Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko kuluu maitoa päivässä?

Vierailija
05.05.2021 |

Paljonko päivässä teillä kuluu maitoa?

Kommentit (35)

1/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puoli litraa.

Vierailija
2/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin.Käytän maitoa vain kahviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja minulla yksi purkki kestää viikon tai kauemminkin. 

Vierailija
4/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuluu noin litra vuodessa.

Vierailija
5/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maitoa kuin joskus ruuanlaittoon ja leivontaan. Ostan maitoa ehkä litran kuussa.

Vierailija
6/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä. Usein ei yhtään kun tykkään enemmän kaurajuomasta, mutta jos oon leiponut ja maitoa jäi yli, keitän aamupuuron maitoon, eli joku 2,5dl.

Vierailija
7/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään noin 1l päivässä.

mies53v

Vierailija
8/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan purkin n. parin-kolmen kuukauden välein.

Vierailija
9/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1,5dl. Kaksi isoa kolpakollista kahvia päivässä. 

Joskus tosi harvoin perunamuussiin voin törsätä maitoakin, jos alkaa purkin viimeinen käyttöpäivä lähestyä. 

M40

Vierailija
10/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 l viidelle. Lapset ovat vähentäneet huomattavasti maidon juontia, kun ei olla erikseen siihen kehoitettu, niinkuin pienempänä.

Vierailija
11/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso laittaa kahviin, menisikö desi päivässä? En osaa sanoa. Sitten tietysti enemmän, jos teen hänelle perunamuusia tai lihamakaronilaatikkoa, joskus paistan pannarin jos on maitoa vanhenemassa.

Itse en käytä lainkaan.

Vierailija
12/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisin mielelläni vaikka litran päivässä, mutten jaksa raahata sitä. Ostin eilen yhden purkin, ja seuraavan kerran ehkä seuraavalla kauppareissulla muutaman viikon päästä. Kahviin käytänkin sitä parjattua creameria, säilyy, on riittoisaa ja kevyt kantaa.

Vierailija
13/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä yhtään. Maitoa menee meillä vain lasten puuroihin, jos he syövät sellaista aamupalaksi tai muulla aterialla. Juon joskus kahvia, ja jos ei ole Ikaffea, mutta lehmänmaitoa on, niin sitä sitten. Mun lapset ei ole koskaan oikeen tykänneet maidosta. 

Vierailija
14/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1L

Vierailija
15/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä yhtään. Maitoa menee meillä vain lasten puuroihin, jos he syövät sellaista aamupalaksi tai muulla aterialla. Juon joskus kahvia, ja jos ei ole Ikaffea, mutta lehmänmaitoa on, niin sitä sitten. Mun lapset ei ole koskaan oikeen tykänneet maidosta. 

Niin, ja mun mies siis ei voi maitotuotteista käyttää kuin kovaa juustoa, joten lättytaikinat ja sen sellaiset tehdään kauramaitoon, ja jos on muroja tai mysliä, niin ne syövät kaikki kauramaidon kanssa.

Vierailija
16/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt tällaista

Vierailija
17/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, syökö teini aamupalaksi puuroa (keittää puuron maitoon) vai jotain muuta. Mutta puolen litran molemmin puolin, päivästä riippuen. Toki joskus menee enemmän, jos käytän maitoa johonkin ruokaan tai leivontaan.

Vierailija
18/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä vaimo käyttää kahviin. Lapsetkaan eivät juo.

Vierailija
19/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulu. Iljettävää imeväisten litkua. Olut ja viski ovat miesten juomia, jopa viini menee kunhan ei ole pinkkiä tai makeaa, kuten ryssäin homosamppanja.

Tarina kertoo suomalaisista junteista, jotka ranskalaisessa ravintolassa yrittivät tilata maitoa. Tarjoilijat kerääntyivät pöydän ympärille pilkkaamaan maitonaamoja. Lopulta pariskunta heitettiin kovakouraisesti kadulle, jossa santarmi pamputti hampaat sisään ja kärräsi putkaan.

Vierailija
20/35 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kulu. Iljettävää imeväisten litkua. Olut ja viski ovat miesten juomia, jopa viini menee kunhan ei ole pinkkiä tai makeaa, kuten ryssäin homosamppanja.

Tarina kertoo suomalaisista junteista, jotka ranskalaisessa ravintolassa yrittivät tilata maitoa. Tarjoilijat kerääntyivät pöydän ympärille pilkkaamaan maitonaamoja. Lopulta pariskunta heitettiin kovakouraisesti kadulle, jossa santarmi pamputti hampaat sisään ja kärräsi putkaan.

Pyh, ranskalaiset ei saa heitettyä edes kääpiötä pihalle.

mies53v