Miten usein ostatte uuden huulipunan ja miten valitsette sävyn?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ole oppinut käyttämään huulipunaa. Kun olin nuori, niin yves rocherilta sai usein minihuulipunia ilmaiseksi. Niitä joskus käytin, mutten ole ostanut koskaan. Tuolloin en poistunut huoneestani ilman vahvaa meikkiä, mutta huulipuna ei vaan iskenyt. Nyt en ole meikannut varmaan kertaakaan yli vuosikymmeneen. Varalta on ripsari ja luomivärejä, mutta ei huulipunaa.
Muistan noi yves rocherin minihuulipunat 😁
Jep. Muistan esim violetin, siitä tykkäsin vaikkei varmasti sopinut minulle, jos kellekään. Ja melkein sen tuoksunkin muistaa.
Meikä on huulipunan suurkuluttaja. Käytin ennen koronaa aina kun lähdin ovesta ulos. Nyt ei viitsi kun maski naamalla kumminkin. Ostin varmaan kymmenen punaa per vuosi ihan vaan, kun oli kivaa kokeilla uusia.
Mulla on tietyt sävyt mistä tiedän että ne sopii aina. Mulla on kylmä ihon ja hiusten sävy ja vihreet silmät ja mulle käy tosi hyvin kaikki luumut, vadelmat, kylmän sävyiset pinkit... Mitään oranssiin sihtaavaakaan en voi käyttää ja kierrän kaukaa kaiken missä mainitaan koralli tai persikka.
Kehotan, että ensi alkuun otat selvää mitä sävyä olet, siis iho ja hiukset ja katsot vinkkiä siitä. Tai ihan yksinkertaisesti alkuun pääsee jo sillä kun mietit millaset korut käy sulle paremmin, kulta vai hopea? Jos hopea on enemmän sun juttu, oot viileä ja voisi olettaa että nuo samat käy sulle kun mullekin, eli kylmät siniseen sihtaavat. Ja jos kultakorut on enemmän sun juttu, oot lämmin, eli oranssiin ja muihin lämpöisiin sävyihin sihtaavat käy paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi ostin 2014 kun menin naimisiin.
Sitä ennen joskus 199?
Lisäys vielä: värisävyn valitsen niin että se ei pahemmin eroa aidosta huuleni väristä.
Käykö teille kylmän väriset sellaiset mauven väriset huulipunat myös? Kun itselle ne on pahin juttu. Siis se ja ruskeat on huonoimmat. Voin käyttää kirkasta pinkkiä ja esim. Mac ruby woo huulipunaa tai sitten koralleja ja nudea persikkaa. Kultakoruja mieluimmin käytän. Mutta voi olla vaan muuten lemppari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ole oppinut käyttämään huulipunaa. Kun olin nuori, niin yves rocherilta sai usein minihuulipunia ilmaiseksi. Niitä joskus käytin, mutten ole ostanut koskaan. Tuolloin en poistunut huoneestani ilman vahvaa meikkiä, mutta huulipuna ei vaan iskenyt. Nyt en ole meikannut varmaan kertaakaan yli vuosikymmeneen. Varalta on ripsari ja luomivärejä, mutta ei huulipunaa.
Muistan noi yves rocherin minihuulipunat 😁
Jep. Muistan esim violetin, siitä tykkäsin vaikkei varmasti sopinut minulle, jos kellekään. Ja melkein sen tuoksunkin muistaa.
Minä ja mun serkku oltiin aina niin onnessaan kun minihuulipunat tuli postissa 😄 mahdettiin olla tyylikkäitä kun kylällä liikuttiin. (oltiin jotain 10 vee).
Ostan vain kirkkaanpunaisia, koska rakastan sitä väriä ja se sopii mulle. Ei kiinnosta olenko kylmä vai lämmin ja blaablaa.
Mauve on yks mun suosikeista :) Ruskeaa en ole koskaan kokeillut. Tuo Mac ruby woo taitaa olla aika yleissopiva sekä kylmälle että lämpimälle. Kirkasta pinkkiä saa sekä kylmänä että lämpimänä. Koralli, nude persikka ja kultakorut viittaa lämpimään.
No minä välttelen lähinnä kylmiä sävyjä, saavat minut näyttämään kipeältä. Kirkkaanpunainen on mulle niiiiiin voimahuulipuna, klisee joo, mutta en voi sille mitään että mieliala nousee kun huulet punaa sillä huolellisesti :D Näytän varmaan ihan karsealta ohuine lättätukkineni ja punaisine naamoineni sen kanssa mutta väliäkö tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Ostan vain kirkkaanpunaisia, koska rakastan sitä väriä ja se sopii mulle. Ei kiinnosta olenko kylmä vai lämmin ja blaablaa.
Kirkkaanpunaisissakin on viileämpiä ja lämpimämpiä sävyjä.
