Taas fb-kirpparilla tämmöinen "annetaan sohva, nouto tänään"
En nyt ymmärrä, kuka saa nopeasti sohvalle kuljetuksen, vaikka olisi kiinnostunutkin. Toisekseen ei se sohva mikään ilmainen ole, jos pitää paku vuokrata.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, perseestä tuollainen. Kyllä antajan pitäisi kuljettaa sohva kotiin asti.
En mä tarkoittanut tätä. Ennemmin ihmettelen, että eikö tämä antaja ymmärrä, että juuri niillä, jotka olisivat sohvasta eniten kiinnostuneita (köyhät, opiskelijat), ei se kuljetus järjesty helposti ja vielä huonommin lyhyellä varoitusajalla.
Saa tietysti korjata, jos olen väärässä.
Etkö sinä ymmärrä että se on ilmainen luultavasti juuri siksi että siitä ON PÄÄSTÄVÄ eroon heti eikä 15. päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan sellainen saa nopeasti kuljetuksen, joka omistaa joko kärryn tai pakun ihan itse. Tai pystyy joltain kärryä lainaamaan lyhyellä varoitusajalla.
No mut tämäkin ilmoitus Helsingissä. Ei täällä monella ole edes autoa, puhumattakaan pakuista ja peräkärryistä. Maalla vähän toinen juttu.
Miksi sen pitäisi liikuttaa sohvan antajaa? Hän haluaa sohvastaan eroon tänään, mikään muu tuskin kiinnostaa.
No jos hän haluaa eroon, ehkä kannattaa sit huomioida, että noilla spekseillä se voi olla vaikeaa.
Ehkä antaja on valmis ottamaan sen riskin. Tai ehkä hän yrittää välttää sitä harmillisen yleistä tapaa, että ensin väännetään viikko noutoajasta ja kun se koittaa, hakija häviää kuin pieru Saharaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä tarkoittanut tätä. Ennemmin ihmettelen, että eikö tämä antaja ymmärrä, että juuri niillä, jotka olisivat sohvasta eniten kiinnostuneita (köyhät, opiskelijat), ei se kuljetus järjesty helposti ja vielä huonommin lyhyellä varoitusajalla.
Kun ihminen antaa ilmaiseksi vaikkapa sohvan, hänellä tuskin on ensisijainen motiivi "asiakaslähtöisyys", vaan oma tarve päästä tavarasta eroon silloin kun pitää. Jos hakijaa ei löydy, niin sitten ei löydy. Mutta jos sattuu löytymään, molemmat hyötyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän varmasti ymmärtää mutta on kiire päästä sohvasta eroon. Miksi ne eniten kiinnostuneet ei hae sitä sohvaa vaikka kantamalla jos niin kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan sellainen saa nopeasti kuljetuksen, joka omistaa joko kärryn tai pakun ihan itse. Tai pystyy joltain kärryä lainaamaan lyhyellä varoitusajalla.
No mut tämäkin ilmoitus Helsingissä. Ei täällä monella ole edes autoa, puhumattakaan pakuista ja peräkärryistä. Maalla vähän toinen juttu.
Miksi sen pitäisi liikuttaa sohvan antajaa? Hän haluaa sohvastaan eroon tänään, mikään muu tuskin kiinnostaa.
No jos hän haluaa eroon, ehkä kannattaa sit huomioida, että noilla spekseillä se voi olla vaikeaa.
Eihän hän tarvitse kuin yhden, jolle pikainen haku sopii. Ja eiköhän se sohvan omistaja tajua, että välttämättä sitä ei löydy ja silloin hän joutuu hoitamaan pois kuljetuksen itse.
Mutta edellytyksenä nopea haku on hyvä tapa välttää säätö ja ja oharit.
Ihan uteliaisuudesta ap, kuinka monesti olet säilyttänyt jotain isoa huonekalua odottamassa hakijaa?
Maanantai: "Mä tuun huomenna kun saan auton."
Tiistai: "Sori, auto hajosi, sopiiko ylihuomenna?"
Keskiviikko: -
Torstai: -
Perjantai: "Ai sori, mä unohdin koko jutun. Käykö sunnuntaina?"
Lauantai: -
Sunnuntai: -
Ja sitten ei enää kuulukaan yhtään mitään. Jos olisit hyväksynyt sen, joka oli valmis hakemaan heti maanantaina, etä olisi joutunut katselemaan ylimääräistä sohvaa viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän varmasti ymmärtää mutta on kiire päästä sohvasta eroon. Miksi ne eniten kiinnostuneet ei hae sitä sohvaa vaikka kantamalla jos niin kiinnostaa?
No ei se sohva välttämättä ole missään kantomatkan päässä, se voi olla 10 km päässä..
Ei tässä siis kyse ole siitä, että joku laittaa sen ilmoituksen taloyhtiön fb-ryhmään vaan paikallisryhmään, joka on iso ja etäisyydet voi olla isoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän tarvitse kuin yhden, jolle pikainen haku sopii. Ja eiköhän se sohvan omistaja tajua, että välttämättä sitä ei löydy ja silloin hän joutuu hoitamaan pois kuljetuksen itse.
Mutta edellytyksenä nopea haku on hyvä tapa välttää säätö ja ja oharit.
Ok, hyvä pointti.
Normisohva kulkee polkupyörän päällä. Kaveri mukaan ja hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se sohva välttämättä ole missään kantomatkan päässä, se voi olla 10 km päässä..
Ei tässä siis kyse ole siitä, että joku laittaa sen ilmoituksen taloyhtiön fb-ryhmään vaan paikallisryhmään, joka on iso ja etäisyydet voi olla isoja.
Niin isosta ryhmästä varmaan löytyy helposti joku, joka ehtii heti.
Onhan tuo nyt kyllä tosi härski "tarjous", että hae halutessasi sohva ilmaiseksi, mutta järjestä kuljetus itse. Kyllä vähintään pitäisi viisikymppinen pistää mukaan kuluja ja mielipahaa vastaan. Eiku...