Listataan tähän ketjuun outoja suomalaisia tapoja
Tässä muutama mitä tuli heti mieleen:
- pizzapaikoissa ei ole leikata pizzaa valmiiksi sliceiksi vaan se täytyy tehdä itse
- vieraat odottavat että heille kaadetaan ja tarjoillaan kahvi. He eivät tee sitä itse
- kiinalaisessa ravintolassa on aina pöydässä ”mausteet” jotta ihmiset voivat maustaa oman ruokansa (ikäänkuin kokki ei osaa tehdä sitä)
- kylässä ollessa vieraat odottavat että isännät palvelevat heitä. Kukaan vieras harvoin omatoimisesti esimerkiksi hakee kaapista itse lisää viiniä/olutta tms.
- Juhlapyhinä pitää aina olla humalassa (vappu, juhannus, uusivuosi tms.)
Kommentit (13)
Muuallako vieraat sitten itse kaatavat kahvinsa tai hakevat kaapista jotain lisää? En tiennytkään.
Ja ei todellakaan kaikkien suomalaisten mielestä pidä olla humalassa juhlapyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Muuallako vieraat sitten itse kaatavat kahvinsa tai hakevat kaapista jotain lisää? En tiennytkään.
Ja ei todellakaan kaikkien suomalaisten mielestä pidä olla humalassa juhlapyhinä.
Kyllä. Yleensä kaikkialla muualla ihmiset osaavat kaataa oman kahvinsa ja hakea jääkaapista lisää mitä haluavat. Se kahvinkaato liittyy jotenkin siihen että suomessa isännän/emännän odotetaan palvelevan vieraita. Se jääkaapille meneminen on jotenkin sitä että suomalaiset ovat vieraskoreita
Kursailu, se että vieraita pitää maanitella kahvipöytään useita kertoja. Aivan älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Kursailu, se että vieraita pitää maanitella kahvipöytään useita kertoja. Aivan älytöntä.
Tämä on aivan totta!
Alkoholia pittääpi juoda... ja paljon. Eikä se mikään ongelma ole! Ihan normaalia olla joka vkl kännissä!
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan tainnut asua ulkomailla?
Pahoitella kielitaitoaan vaikka osais hyvi englantia/ jtn muuta kieltä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pelkästään suomalainen tapa. Esim. Kreikkalaiset ja turkkilaiset on paljon pahempia kursailijoita
Olen syönyt pizzaa varmaan kymmenessä maassa enkä koskaan ole törmännyt sellaiseen, että pizza tuotaisiin valmiiksi viipaloituna pöytään. (Slice on suomeksi viipale, ap)
Kysellään aina ulkomaalaisilta samaa typerää kysymystä joka paljastaa oman alemmuuden tunteen ja anellaan kehuja. Näitä ovat mm. What do you know about Finland? How do you like Finland?
...ja sitten iloitaan kun joku tällaisen kysymyksen päälle vuolaasti kehuu meitä
Kysyisikö joku Pariisilainen tai Amerikkalainen että How do you like Paris tai What do you know about Manhattan? Ei varmaan..
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt pizzaa varmaan kymmenessä maassa enkä koskaan ole törmännyt sellaiseen, että pizza tuotaisiin valmiiksi viipaloituna pöytään. (Slice on suomeksi viipale, ap)
Miten se pizza sitten pitäisi syödä jos se ei ole sliceina? Rullaatko sen jotenkin?
Tai oletko koskaan kuullut pizzaleikkurista? Mikä sen funktio on, jos keittiön ei muka kuulu tehdä sillä paloja?
Miesten telakoituminen saunassa.