Katsokaa ihon sävynne ja sitten minkä värinen huulipuna sopii siihen. Tykkään itse myös käyttää huulikynää ja laittaa vähäsen isomman näköiseksi huulet, kun ylähuuli on paljon pienempi kuin alahuuli.
Itse käytän aina vain punertavaa huulipunaa. Kaikki huulipuna sävyt sopivat minulle. Minulla on neutraali ihon sävy.
Sipaisen huulipunaa testeristä kämmenselkään, ostan sitä väriä, joka sointuu kauniisti ihonväriin.
Vierailija kirjoitti:
Olis ihana löytää signature huulipuna, sellainen mistä tunnistaa että on sinun värisi? Vinkkejä?
Mulle ihan täydellinen sävy on Maybellinen Superstay Matte Inkin Lover. En voinut uskoa, että ihan perusmarketista löytyy jotain niin täydellistä. Hamstrasin niitä putkiloita oikein.
Vierailija kirjoitti:
Käykö teille kylmän väriset sellaiset mauven väriset huulipunat myös? Kun itselle ne on pahin juttu. Siis se ja ruskeat on huonoimmat. Voin käyttää kirkasta pinkkiä ja esim. Mac ruby woo huulipunaa tai sitten koralleja ja nudea persikkaa. Kultakoruja mieluimmin käytän. Mutta voi olla vaan muuten lemppari.
Sama juttu. Näytän sairaalle tai haudasta nostetulle jos käytän rusehtavan väristä huulipunaa, jotenkin vie kaiken värin kasvoilta. Sama kun epäsopiva hiusväri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis ihana löytää signature huulipuna, sellainen mistä tunnistaa että on sinun värisi? Vinkkejä?
Mulle ihan täydellinen sävy on Maybellinen Superstay Matte Inkin Lover. En voinut uskoa, että ihan perusmarketista löytyy jotain niin täydellistä. Hamstrasin niitä putkiloita oikein.
Tuo on juuri sitä mauven väriä mikä itselle ei sovi. Taidat olla viileä ihoinen? Ite oon monta putkilla käyttänyt Boho 304 capucine sävyä. On sellainen nuden persikka ja sopii arkeen. Mulle ei sovi mitkään muut nudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Näytän sairaalle tai haudasta nostetulle jos käytän rusehtavan väristä huulipunaa, jotenkin vie kaiken värin kasvoilta. Sama kun epäsopiva hiusväri.
Ootko lämmin vai viileän ihoinen? Vai neutraali?
Juuri täydellisiä sävyjä on yllättävän vaikea löytää ja olen tehnyt paljon hutiostoja, jotka harmittaa kun jäävät käyttämättä. Kaupan valaistuksessa hyvä saattaa olla ihan erilainen kotona tai luonnonvalossa. Nyt olen etsinyt oikein hyviä nudesävyjä ja täydellistä kylmähköä mutra raikasta punaisen sävyä. Tykkään Macin huulipunista, mutta sattumalta hyviä on löytynyt muiltakin. Saatan käyttää vuosia samaa, hyväksi koettua sävyä. Yleensä se on ollut joku vaalea nudesävy, koska tykkään meikata silmät näyttäviksi. Kunnon punaisen huulipunan kanssa laitan vain vaaleaa luomiväriä hitusen sekä reilusti ripsiväriä. Hiukseni ovat viileän vaaleat, iho kylmäthän punertava, silmät vaalean vihreät.
Lily Lolo: Parisian Pink on lämmin, edullinen ja lyhyesti, täydellinen arkihuulipuna. Sellainen "your lips but better", nyt taitaa olla 4. putkilo menossa.
Aktiivisessa arkikäytössä kestää mulla 3 kk. Hätätapauksessa sopii myös iltameikkiin, kun laittaa jonkun korallisen rajauskynän alle.
Kokeilen ranteen sisäpuolelle kuten kaikki meikkivärit, koska siinä iho on lähinnä luonnollista.
Minulla on oma värianalyysi tehty ja muistissa joten osaan jo lähtökohtaisesti aika hyvin valita, mutta kuten sanottu, huulipunan sävy on olennainen asia.
Lisäksi sekoitan pensselillä kotona kahdesta tai usemmasta itselle sopivasta punasta erilaisia sävyjä tilanteen ja vaatetuksen mukaan.
Henkilökohtaisesti mielestäni ei tarvita monia värejä, vaan itselle sopiva väri jonka intensiteettiä ja sävyä voi sitten säädella itse.
Mä ostan aina jonkinlaisen oranssin, kun tiedän sen sopivan ihonväriin ja vaatteisiin. Olen punapää ja käytän paljon vihreää ja oranssia pukeutumisessa.
Viimeksi ostin 2014 kun menin naimisiin.
Sitä ennen joskus 199?