Paljonko kuluu maitoa päivässä?
Kommentit (35)
Asun yksin.Käytän maitoa vain kahviin.
Asun yksin ja minulla yksi purkki kestää viikon tai kauemminkin.
Minulla kuluu noin litra vuodessa.
En käytä maitoa kuin joskus ruuanlaittoon ja leivontaan. Ostan maitoa ehkä litran kuussa.
Riippuu päivästä. Usein ei yhtään kun tykkään enemmän kaurajuomasta, mutta jos oon leiponut ja maitoa jäi yli, keitän aamupuuron maitoon, eli joku 2,5dl.
Ostan purkin n. parin-kolmen kuukauden välein.
n. 1,5dl. Kaksi isoa kolpakollista kahvia päivässä.
Joskus tosi harvoin perunamuussiin voin törsätä maitoakin, jos alkaa purkin viimeinen käyttöpäivä lähestyä.
M40
1,5 l viidelle. Lapset ovat vähentäneet huomattavasti maidon juontia, kun ei olla erikseen siihen kehoitettu, niinkuin pienempänä.
Puoliso laittaa kahviin, menisikö desi päivässä? En osaa sanoa. Sitten tietysti enemmän, jos teen hänelle perunamuusia tai lihamakaronilaatikkoa, joskus paistan pannarin jos on maitoa vanhenemassa.
Itse en käytä lainkaan.
Joisin mielelläni vaikka litran päivässä, mutten jaksa raahata sitä. Ostin eilen yhden purkin, ja seuraavan kerran ehkä seuraavalla kauppareissulla muutaman viikon päästä. Kahviin käytänkin sitä parjattua creameria, säilyy, on riittoisaa ja kevyt kantaa.
Ei välttämättä yhtään. Maitoa menee meillä vain lasten puuroihin, jos he syövät sellaista aamupalaksi tai muulla aterialla. Juon joskus kahvia, ja jos ei ole Ikaffea, mutta lehmänmaitoa on, niin sitä sitten. Mun lapset ei ole koskaan oikeen tykänneet maidosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä yhtään. Maitoa menee meillä vain lasten puuroihin, jos he syövät sellaista aamupalaksi tai muulla aterialla. Juon joskus kahvia, ja jos ei ole Ikaffea, mutta lehmänmaitoa on, niin sitä sitten. Mun lapset ei ole koskaan oikeen tykänneet maidosta.
Niin, ja mun mies siis ei voi maitotuotteista käyttää kuin kovaa juustoa, joten lättytaikinat ja sen sellaiset tehdään kauramaitoon, ja jos on muroja tai mysliä, niin ne syövät kaikki kauramaidon kanssa.
Riippuu siitä, syökö teini aamupalaksi puuroa (keittää puuron maitoon) vai jotain muuta. Mutta puolen litran molemmin puolin, päivästä riippuen. Toki joskus menee enemmän, jos käytän maitoa johonkin ruokaan tai leivontaan.
Sen mitä vaimo käyttää kahviin. Lapsetkaan eivät juo.
Ei kulu. Iljettävää imeväisten litkua. Olut ja viski ovat miesten juomia, jopa viini menee kunhan ei ole pinkkiä tai makeaa, kuten ryssäin homosamppanja.
Tarina kertoo suomalaisista junteista, jotka ranskalaisessa ravintolassa yrittivät tilata maitoa. Tarjoilijat kerääntyivät pöydän ympärille pilkkaamaan maitonaamoja. Lopulta pariskunta heitettiin kovakouraisesti kadulle, jossa santarmi pamputti hampaat sisään ja kärräsi putkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kulu. Iljettävää imeväisten litkua. Olut ja viski ovat miesten juomia, jopa viini menee kunhan ei ole pinkkiä tai makeaa, kuten ryssäin homosamppanja.
Tarina kertoo suomalaisista junteista, jotka ranskalaisessa ravintolassa yrittivät tilata maitoa. Tarjoilijat kerääntyivät pöydän ympärille pilkkaamaan maitonaamoja. Lopulta pariskunta heitettiin kovakouraisesti kadulle, jossa santarmi pamputti hampaat sisään ja kärräsi putkaan.
Pyh, ranskalaiset ei saa heitettyä edes kääpiötä pihalle.
mies53v
Ehkä puoli litraa.