Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inseminaation jälkeinen kipu/aristus munasarjassa?

17.08.2006 |

Mulle tehtiin tiistaina inseminaatio, jossa lääkityksenä PCOn takia oli Gonal-f ja Pregnyl.

Ovulaatio oli mitä ilmeisemmin eilen varhain aamulla, melko kovaa kipua oli vasemmalla, missä ovis oli tapahtumassa tiistaina ultratessa (yks munis n.20mm). Lisäksi oli useita 14mm kokoisia muniksia, sekä vasemmalla että oikealla.

Oikealla puolen ei tunnu enää juuri mitään (siellä ei ole munatorvea), mutta vasemman munasarjan seudussa on kivuntunnetta ja painaessa mahaa se selväsi aristaa.

Onko muilla ollut vastaavaa hormonihoitoon ja/tai inseminaatioon liittyen?

Kiitollisena vastauksista!

-AURIS-

PS: Inssin tarkempi kuvaus löytyy lapsettomuuspalstan pco-plikkojen pinosta...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin veikata, että nuo Sun kivut johtuu siitä, että munarakkuloita oli useampia. Munasarja (paran!) on kuitenkin tarkoitus tuottaa vain yksi/kaksi munasolua kuukaudessa ja nyt lääkkeillä stimuloituna niitä oli lähtenyt kasvamaan monta. IVF/ICSI-hoidossa kipu tulee yleensä siitä, että munarakkulat punktiodaan neulalla tyhjäksi jonka jälkeen ne täyttyvät verensekaisella kudosnesteellä. IUI:ssa ei tietenkään ole punktiota, mutta niiden kehittymässä olevien munarakkuloiden on joko puhjettava tai sitten surkastuttava. Olis ihan loogista minun mielestä että tuo surkatuminen/puhkeaminen aiheuttaa kipua kun munasarja käy ikään kuin " ylikierroksilla" .

Peukutuksia että inssi onnistuu!

Loviisa (takana 3 iui:ta ja yksi icsi)

Vierailija
2/2 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Minulla sattui inssi samalle aamulle, kun iltapäivällä alkoi ovis. Iltaa kohti kipu muuttui ihan kamalaksi, olin ihan kaksinkerroin ja etenkin pelkästä kävelemisestä aiheutuva tärähdys oli ihan hirveää. Maha oli turvoksissa ja tärähdysarka seuraavatkin päivät. Luulisin myös, että ne pienemmät munikset sinulla nyt kiukuttelee. Minulla normaalistikin ovis saattoi olla kamalan kipeä, mutta tuo pregnylillä aikaansaatu ihan hirveä. Mutta tsemppiä ja hyvää tuuria. Erittäin epätodennäköistä, että tuo kipusi olisi jotain muuta kuin " normaalia" .

Sissi 12+6 (eka inssistä!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla