Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et urheile tai juuri liiku kuntoillaksesi

Vierailija
05.05.2021 |

Mikä on syy siihen? Kun tietoa kuitenkin on siitä, mitä tekee aivoille, jaksamiselle ja terveydelle?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskoja ihmisiä ovat he, noita näkyy paljon nettideittisivustoilla. Solisluut ei näy ollenkaan kuvissa kun ovat rasvan alla.

Vierailija
2/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vihaan liikuntaa. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minun liikkua kuntoillakseni ennen 12 kilometrin työlenkkiäni vai sen jälkeen?

Vierailija
4/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kärvistellä 80-vuotiaaksi joista viimeiset 20 vuotta muistisairaana tai letkuissa. N. 60 vuotta riittää mulle ja vähemmänkin. Säkin voit siellä lenkillä jäädä rekan alle.

Vierailija
5/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet tyhmiä, vaikka tietoa löytyy?

Vierailija
6/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neliraajahalvaus.

Vierailija
7/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on pitkästyttävää. En kai koskaan ole tuntenut mitään liikunnan iloa.

En oikein osaa tehdä kahta asiaa samaan aikaan, en edes kuunnella musaa samalla kun kävelen. Ainoa mistä pidän ovat pallopelit, mutta niihin tarvitsisin pelikaverin, jota ei ole. Ja niitä kyllä pelaisinkin sitten muusta syystä kuin kuntoillakseni, nimittäin siksi että se on kivaa.

Vierailija
8/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan hikiliikuntaa enkä saa siitä mitään kiksejä, en ole saanut edes silloin kun olin hyväkuntoinen. Muutamasta liikuntalajista tykkään, mutta en ole voinut harrastaa koska viime vuonna kaaduin pyörällä ja käsi ei ole vieläkään kunnossa. Hyötyliikunta on ok, erityisesti kävelystä tykkään.

Vierailija
9/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska odottelen tässä kuo*lemaa. Muistan kyllä entisenä kilpa- ja huviurheilijana, miten mukavaa oli olla voimakas ja jäntevä ja tietää, että siinä juostessaan ja poukkoillessaan näytti hyvältä. Nyt, kun urheilemisesta ei enää seuraisi mitään noista tunteista ja olotiloista, ei ole mitään syytä urheilla sen vuoksi, että "on tietoa".

Vierailija
10/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakaja kirjoitti:

Pitäisikö minun liikkua kuntoillakseni ennen 12 kilometrin työlenkkiäni vai sen jälkeen?

Kai kuitenkin teet lihaskuntojumppaa?

Vierailija
11/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kärvistellä 80-vuotiaaksi joista viimeiset 20 vuotta muistisairaana tai letkuissa. N. 60 vuotta riittää mulle ja vähemmänkin. Säkin voit siellä lenkillä jäädä rekan alle.

Luin tässä joku aika sitten jostain tiedelehdestä, että liikunta on muistille tärkeämpää kuin ruokavalio, esim. hyvät rasvat (omega3). Eli kun liikkuu säännöllisesti niin riski sairastua muistisairauteen vähenee.

Omalla kohdalla liikkuminen on nykyään vähäistä. Olen joitain vuosia sitten kuntoillut aktiivisesti, mutta viime aikoina tuo on jäänyt pois. En tiedä miksi, olen vain jostain syystä väsynyt. Mutta välillä tosin tulee sellaisia kausia, että teen vähän jotain jumppaa.

Tämän talven aikana olin ehkä n. pari kuukautta vain sängyn pohjalla vihanneksena, mutta paino ei noussut. Kerron tämän siksi, koska tuossa ekassa viestissä joku epäili kaikkien liikkumattomien olevan lihavia. Ja itse olen siis hoikka vaikka en tee mitään. Mutta aivojen paremman toiminnan takia minunkin olisi syytä kuntoilla enemmän.

Vierailija
12/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen soutulaitteen hankkimista kotiin. Titan trainer r10 ei veisi paljon tilaa eikä ole kovin kalliskaan. Onko teillä kokemuksia kotikäyttöisistä soutulaitteista?

Vierailija
13/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään uida mutta inhoan uimahalleja, rakastan ratsastaa mutta se on niin kallista. Kuntoilen shoppailemalla, kävelen ympäri kaupungin ja nousen kaikki eteen sattuvat portaat. Töissäkin joudun kävelemään rivakasti. Ei tarvi muuta.

Vierailija
14/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut mitenkään urheilullinen tai liikuntaa rakastava tms. Joskus nuorempana temmoin juosten seiskan lenkkejä päivittäin, mutta sittemmin se jäi.

Mulla tulee töissä liikuttua ja nosteltua painaviakin kuormia, kun olen kokki. Toistaiseksi saa luvan riittää.

N49 ja fitissä kunnossa

Vierailija
15/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen soutulaitteen hankkimista kotiin. Titan trainer r10 ei veisi paljon tilaa eikä ole kovin kalliskaan. Onko teillä kokemuksia kotikäyttöisistä soutulaitteista?

Mäkin olen harkinnut tätä, soutu on tosi hyvää liikuntaa ja tulee kauniit hartiat. Isälläni on soutulaite, en muista merkkiä, se tykkää.

Vierailija
16/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta tekee väsyneeksi. Tunnin kävelylenkki illalla ja olen seuraavana aamuna kuin jyrän alle jäänyt. Haluaisin liikkua paljon aktiivisemmin niin kuin aikaisemmin.

Vierailija
17/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyliikun eli sahaan ja halon puita, teen pihahommia ym. hyödyllistä tyhjänpäiväisen punttien nostelun sijaan.

Vierailija
18/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, ei ole aikaa eikä jaksamista.

Vierailija
19/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollegat (5) innostui himourheilemaan. Aamukuudelta spinningiä. Juoksulenkit oli lopulta maratonin pituisia. Perheiden kesälomat pidettiin siellä, missä oli triathlon-kilpailuja.

Kahdessa vuodessa noista kolme oli eronnut. Yksi joutui ylikunnon vuoksi puolentoista vuoden sairaslomalle. Yksi tuli nopeasti järkiinsä ja liikkuu nykyään hyvin maltillisesti.

Vierailija
20/38 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mun juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi