, ei välitön syy.

Vierailija
208/467 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 viikkoa Ozempicilla. Sivuoireina kovia vatsakipuja ja todella rajuja äkillisiä verensokerin laskuja: pahoinvointi, pyörrytys, kylmä hiki jne.

Pistoskohdat kipuilee hieman.

Paino noussut, joten ei taida olla mulle sopiva lääke. Tolla hinnalla ois voinut lihottaa itsensä paremminkin toimivilla herkuilla.

Harmittaa..

Vierailija
209/467 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt pistänyt ekan erran sen 1mg viikko sitten. Ei ole vaikuttanut mitenkään ruokahaluun tai syömisten määriin. Paino ei tipu. Kokeilen vielä muutaman viikon ja sitten luovutan. Oli kyllä kallis kokeilu.

210/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotta Ozempicia. Ei kiloakaan ole lähtenyt, vaikka ruokahalu on vähentynyt. Verensokeri on alkanut olla liian alhaalla ja pyörrytystä tulee. 

En ymmärrä miksi paino ei putoa vaikka kokonaismäärä vuorokaudessa on melko vähän. Paremmin olen laihtunut Keto-dieetillä. Tähän kuukauteen lopetan tämän.

Vierailija
211/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmeli-60 kirjoitti:

Puolivuotta Ozempicia. Ei kiloakaan ole lähtenyt, vaikka ruokahalu on vähentynyt. Verensokeri on alkanut olla liian alhaalla ja pyörrytystä tulee. 

En ymmärrä miksi paino ei putoa vaikka kokonaismäärä vuorokaudessa on melko vähän. Paremmin olen laihtunut Keto-dieetillä. Tähän kuukauteen lopetan tämän.

Oletko muistanut juoda vettä riittävästi? Itsellä 4 kk takana ja vain 5 kg paino tippunut. Luulen että vähäinen veden juonti voisi itselläni olla syynä ja yritän lisätä juomista nyt. Se on ollut ratkaiseva tekijä joskus muulloinkin kun paino on jumahtanut.

Vierailija
212/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla ei ole paino tippunu tuon lääkkeen kans,tai ihan vähä vaan,niin miten muutitte elintapojanne?

Liikuntaa,ruokavaliot?

vai pelkällä lääkkeellä eikä mitään muutosta elintavoiss?

Vierailija
213/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tth kirjoitti:

Minä en tiedä noista suolistohormoneista muuta kuin että tuo lääke on suolistohormonin kaltainen. Alunperin suolistohormonini ovat olleet ihan ok ja olen syömällä syönyt itseni sairaalloisen lihavaksi. En voi syyttää lihavuuttani millään muulla. Lihavuudesta johtuen olen ehkä nuo hormonit saanut sekaisin, eli se on kohdallani ennemminkin seuraus, ei välitön syy.

Sittenhän Ozempic ei periaatteessa toimi sinulla jos asia on noin. Ruokahalu ja -himo syntyy aivoissa. Tieto aivoihin välittyy suolistosta.

Vierailija
214/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa faktoja, älkää luulko harhoja!

Diabetesliiton_lausunto_Ozempic-laakevalmisteesta.pdf

Diabetesliiton nettiruokavaliovalmennus 20€ myös ei-jäsenille.

Vierailija
215/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmeli-60 kirjoitti:

Sinä saat vielä liian paljon kaloreita. Kannattaa säätää ruokavaliota terveellisemmäksi. Keto ei ole paha jos siihen yhdistää kasvikset ja pähkinät sekä mantelit.

Vierailija
216/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla ei ole paino tippunu tuon lääkkeen kans,tai ihan vähä vaan,niin miten muutitte elintapojanne?

Liikuntaa,ruokavaliot?

vai pelkällä lääkkeellä eikä mitään muutosta elintavoiss?

Lääkkeen avulla on helpompaa muuttaa elintapoja.

