Tuijottamista, virnuilua sun muuta mukavaa vierailta ihmisiltä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu omasta käytöksestä.
Aha että menen kassalle normaalisti, tervehdin jne. se on vissiin sellasta käytöstä, että ansaitsee kassaneidiltä virnuilut ja huvittuneisuuden. Enkä edes osta mitään epätavallista. Ap
Viestini on poistettu, joten lähetän sen uudestaan.
Koen. Toisin kuin eka vastaaja väittää, se ei johdu omasta käytöksestä.
Josko he ihan normaalisti hymyilevät ja katsovat silmiin. En itse ainakaan kassalla virnuillut kenellekään, en kiinnittänyt mitään huomiota, vaikka olisi miltä näyttänyt ja mitä ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Josko he ihan normaalisti hymyilevät ja katsovat silmiin. En itse ainakaan kassalla virnuillut kenellekään, en kiinnittänyt mitään huomiota, vaikka olisi miltä näyttänyt ja mitä ostanut.
Tunnistan kyllä ystävällisen hymyn ja virnuilun eron. Ap
Meillä naapuri oikeasti irvistelee ohikulkijoille. On vielä opettaja!
Naapuri luulee ettei sitä huomaa.
Ei ne asiakaspalvelijat mitään pyhimyksiä ole. Kaikenlaista ihmistä mahtuu heidänkin joukkoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan selvästikkään et tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan selvästikkään et tunnista.
Jaa että olit paikalla kun tuo tapahtui? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ne asiakaspalvelijat mitään pyhimyksiä ole. Kaikenlaista ihmistä mahtuu heidänkin joukkoonsa.
Aina puhutaan tylyistä asiakkaista, vaikka kyllä ne asiakaspalvelijatkin osaavat.
Monta potentiaalista selitystä: a) myyjä on ihastunut, b) jokin ulkonäössäsi tai käytöksessäsi mättää, c) myyjä on väsynyt tai c) myyjä tekee sen tahallaan (epätodennäköistä).
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja nämä virnuilevat ja pyörittelevät silmiään ihan kenelle tahansa, paitsi ehkä omille kavereilleen. Kaupan kassoilla näitä harvemmin on sattunut omalle kohdalle mutta esimerkiksi baarityöntekijöissä ja taksikuskeissa on joskus hyvin erikoisesti käyttäytyviä tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Monta potentiaalista selitystä: a) myyjä on ihastunut, b) jokin ulkonäössäsi tai käytöksessäsi mättää, c) myyjä on väsynyt tai c) myyjä tekee sen tahallaan (epätodennäköistä).
Ei kenenkään ulkonäölle tarvisi virnuilla.
Vierailija kirjoitti:
a) en usko, naisia ollaan molemmat b) ulkonäkö vaatimaton mutta muuten niin normaali ettei pitäisi aiheuttaa virnuilua, Käytös kohtelias c) voi olla mutta ei kai väsyneenä virnuilla? d) tiedostamattaan voi tehdä mutta en tajua syytä miksi.
Itseeni vaikuttaa paljon tällaisetkin koska muiden oudot reagoinnit ja suhtautuminen vahvistaa huonoa minäkuvaani ja käsitystä outoudestani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aspergerin tyypillinen oire, että on huono tulkitsemaan sanatonta viestintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aspergerin tyypillinen oire, että on huono tulkitsemaan sanatonta viestintää.
Voi olla, mutta itse kyllä tunnistan noiden eron. Ei kaikki mua tuijota tai virnuile mulle. Aika moni kuitenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten uskot sen johtuvan? Ja miksi aloittaja osoittaa kysymyksensä juuri asperger-ihmisille? Miksi teitä tuijotettaisiin tms. jos käytös, ilmeet ym. eivät olisi poikkeavia siinä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) en usko, naisia ollaan molemmat b) ulkonäkö vaatimaton mutta muuten niin normaali ettei pitäisi aiheuttaa virnuilua, Käytös kohtelias c) voi olla mutta ei kai väsyneenä virnuilla? d) tiedostamattaan voi tehdä mutta en tajua syytä miksi.
Itseeni vaikuttaa paljon tällaisetkin koska muiden oudot reagoinnit ja suhtautuminen vahvistaa huonoa minäkuvaani ja käsitystä outoudestani. Ap
Kyllä monella väsymys näkyy mm. naureskeluna ja sellaisena tiettynä huolimattomuutena kanssakäymisessä. Eli ei välttämättä jakseta keskittyä säätelemään esimerkiksi kasvonilmeitä ja äänensävyä/-voimakkuutta yhtä hyvin kuin normaalivireystilassa.
Tällaiset virnuilijat vääntelevät naamaansa melkein kaikille ihmisille. Se käytös kertoo siis enemmän heistä kuin sinusta. Ovat monesti pinnan alla epävarmoja ihmisiä, jotka eivät oikein osaa suhtautua erilaisuuteen ja osalla voi olla jotain tiedostamatonta ihmispelkoa tai muuta, mikä vaikuttaa. Se ei tietenkään tee heidän käytöksestään fiksua, asiallista tai hyväksyttävää mutta se ei myöskään ole sinun vikasi. Ymmärrän, että minäkuvasi on muiden reaktioiden takia saanut pahoja kolauksia mutta oikeasti toisen ihmisen epämiellyttävä tai sopimaton reaktio ei läheskään aina liity juuri sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten uskot sen johtuvan? Ja miksi aloittaja osoittaa kysymyksensä juuri asperger-ihmisille? Miksi teitä tuijotettaisiin tms. jos käytös, ilmeet ym. eivät olisi poikkeavia siinä tilanteessa?
Se kertoo enemmän siitä tuijottajasta joka tuijottaa toista pelkästään jonkun erikoisen olemuksen tai ilmeen takia. Itse en tuijota ketään ilman hyvää syytä. Täytyy tehdä jotain todella erikoista, että minua kiinnostaisi tuijottaa.
ei kai susta kierrä kuvan kanssa jotain juttua ? se selittäisi virnuilun ja tuijotuksen.
Riippuu omasta käytöksestä.