Tuleeko teille usein virheostoksia kenkien kanssa?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mun on niin vaikea löytää sopivia ja mukavia kenkiä, että sovitan ja puntaroin ostopäätöstä pitkään. Erikoiskengillä on yleensä myös korkea hinta.
Niin minäkin, mutta sitten menen ulos ja tuntuu kamalilta jalassa.
On tullut. Pitemmällä käytöllä tuntuu erilaiselta kuin kaupassa kokeillessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mun on niin vaikea löytää sopivia ja mukavia kenkiä, että sovitan ja puntaroin ostopäätöstä pitkään. Erikoiskengillä on yleensä myös korkea hinta.
Niin minäkin, mutta sitten menen ulos ja tuntuu kamalilta jalassa.
Tunnistan tuon ongelman. Noin mulla oli ennen. Nykyään en osta kenkiä, ellen ole 100 % varma kaupassa mukavuudesta. Kenkä ei saa koskettaa jalan ongelmakohtaa ollenkaan. Pitää olla reilu vara. Kenkää jalkaan laittaessa pitää tuntua siltä, kuin se olisi tehty juuri minun jalalleni.
Mun on vaikea löytää kenkiä. Joskus kun on etsinyt pitkään, niin alkaa turhautua ja sitten ostaa jotain sinnepäin, että saa edes jotkut jalkansa.
Nyt olen viimeksi ostanut paljasjalkakengät ja niistä tykkään. Onneksi ei tarvitse mitään edustuskenkiä, niin ne värikkäät lipareet käy ulkonäön puolesta.
Tarvitsen täksi kesäksi laadukkaat valkoiset nahkatennarit. Budjetti max 150 euroa. Koska asun Helsingissä, menen hyvään kenkäkauppaan valitsemaan ja sovittamaan, mutta vasta iltapäivällä. Ei tule hutiostosta.
Ei enää. Minä en enää osta kenkiä heräteostoksena, elleivät ne ole merkkiä, jonka ennalta tiedän sopivaksi. Viimeinen hutiostos tullut vuonna 2014.
Eipä juuri enää. Nuorempana tuli usein, sillä en raaskinut laittaa kenkiin rahaa ja ostin sellaisia kivan näköisiä kenkiä, jotka eivät olleet kovin hyvät jalassa. Ostin myös halpoja eri värisiä korkokenkiä, joiden ajattelin tulevan joskus käyttöön, mutta ne olivat sitten liian epämukavat tai muuten vain tylsät. Samoin kävi joidenkin ohutpohjaisten balleriinojen kanssa, ne olivatkin tosi kurjat jalassa, hiersivät kantapäästä ihon rikki ja olivat ihan turhat.
Jossakin vaiheessa tuli sitten taas joku hienohelmakausi taas ja ostin aika kalliita, mutta hyviä kenkiä liikaa. Kengät olivat reilun satasen hintaisia ja kerrankin huomasin vasta kotona, että minulla on täsmälleen samanlaiset hyvin vähän käytetyt jo kotona.
Nykyään en osta enää paljon mitään kenkiä, vaan tallaan epänaisellisesti lenkkareissa tai vaelluskengissä. Ne ovat tosi hyvät jalassa ja voin kävellä ongelmitta vaikka 20 km tuntureilla. Kenkäostokseni ovat nyt järkeviä ja virheitä ei tule.
Harvoin tulee huteja, olen aina muutenkin ostanut vain mukavia kenkiä esim. ballerinat kapeakärkisten korkkareiden sijasta jne.
Ostan myös oikeaa kokoa olevat, mielummin vähän liian isot kun "napakat" koska esim. pohjallisella/sukalla saa muokattua hieman kokoa.
Suosin myös samoja (hyviksi havaittuja) merkkejä.
Lisäksi kengät käyttötarkoituksen mukaan: lenkille lenkkarit, juhliin siistimmät kengät, talvella lämpimät kengät, rannalle sandaalit jne.
Sellaisia on tullut, että olen ostanut marketista liian halvoista materiaaleista tehdyt ja siksi epämukavat ja loppujen lopuksi rumat.
Olen oppinut ostamaan kengät juuri minun jaloilleni, joten ei tule