Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostan ihan pikkutytölle, kun puhun

Vierailija
06.05.2021 |

Ei hemmetti. En halua enää puhua ikinä mitään. Tuo pikkutyttö ääni tulee varsinkin silloin kun puhun vähänkään vieraammille ihmisille.
Syö aikalailla uskottavuutta, kun ikää on jo lähemmäs 30. Olen jo muutenkin vähän pihalla aina ja vaikutan tyhmälle, niin sitten tämä erittäin typerän kuuloinen puheääni vielä kruunaa kyllä koko kokonaisuuden.
Onko mitään toimivaa keinoa saada äänestä aikuisempi? Jos yritän puhua matalammalta niin kuulostan vuorostaan pojalle..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääntä ja puhetyyliä voi kouluttaa. Varmasti löytyy opettajia, tai jopa YouTubesta tutorialeja.

Vierailija
2/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Jyrki Kataiselta vinkkejä miten feikataan möreää ääntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut muutaman ihmisen tämmöisellä pikku tyttö äänellä. Älä ajattele ääntäsi, rentoudu, hengitä syvään. Hyräile ja tutki miten äänesi toimii. Älä häpeä vaan omista. Erikoisille äänille olisi tarvetta ääninäyttelijä alalla, mutta suomessa on huonot piirit siihen.

Vierailija
4/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kuulostan kuulemma vähän pojalle, joka ei ole saanut äänenmurrosta, mutta paljon parempi se kuin puhua pikkulapsen äänellä. En muutenkaan ole pieni, hento ja lapsenomainen nainen, pituuttakin on 170 cm. Pikkulapsen äänellä söpöstelevät aikuiset naiset kuulostavat kyllä todella ärsyttäviltä, varsinkin kun tekevät sen tahallaan.

Vierailija
5/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos olisi parempi vain opetella hyväksymään oma ääni ja pitämään sen erilaisista sävyistä ja väreistä, käyttämään niitä?

Luultavasti muille ihmisille tuo ei ole sellainen ongelma kuin itsellesi. Ja jos jollekin on, niin sittenhän kyseessä on hänen ongelmansa.

Vierailija
6/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pedomies saattaisi olla kiinnostunut.

Vierailija
7/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin mutta ei se mua haittaa, luulevatpahan pidempään että olen vasta lukiosta valmistunut :D

Vierailija
8/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjoitat kuin sellainen. Kuulostat pikkutytöLTÄ. Et pikkutytölle.

Vierailija
9/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa kirjoitella muutama mieslapsi taas vaihteeksi. Eikö teillä ole koulua tähän aikaan?

Vierailija
10/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taitaa kirjoitella muutama mieslapsi taas vaihteeksi. Eikö teillä ole koulua tähän aikaan?

Etänä karanteenissa. Villis kävi Turus juhlimassa ja nyt ollaan koko luokka eristettyinä.

Vierailija
11/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö mällit?

Vierailija
12/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, varsinkin puhelimessa vieraammalle henkilölle. Kerran soitin yhteen yritykseen kesätyömahdollisuuksia tiedustellakseni ja heti ekana kysyivät ikääni vedetoten siihen että heidän kesätöissään on 18-vuoden ikäraja.

Vierailija
13/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on luultavasti tuo sama ongelma. Tai ainakin joskus joku puhelinmyyjä on ihmetellyt olenko tosiaan jo 18. Ja joskus vuokra-asuntoa soitellessa on kysytty, että ketkä minun vanhemmat on.

Ylä-asteella suorastaan järkytyin miten pieni ääni minulla oli. Huomasin tuon englannin kuuntelu tunnilla kun sitä omaa puhetta piti siellä äänittää.

Välitunnilla kerroin tuosta kaverilleni ja sanoin, että:

” Mun ääni kuulostaa ihan viisvuotiaalta!”.

Kaveri vastasi: ” No älänyt. Kuusvuotiaalta.”

Ääntä vois varmasti harjoitella. Mutta toisaalta. En minäkään pidä kaikkien ihmisten äänistä, joten miksi minukaan pitäisi yrittää muuttaa omaani. Ja varmasti iän myötä ääni alkaa kuitenkin rapistua.

Vierailija
14/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nieletkö mällit?

Neljä kertaa päivässä, mut mitä se tähän liittyy.

Vierailija
15/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään ap lohduttaa, niin niin minäkin 45-vuotiaana. Puheääneni nyt vain on sellainen. En ole antanut sen häiritä, vaan keskityn siihen, että se, mitä äänelläni sanon on asiaa, asiantuntevaa ja asiallista, niin eipä sillä sitten ole niin paljon väliä, millä äänellä se sieltä suusta (äänihuulista) ulos tulee.

Vierailija
16/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku kurkkulääkäri tietäisi voiko ääntä muuttaa.

Vierailija
17/17 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöltä. Varmasti kuulostat jos et lisäksi osaa taivuttaa suomen kieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi