Mulla todettiin 2 tyypin diabetes, olen lihava, mutta siltikään ei motivoi laihduttamaan. Ruoka voittaa aina
Kommentit (14)
Kyllä minua diabetes motivoi ja laihduin 15kg.Harvoilla diabeetikoilla sokeriarvot pysyvät oikeissa rajoissa.
Terapia? Syötkö suruun/ahdistukseen tms?
Ja kyllä, ainakin toistaiseksi tarvitset lääkkeitä, jos sokerit kovin korkeita. DM2 syö sun sisuskaluja koko ajan. Älä tee itsellesi sitä. Amputoitujen raajojen, sokeuden, munuaisvian jne. kanssa eläminen ei ole kovin hienoa.
Ei siinä mitään elämä on valintoja. Jos nauttii kaikista eniten syömisestä, niin sitten syö.
Vaihtarina lyhyempi elämä. Läskien raahaaminen mukana kaikkialle minne menee, lääkkeiden syönti, diabetes, mahdolliset diabeteksestä johtuvat amputaatiot, suurempi sydänkohtauksen riski jne.
Minäkin kannustaisin kokeilemaa terapiaa ennen kuin alkaa mitään laihdutuslääkkeitä napsimaan. Usein syöminen on ihan korvien välissä oleva ongelma.
Alkuun voisit lopettaa nämä päivittäiset jankkauksesi, "103 kiloa ja 36v iäkäs."
No se on ihan oma valinta. Jos jatkat samaan malliin, niin saattaa tulla päätepysäkki vain hieman nopaemmin vastaan. Se on ihan "up yours".
Toisia kiinnostaa oma terveys, toisia ylensyönti. Elämä on täynnä tiukkoja valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän energiatiheää ruokaa. Saa syödä vatsansa täyteen mutta laihtuu.
Harvemmin joku nauttii siitä itse mussuttamisesta vaan ongelma on nimenomaan himo niihin energiatiheisiin ruokiin.
Oletko se joka ajattelee mielessään, että onhan ne lääkkeet olemassa? Että miksi tässä mitään muuttamaan?
Niin siihen en sitten voi oikein mitään vastata.
Sulle voisi tehdä hyvää käydä tapaamassa sellaisia diabeetikkoja, jollainen sinäkin tulet tulevaisuudessa olemaan. Jalat, silmät, yleinen olotila. Voi voi sentään.
Etenevä sairaus. Se tekee siitä niin kamalan.
Tutki oikein kunnolla diabeteksen ja muiden lihavuudesta aiheutuvien sairauksien ongelmia, ennustetta, komplikaatioita. Googleta kuvia amputoiduista jaloista, kaihileikkauksista ja sellaista. Jos kaiken faktan jälkeen ei vieläkään ole motia, niin eipä siinä sitten mitään. Sitten valitset kai ruoan.
Ei aloittajan tarvitse erikseen alkaa laihduttamaan. Vähennät vain hiilihydraatteja/sokereita niin sillä pärjäät jo aika pitkälle. Esimerkiksi jos sinulla on tapana syödä paljon valmispitsoja niin ala tekemään pitsat itse. Pitsapohjan teet noudattaen jotain vähähiilihydraattista reseptiä. Tässä yksi hyvä: https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/257456/Karppaajan%20pizzapohja/
Vaatiihan se tietenkin enemmän työtä kuin valmiin einespiztsan laittaminen uuniin/mikroon, mutta kyllä sillä on pitemmän päälle vaikutusta painoon.
Olisit miellyttävämmän näköinen hoikempana.
Ala kävellä edes puoli tuntia päivässä.
Vähemmän energiatiheää ruokaa. Saa syödä vatsansa täyteen mutta laihtuu.