Ratkaiskaa arvoitus please
Ratkaiskaa arvoitus: eräs ex-miehen sukulainen mainitsi tuossa taannoin ex-miehelle, että ihmisillä on todella outo käsitys musta. Sanoi pari mainintaa luonteenpiirteistä. Enpä siihen muuta kun nauranut: Keillä ihmisillä? Ei meillä ole ketään yhteisiä tuttavia tuon sukulaisen kanssa, emme liiku samoissa piireissä ja muutenkaan en ole oikeastaan kenenkään kanssa ikinä tekemisissä, muuta kun oma perheen. Muutaman kerran vuodessa viestittelen ehkä lasten opettajien kanssa, mutta siihen jää kodin ulkopuoliset viestinnät ja tietenkin nyt korona aikaan ei tule edes kasvotusten tavattua oikeastaan kenenkään kanssa, paitsi ne kaupan kassat.
En saanut muuta vastausta kun, ihmisillä?
Arvoitus: miten siis monella ihmisellä voi olla joku käsitys minusta, ihan luonteenpiirteiden syväanalyysiä myöten kun: ne pari läheistä ja omat perheenjäsenet kenen kanssa olen tekemisissä ei takuulla ole laverrellut ympäriinsä mitään tekemisistäni tai luonteestani, en ole somessa missään sivustoilla, en tapaa tai puhu oikeastaan muiden kun satunnaisesti kaupan kassojen kanssa tyyliin moi ja kiitos. Tietenkin ex-mies on voinut tuolle sukulaiselleen höpistä joskus jotain, mutta ei hänkään ehkä kun satunnaisesti mainitse jostain. Ainakin omien sanojen mukaan on heillä parempaakin juteltavaa kun minä ja mun tekemiset ja ei ole syytä epäillä, että heidän välisissään keskusteluissa olisin mä jotenkin aina keskiössä. Eivät edes juttele usein.
Mutta silti, miten niin monella ihmisellä on muka joku käsitys, kun ei meillä niitä yhteisiä tuttujakaan ole? Outoa, muut tuntee muka sut, mut sä et niitä ollenkaan. Ei ymmärrä.