Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani käytti toimeentulotuen koiran eläinlääkärireissuun

Vierailija
05.05.2021 |

Nyt hakee harkinnanvaraista tukea kunnasta ja valittaa, kun siellä hänelle tiukasti huomautettiin "sinä valitsit mihin nämä rahat käytit". Hän oli kuulemma vastannut että "en minä oikeastaan valinnut, sillä se koirahan olisi kuollut muuten".

Ymmärrän lemmikkien ihanuuden, mutta itse en olisi voinut toimeentulotukea saadessani edes ottaa esim. kissaa, sillä minulla ei yksinkertaisesti olisi ollut mitenkään rahaa eläinlääkärikuluihin. Olisi edesvastuutonta ottaa eläin, jos tietää että ei voi viedä sitä eläinlääkäriin. Ja ei, minulla ei olisi ollut ketään sellaista tuttua joka olisi auttanut tuossa(kaan) asiassa.

Toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN taloudellinen, Suomen yhteiskunnan maksama, tuki. Siihen turvaudutaan, kun muut tuet on haettu. Se ei ole mikään hupiraha, jolla voi kuvitella makselevansa lemmikkinsä ynnä muut ylimääräiset jutut. Toivottavasti kovin moni ei ole niin tyhmä, että tuudittautuisi johonkin muuhun uskomukseen.

Älkää ottako/pitäkö lemmikkejä, jos teillä ei ole varaa turvata niille hyvää elämää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kissa ja olen tällä hetkellä työtön ja toimeentulotuella. En kyllä jättäisi kissaani hoitamatta, jos se sairastuisi, en tosin varmaan olettaisi myöskään, että saisin harkinnanvaraista toimeentulotukea sitä varten. Todennäköisemmin eläisin itse kuukauden kaurapuurolla ja makaroonilla, jotta saisin kissan käytettyä eläinlääkärissä. Toistaiseksi onneksi kisu ei ole sairastellut työttömyysaikanani.

Vierailija
22/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.Työttömyysturvan menot pienenivät neljättä vuotta peräkkäin. Pieneneminen erityisen voimakasta vuonna 2019 ansioturvassa, jonka etuusmaksut pienenivät vuoden takaiseen verrattuna 10, 9%. Perusturvan menot pienenivät 4,8%. Korvattujen etuuspäivien määrä väheni 11% ja perusturvassa 3.5%.

Lähde: Kelan tilasto Suomen työttömyysturvasta 2019

Ja niistä väärinkäytöksistä: 0.67 promillea maksetuista tuista vuonna 2018.

Lähde: Yle

Ja koko ajan työttömyysaste kasvaa työntekijöistä riippumattomista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pitää lemmikin, niin toimeentulotukea saava pihistää muista menoista ja säästää hätävarakassan sairastumisia/lopetusta varten.

Lemmikki on harrastus.

Harrastusmenot kuuluu kattaa perustoimeentulotuella tai lopettaa harrastus.

Käsittämätöntä, että joku kiukuttelee siitä, että taikaseinästä ei tulekaan lisää rahaa, kun entiset on käytetty.

T. Itsekkin toimeentulotukea saava

Vierailija
24/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes saa toimeentulotukea ja silti pystyn hoitamaan kissat, koirat ja hevoset.

T. Työtön

Vierailija
25/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu viinaan ja tupakkaanhan se tuki täytyy käyttää, vasta sitten saa harkinnanvaraista. 

Vierailija
26/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten pitäminen on turhan kallista. Ei vähävaraisella ole mahdollista pitää kotieläintä. Paitsi, jos osaa säästää vähistä tuloista vararahaston, jolla sitten itse klaaraa nämä lääkärikäynnit.

Vierailija
27/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira voi tulla mielenterveydellisesti edullisemmaksi kuin  terapiat. 

Vierailija
28/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa pitää lemmikin, niin toimeentulotukea saava pihistää muista menoista ja säästää hätävarakassan sairastumisia/lopetusta varten.

Lemmikki on harrastus.

Käsittämätöntä, että joku kiukuttelee siitä, että taikaseinästä ei tulekaan lisää rahaa, kun entiset on käytetty.

Joo, ja kaiken huippu on tämä:

Kyseinen ihminen vieläpä tupakoi, ja sanoi mulle kerran: "Jos lopettaisin polttamisen, niin en tiedä huomaisinko sitä rahatilanteessani mitenkään."

Siis että mitenkä?! No aivan varmasti jäisi rahaa enemmän käyttöön, toki siinä saattaisi käydä niin että se "ylimääräinen" raha menisi sitten tupakan sijaan johonkin muuhun. 

Mutta kyllä noista tupakkarahoista sen vararahaston koiraa varten olisi säästänyt.

Ap

Vierailija
29/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikki on harrastus.

Hätävarasäästöt kannattaa sitten säästää sukan varteen eikä pankkitilille. Jos Kela saa selville tällaisen hätävarakassan olemassaolon, pääsee pian maksamaan saamiaan toimeentulotukia takautuvasti takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi