Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani käytti toimeentulotuen koiran eläinlääkärireissuun

Vierailija
05.05.2021 |

Nyt hakee harkinnanvaraista tukea kunnasta ja valittaa, kun siellä hänelle tiukasti huomautettiin "sinä valitsit mihin nämä rahat käytit". Hän oli kuulemma vastannut että "en minä oikeastaan valinnut, sillä se koirahan olisi kuollut muuten".

Ymmärrän lemmikkien ihanuuden, mutta itse en olisi voinut toimeentulotukea saadessani edes ottaa esim. kissaa, sillä minulla ei yksinkertaisesti olisi ollut mitenkään rahaa eläinlääkärikuluihin. Olisi edesvastuutonta ottaa eläin, jos tietää että ei voi viedä sitä eläinlääkäriin. Ja ei, minulla ei olisi ollut ketään sellaista tuttua joka olisi auttanut tuossa(kaan) asiassa.

Toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN taloudellinen, Suomen yhteiskunnan maksama, tuki. Siihen turvaudutaan, kun muut tuet on haettu. Se ei ole mikään hupiraha, jolla voi kuvitella makselevansa lemmikkinsä ynnä muut ylimääräiset jutut. Toivottavasti kovin moni ei ole niin tyhmä, että tuudittautuisi johonkin muuhun uskomukseen.

Älkää ottako/pitäkö lemmikkejä, jos teillä ei ole varaa turvata niille hyvää elämää.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla voit sanoa ettei pidä hankkia lapsia jos ei ole varaa turvata niille hyvää elämää. Herätys.

Vierailija
2/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nämä koirat 10 ja 6 vuotta. Firma, jossa olin töissä, meni tänä vuonna konkkaan. Nyt etsin uutta työtä ja olen tukien varassa. Kyllä koirat hoidetaan kuten ennenkin, vaikka sitten tuilla ja katsotaan miten homma etenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rakin lopettaminen olisi myös maksanut ja laki velvoittaa hoitamaan sairaat elukkansa jommalla kummalla tavalla. Sossu on nyt väärässä sori vaan.

Vierailija
4/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olisit tehnyt elsun, ellei olisi vienyt.

Vierailija
5/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tuo oli työssäkäyvä ja palkkaa saanut ihminen kun otti koiran? Ja nyt vasta tippunut toimeentulotuelle? Monen kommentti on varmasti että koira olisi pitänyt viedä mieluummin piikille jos ei ole varaa hoidattaa, mutta lopetuskin voi maksaa yllättävän paljon.

Vierailija
6/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenkä asia kuuluu sinulle?

Vierailija
7/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättikö hän ottaa koiran saatuaan toimeentulotuen vai oliko hänellä jo rakas perheenjäsen?

Suosittelen, että autat ystävääsi ja lopetat täällä valittamisen.

Vierailija
8/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla voit sanoa ettei pidä hankkia lapsia jos ei ole varaa turvata niille hyvää elämää. Herätys.

Ei herranjumala tuota tyhmyyttäsi...

Lapsista maksetaan lapsilisää, ja saa myös enemmän tt-tukea. Ei ole ihan lemmikkeihini verrattavissa. 

Ap

Vierailija
9/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuttavasi siis ottanut koiran ollessaan tt-tuella, vai onko kyseessä iäkkäämpi koira?

Vierailija
10/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä harkinnanvaraista toimeentulotukea kunnasta saa. Itse olen ollut samankaltaisessa tilanteessa ja saanut. Eikä kyseessä edes ollut mikään eläinlääkärikulu vaan oma tyhmyys ja rahojen holtiton käyttö.

Vierailija
11/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen täysin samaa mieltä. 

Juopoilla, narkomaaneilla, syöpöillä, tupakoijilla ja mt-ongelmaisilla on lapsia, vaikka he eivät pärjää edes itsensä kanssa. 

Julmaa ja moraalitonta.

Vierailija
12/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä naurettavaa. Siitähän saisi hyvät lihat koiran koosta riippuen jopa pitkäksikin aikaa. Netistä löytyisi varmasti joku helppo ja maukas Kiinalainen resepti.

Vierailija
13/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No rakin lopettaminen olisi myös maksanut ja laki velvoittaa hoitamaan sairaat elukkansa jommalla kummalla tavalla. Sossu on nyt väärässä sori vaan.

Eläinlääkärimenoja voi tulla useamman kerran koiran olemassaolon aikana, joten perustelusi ontuu.

Ap

Vierailija
14/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkieläin parantaa elämänlaatua ja nostaa ylös sängynpohjasta. Miksi pitäisi viedä pois köyhältä ainoa ilo?

Vierailija
15/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkärimenoja voi tulla useamman kerran koiran olemassaolon aikana, joten perustelusi ontuu.

Ap

Kyllähän tuttusi voi myös saada töitä koiran elossaolon aikana.

Vierailija
16/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyse oli tästä yksittäisestä tapauksesta. Lemmikin omistamista ei ole kielletty ttt-asiakkaalta, kuten ei myöskään suklaata, Netflixiä tai huulipunaa. Itse saa päättää, mihin massinsa käyttää. Välillä harkinnanvaraista on pakko hakea, kuten kaverillasi nyt. Älä väitä, että käyttää rahansa eläinlääkäriin joka kuukausi.

Vierailija
17/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanhan yhteiskunnan varoilla  myös eräiden (joita ei saa nimellä mainita palstasensuurin vuoksi) eläminen täällä Suomessa. Rahaa menee ties minne

Vierailija
18/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki Jumalan lapsia. Pääsemme kaikki taivaaseen. Eläimet eivät pääse. Sori niille.

Vierailija
19/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen on se, joka lemmikkinsä hoitaa kunnolla. Kaverisi tilanteesta me ei tiedetä mitään, ja voisit vähän miettiä kuinka ok hänen asioita on täällä jaella. Toivottavasti hänen rahatilanteensa paranee, toivottavasti koira saa tarvitsemansa hoidon, toivottavasti tälläisiä ketjuja olisi vähemmän.

Vierailija
20/29 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tt-tuen saaja kyllä ihan itse päättää mihin sen käyttää mutta vaikea uskoa että saisi päälle vielä harkinnanvaraista toimeentulotukea tuossa tapauksessa.

Useammalla ystävällä on ollut lemmikkejä vaikka ovat olleet vähävaraisia jopa toimeentulotuen varassa. Silti on viety kissoja tarvittaessa eläinlääkäriin ja pihistelty sitten muusta että on saatu lemmikin hoito maksettua. Mutta joo, ihan omia valintojahan nuo ovat että pitääkö vähävaraisena lemmikkiä ja mistä sitten tarvittaessa karsii jos lemmikki pitää esim. viedä lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän