Huh! Tajusin just, että täytän maaliskuussa 30 ja ainut " tutkinto" on lukiosta.
Kaikki muut koulut on jääny kesken. Pitäisköhän ottaa itteensä niskasta kiinni ja hankkia joku tutkinto.
Kommentit (8)
Minua ei tosin harmita lainkaan, eikä koulunkäynti kiinnosta ollenkaan. Olen nyt työssä josta pidän, enkä ole ajatellut ammatinvaihtoa.
9v jo samassa työpaikassa, nettopalkka 1600eur. Ei mikään huippu, mutta ei pahakaan kun ottaa huomioon, että ei oikeastaan ole mitään koulutusta.
kun ikää tulee lisää, työpaikan saanti vaikeutuu iän takia.
nykyisestä opiskelupaikastani, ellei kummia tapahdu. Joten sitten mulla lukio takana, yksi ammattitutkinto sekä AMK-tutkinto.
Ryhdistäydy, ap, herran tähden!
Koskaan ei kannata jättää koulua kesken.
Kannattaisi myös sellaisen, jolla on työpaikka, sillä se työpaikka voi mennä. On aika vaikea vakuuttaa työnantajia, päästä edes haastatteluun, jos on keski-ikäinen ja ilman koulutusta. Et pääse edes kertomaan, mitä kaikkea olet edellisessä työpaikassa oppinut ja miten hyvä työntekijä olet, kun paperisi eivät vakuuta.
Taskussa asunto- ja autolainoja sen verran, että ei tässä iässä enää omalle alalle kouluttautuminen kannata. Paras vaan tehdä töitä. Olen miettinyt, että jos jään työttömäksi eli saan potkut, ryhdyn freelanceriksi.
eikä meidän kotipaikkakunnalla edes ole alani kouluja, lähimmät ovat satojen kilometrin päässä. Pitäisi jättää mies ja lapsi kahdestaan neljäksi, viideksi vuodeksi. Ei kiitos.
Ja on 2 lasta sekä vakityö jo kuudetta vuotta.