Vierailija
217/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tth kirjoitti:

En minä tiedäkään. Siksi tuolta diabeteshoitajalta asiaa haluankin tarkentaa, kun hänellä tuntuu olevan tietoa mitä tapahtuu lääkkeen lopettamisen jälkeen. Olen käyttänyt lääkettä vuoden, laihtunut 40 kg ja tarkoitus käyttää lääkettä vielä ainakin vuoden. Ruokailutavat ovat muuttuneet, mutta toki jännittää miten käy kun lääke lopetetaan. Lisääntyykö nälkä ylitsepääsemättömäksi, pystynkö taistelemaan mielitekoja vastaan jne. Olen nyt tavoitepainossani. Mistään en ole löytänyt onnistumistarinoita /epäonnistumistarinoita lääkkeen lopettamisen jälkeen. Itsellä lääke on käytössä tukena painonpudotukseen, diabetesta ei ole. Onko lääkettä käytetty laihtumistarkoituksena vasta niin vähän aikaa, ettei tietoa vielä ole?

Minulle sisätautilääkäri sanoi, että lääkkeen lopettamisessa on se mahdollisuus, että ruokahalu palaa lääkitystä aiemmalle tasolle ja paino lähtee nousuun. Siksi hän suositteli, että lääkkeen lopetus tehdään vähitellen, kuten aikoinaan aloituskin. Esim. kuukausi 0,5 mg:lla ja vielä sen jälkeen kuukausi 0,25 mg:lla.

Vierailija
218/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmeli-60 kirjoitti:

Ozempicilla ei ole mahdollista, että verensokeri putoaa liian matalalle.

Keho pyrkii pitämään kiinni painostaan ja jopa kerää nestettä ennen kuin lopulta luovuttaa ja antaa painon pudota. Sen vuoksi kannattaa ostaa mittanauha ja vaikka ruutuvihko, johon kirjaa mittojaan.

Vierailija
219/467 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tth kirjoitti:

Sittenhän Ozempic ei periaatteessa toimi sinulla jos asia on noin. Ruokahalu ja -himo syntyy aivoissa. Tieto aivoihin välittyy suolistosta.

En tiedä tuosta suolistohormonista hölkäsen pöläystä, mutta pääpointti on, etten voi syyttää lihavuuttani mistään muusta kuin siitä, että olen ihan itse lihottanut itseni siihen kuntoon missä olin vielä viime vuonna. En voi piiloutua geenien, suolistohormonien tms. taakse. En osaa sanoa mikä sai elämään vuosikaudet epäterveellisesti lähinnä sokerituotteita syöden. Söin myös miten sattuu, aamupalat jäi väliin ja illalla alkoi se mättäminen. Joka tapauksessa päätepiste tuli ja sain Ozempicin tueksi. Ruokavalio, annoskoot, ruokailun säännöllisyys toki mukaan. Painonpudotus vuodessa 40 kg

Vierailija
220/467 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tth kirjoitti:

En tiedä tuosta suolistohormonista hölkäsen pöläystä, mutta pääpointti on, etten voi syyttää lihavuuttani mistään muusta kuin siitä, että olen ihan itse lihottanut itseni siihen kuntoon missä olin vielä viime vuonna. En voi piiloutua geenien, suolistohormonien tms. taakse. En osaa sanoa mikä sai elämään vuosikaudet epäterveellisesti lähinnä sokerituotteita syöden. Söin myös miten sattuu, aamupalat jäi väliin ja illalla alkoi se mättäminen. Joka tapauksessa päätepiste tuli ja sain Ozempicin tueksi. Ruokavalio, annoskoot, ruokailun säännöllisyys toki mukaan. Painonpudotus vuodessa 40 kg

Ozempic tekee sen, että on helppoa pitää kiinni suunnitelmasta ja annoskoosta. Sokkotesteissä jopa lääkärit ja ravitsemusterapeutit erehtyvät annoskoon määrittelyssä jos astian kokoa muutetaan hieman. Se, kenellä homma toimii oikein, loppuu kuitenkin syöminen siinä vaiheessa kun on syönyt riittävästi eikä liikaa. Se, kenellä homma ei toimi yhtä onnekkaasti biologian pohjalta, syö lautasen tyhjäksi ja voi myös huomaamattaan santsata. Vuodessa saman ruoan syöjille tulevat siten valtavat energiamääräerot, jotka vaikuttavat painoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi