Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

300 € ruokaan kuukaudessa aikuiselle ja 9-vuotiaalle lapselle, pärjääkö?

Vierailija
04.05.2021 |

Vinkkejä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3999589/paras-halpa-itsetehty-ruoka

https://www.vauva.fi/keskustelu/3394625/sina-joka-kaytat-alle-100eu-kuu…

Noista voi aloittaa pohtimisen.

Tuo on kuitenkin 10E/pvä, 3€/hlö/pvä, ei mitenkään mahdotonta.

Vierailija
2/17 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. Ei tarvi muuta vinkkiä kuin että tee itse ihan tavallista ruokaa. Pihvit ja kalafileet vain harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan pärjätty jopa 150 eurolla.

Netti on täynnä halpojen ruokien ohjeita.

Jos tilanne on noin heikko, käy ruokajaossa.

Vierailija
4/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pärjää, onhan tuo 10e/pvä.

Meillä 20e/pvä 3 aikuiselle ja viikonlopuisin 6 syömässä.

Vierailija
5/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät. Meillä tuolla summalla syö lisäkseni kaksi teiniä.

Vierailija
6/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. Meillä menee kahdelle aikuiselle, kahdelle teinille ja kahdelle koiralle 600 euroa kuussa. Aikuiset siis syö myös työlounaansa tuosta. Ja tuossa on terveyssiteet jne.

Vierailija
7/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat "pärjäämisellä"? Meillä kaksi aikuista ja kaksi 15 vuotiasta poikaa, normaalit ruokaostokset 250-300 €/kk ja syömme oikein hyvin.

Vierailija
8/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee hyvän ruokalistan ja noudattaa myös sitä.

Kun ostaa koko kuun ruuat kerralla, ei tule heräteostoksia, saa vielä säästettyäkin, mutta se onkin sitten jo...

Vierailija
9/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää kyllä. Perusruokaa saa ihan hyvin, ostaa tarjouksesta jne. 9v syö varmaan koulussakin. Muutkin tarjoukset kannattaa katsoa läpi, vessapaperit ”säkkitarjouksesta” jne. Kesällä löytyy hyvin pullojakin kerättäväksi jos tekee tiukkaa.

Vierailija
10/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee ruokaan 400-500e kuussa ja meitä on 4.

Vierailija
11/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelihenkinen perhe, lapset 17 ja 18 vuotiaita. Menee suunnilleen 500-600 €/kk ruokakauppaan. Kaikki ei edes ole tässä ruokaa. Mukana myös wc-paperia, hammastahnaa ym. mitä nyt tavallisesta marketista haetaan. Emme erityisesti säästele, mutta emme tuhlaakaan. Siinä mielessä kyllä 300 eurolla pitäisi kahden hengen perheessä pärjätä. Eli teidän tapauksessa 75 € ruokakassi viikossa. Jos tuo kaikki on ruokaa, niin kyllä pärjää.

Vierailija
12/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkilaatikkoa uunissa

Puuroja

Lättyjä

Makaronilaatikkoa

Muusi ja lihapullia

Itse tehty hernekeitto jauhelihalla

Nazopelti

Muusi ja kalapuikot

Perunaa ja nakkikatiketta

Keittoja

Vierailija
13/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostikin pärjää. Paljon satokauden kasviksia ja vähemmän pihvilihaa. Kalatiskilläkin voi asioida kun katsoo mitä ostaa. Silakat on halpoja ja hyviä. 

Vierailija
14/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä en oo pärjännyt?

T. Pitkäaikaistyötön yh-äiti (ei alkoa, tupakkaa, rakennekynsiä, meikkejä, matkoja)

Vierailija
15/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin pärjää, jos tekee normaalia kotiruokaa ja ostaa kaupasta laputettuja ruokia. Ässän ilta-alesta saa kaikki perustarvikkeet ja  "herkkua" eli vaikka kanafilettä -60 % ja silti budjetti pitää.

Mutta tosiaan, se vaatii itsekuria ja tarjousruokien ostoa. Mä teen ihan perus kotiruokia, vihannekset kylkeen ja omat eväät töihin. En tupakoi, en juo alkoa, ei erikoisruokavaliota niin homma toimii. 

Teen paljon laatikkoruokia, kinkkukiusausta, makaroonilaatikkoa, perunalaatikkoa, lasagnea, itse tehtyä pizzaa, keittoja, pannukakkua jne. Salaattina ja hedelminä kauden edulliset. En siis osta avocadoja enkä granaattiomenia vaan porkkanaa, tomaattia, kurkkua, paprikaa, omenaa. Ja ihan hyvinvoivia ollaan. Meillä perheenä minä + 3 teinipoikaa.

Vierailija
16/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla summalla pitää pärjätä. Tiukkoina kuukausina käytän paljon halvinta makaronia (nykyään vain ja ainoastaan Myllyn paras kauramakaronia), riisiä sekä jonkin verran perunaa. Lihana on pääsääntöisesti halvemmanpuoleista jauhelihaa sekä kanaa (alennuksesta). Kanankoivethan ovat todella halpoja mutta itse en niistä jostain syystä oikein pidä. Kasviksina porkkanaa, kurkkua ja tomaattia. Halpaa leipää sekä halvimpia murojakin syön kun on tiukempaa ynnä jotain halpoja eineksiä (mieluiten alennuksesta kuitenkin).

No joo, tuollainen suurin piirtein on minun ruokavalioni kun on tiukempaa. Normaalisti välttelen aika paljon hiilihydraatteja mutta hiilihydraattipitoiset elintarvikkeet ovat valitettavasti yleensä halvimpia, poislukien jauheliha.

Vierailija
17/17 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskennallinen budjetti olisi kai noin 350€, mutta tietysti tuokin riittää tarkalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan