Helsingissä ei pääse kiireettömään hoitoon lainkaan
Kaulassa patti, mutta koska se ei juuri nyt akuutisti uhkaa henkeä niin asialle ei tehdä yhtään mitään. Aikaa ei pysty edes varaamaan. Paljonkohan jää havaitsematta esimerkiksi uusia syöpiä kun hoitoon ei vaan pääse? Moni meistä on jäänyt koronan takia työttömäksi eikä ole todellakaan rahaa mennä yksityiselle lääkärille. Myös esim synnyttäneiden jälkitarkastuksia ei tehdä lainkaan.
2/3 sairaalahoitoon joutuneista ja koronakuolemista on hussin alueella. Silti rokotuksia ei voitu keskittää tälle alueelle. Kiitti vaan...
Kommentit (114)
Tartunnanjäljityksestä pitäisi siirtää hoitajat takaisin oikeisiin töihin
Vierailija kirjoitti:
Julkinen terveydenhuolto alkaa olla surkean huonosti naurattava vitsi. Huippukorkeiden verojen vastineeksi saat ei-oota ja lääkäriajan kenties kuukausien päähän jos siihenkään. Hammashoidossa 10 000 asiakasta odottelee takaisinsoittoa. Olemme vaipumassa banaanitasavaltioksi hyvinvointivaltion veroasteella.
Ja sillä välin jotkut kyllä käärivät massit.
Mua niin paljon vituttaa tämän kaiken päälle vielä ne turhat sähköpotkulautailijat(firmat) joiden sallitaan kuormittaa tätä sairaanhoitia vielä enemmän, VIELÄ KORONATILANTEESSA! Mut saa niin raivon partaalle koko asia.
Ihmettelen, mitä varten tilanteesta ei ole enemmän keskustelua.. onko tosiaan tultu siihen, että on kaikkien kannalta vain parempi jos kukaan ei avaa suutansa ongelmista ja tässä on tulos.
Vierailija kirjoitti:
Mutta muistetaan nyt kaikki, että suomalaisilla on jäänyt koronan aikana 9 miljardia säästöön. Kyllä rahaa pitäisi olla hoitoa varten!
Sinusta en tiedä mutta minulla ei ole mitään säästöjä vaan pikemminkin vanhatkin meni kun tulot tippui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen terveydenhuolto alkaa olla surkean huonosti naurattava vitsi. Huippukorkeiden verojen vastineeksi saat ei-oota ja lääkäriajan kenties kuukausien päähän jos siihenkään. Hammashoidossa 10 000 asiakasta odottelee takaisinsoittoa. Olemme vaipumassa banaanitasavaltioksi hyvinvointivaltion veroasteella.
Ja sillä välin jotkut kyllä käärivät massit.
Vasemmiston tradeka omistaa (ainakin vielä 2019) mm. hoitofirmoja. Johdossa vasemmiston nykyistä ja entistä johtoa.
Ainiin tätä ei jostain syystä saa palstalla mainita ääneen. Liekö noi salaamassa omaa yritysrypästään jotta voivat uskottavasti kritisoida kaikkien muiden rikastumista.
No HUS on tietty ihan eri juttu, kuin Helsingin kaupungin terveydenhuolto. Se vaan, ettei HUS:n palvelujen piiriin pääse ilman lähetettä ja lähetettä ei Helsingissä saa, koska ei saa lääkäriaikoja.
En siis ihan osta tarinaasi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydyttekö te huonosti vai on pitkää listaa joka tikusta kun juostu lääkäriin turhasta valittaan?
Olen päässyt helsingissäkin aina viimestään parin viikon päähän lekurin juttusille.
No etkä ole.
Ai Jyväskyläasä pelittänyt koko koronan ajan mm. hammashuolto? no en sit tiedä tarkoittaako kiireellistä hoitoa,mutta kiireettömään olen itse jonottanut yli 8kk...Edellisestä käynnistä joku +5 vuotta, siis hml, hygienistillä olen kyllä käynyt välissä.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen terveydenhoito on hidasta ja epätoimivaa.
Pitäisi yksityistää kaikki terveydenhoito, niin ei olisi tällaisia ongelmia. Silloin ihmistä oikeasti kuunneltaisiin, ja tarvittavan hoidan saisi nopeasti, laadukkaasti ja halvalla.
Sanokaa ei sosialismille ja huonolle terveydenhoidolle!
Jonot johtuu siitä, että ei ole henkilökuntaa.
Yksityisellä.hoidetaan vain ne, joista saa rahaa. Rupusakki ei ikinä tulisi yksityiselle kelpaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä suoraan lähimpään terveyskeskukseen ja varata aika luukulta. Itse tein eilen näin, kun olin kolme viikkoa turhaan odottanut soittoa suun terveydenhuollon takaisinsoittopalvelusta. Uudestaan soittamisestakaan ei ollut hyötyä kun ”numerosi on jo tallentunut järjestelmään”.
Muuten hyvä tarina, mutta terveyskeskuksen "luukkuja" ei enää ole, vaan ensin pitää varata aika terveydenhoitajalle ja tavallisessa terveyskeskuksessa ei todellakaan jaella hammaslääkäriaikoja.
Omalla terveysasemallani terveydenhoitajat eivät ole kyenneet antamaan lääkäriaikoja kuukausiin. Kiireellisen hoidon osalta on neuvottu ottamaan yhteyttä "päivystykseen" eli käytännössä menemään Haartmanin sairaalaan jonottamaan.
Ihanaa, kun olen Eiran sairaalan asiakas jo yli kymmenen vuotta. Siellä kaikki hoituu sujuvasti ja hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen terveydenhuolto on todella huonoissa kantimissa ja on outoa, ettei asiasta puhuta enempää.
Itselleni ilmestyi outo luomi ja sain kuin sainkin ajan terveyskeskukseen muutaman päivän päähän. Lääkäri totesi, että epätarkkarajainen luomi pitää poistaa - mutta sain poistoajan melkein kuukauden päähän! Viikon pystyin olemaan kotona ja sitten totesin, että mieluummin maksan yksityiselle lääkärille poistosta. Kyseessä ei onneksi ollut melanooma, mutta melanooma on vielä tunnettu nopeasta etenemisestään. 400 e siihen keikkaan sitten meni.
Oman kokemukseni mukaan julkisella saa hyvää hoitoa vain alle 3-vuotiaat lapset. Ehkä sitten vanhukset. Ainakin terveysasema on aina täynnä vanhuksia.
Olen yrittäjä, joten työterveyshuoltoa ei ole. Täytynee ostaa vakuutus. Tätä ilmeisesti halutaan. Aikuisilla täytyy olla joko työterveyshuolto tai vakuutus.
Heh heh, vanhukset eivät todellakaan saa hyvää hoitoa muuta kuin rahalla. Hyvä että edes alle 3v saavat. Kun eläkeikä tulee mittariin niin aletaan pihdata lähetteitä ja kaikkea muutakin hoitoa.
Hammashoitoon pääsin tänään soittamalla nopeasti. Itsekin hämmästyin.
Yleensä on takaisinsoitto kestänyt päiviä, niin nyt soi luuri ennen kuin olin ehtinyt puhelimen kädestä laskea.
Olen yllättynyt. Kyllä Stadissa hammashoito nyt pelaa, muusta en sitten tiedä.
Mutta muistetaan nyt kaikki, että suomalaisilla on jäänyt koronan aikana 9 miljardia säästöön. Kyllä rahaa pitäisi olla hoitoa varten!