Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökin vuokralle laitto

Vierailija
04.05.2021 |

Enpä olisi uskonut että tällaisen stressin tästä saisi aikaan! Joka paikka on nyt puunattu puhtaaksi (ainakin luulen?!), vielä pitää piha laittaa nätiksi. Muita mökkinsä vuokraajia, mitä vinkkejä antaisit? Esim mitä olette kokeilleet ja huomanneet turhaksi, minkälaisia puutteita olette huomanneet mökissänne olleen joita vuokralaiset ovat kaivanneet? Muita vinkkejä aloittelijalle? Mökkimme on mukavuuksilla (sisä-wc/suihku, sähköt tietty), pihasauna, palju. Pienen järven rannalla.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astioiden yms ei kannata olla mitään kallista priimaa. Ne lähtee helposti kävelemään ja kuitataan hajonneeksi.

Pikemminkin tähän kannattaa varautua hinnoittelulla. Ei niitä halvoista eripari asioista hyvää palautetta saa.

Vierailija
42/49 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sen paskoo varmasti. Siis kirjaimellisesti paskoo terassille tai jonnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antaisi mökkiäni vuokralle. Kaupungin kerrostalokämppää olen vuokrannut.

En luota, että vuokraajat olisivat fiksuja ja 'kädellisiä'.  Pahin kauhuskenaario on uunien lämmitys. 

Josta sitten itse saisin pyyhkeitä, kun "kaikki savut tuli sisään!"

Lyhytaikaisvuokrauksessa tulee kelkein aina "kiire" lähteä, jolloin ei ehditä siivota (lue: ei ole tarkoituskaan) ja unohtuu tekemättä sitä sun tätä. Avaimetkin saattaa lähteä mukaan. Niitä sitten metsästämään... Ei kiitos! Mieluummin mökkeilen itse ja aina tullessa toedän, että kaikki on samassa priimakunnossa, mihin olen paikat jättänyt.

Vierailija
44/49 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sen paskoo varmasti. Siis kirjaimellisesti paskoo terassille tai jonnekin.

Riskejä liiketoimissa pystyy hallitsemaan ja niihin kannattaa tietysti varautua etukäteen.

Vierailija
45/49 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aterimiksi Ikeaa, Hackmannit lähtee kävelemään helposti. Vuokrasoppariin lause että irtaimisto on inventoitu.

Itse olen uudelleen vuokrannut juuri niitä mökkejä , joissa irtaimistoonkin on panostettu. 

Lisäksi ihan kouluissakin käytetään siksi laadukkaampia astioita että ne myös kestävät käyttöä. Halpisastiat saattavat naarmiintua helposti ja niitä on uusittava usein.

Yleensä vuokramökit on sen verran hintavia, että niiden vuokraajilla on kyllä varaa itselleen ostaa laadukkaat astiat, eikä niitä tarvitse varastaa mökeiltä.

Näin sitä voisi kuvitella, mutta niin vain esim. puukot, kaulimet ja muut lähtee asiakkaiden matkaan helposti. Ne ikean halvimmat astiat on sentään niin halpoja, että niitä harva vie. 

Saksassa, Sveitsissä ym on usein seinässä tai opaskansiossa lista astioista ja niiden lukumäärät, hinta sekä vaatimus tarkastaa ja korvata rikkimenneet ja puuttuvat.

Vierailija
46/49 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokemusten jaosta. Joskus puhuimme oman mökin vuokraamisesta. Emme enää.

Vierailija
47/49 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin taso sellaiseksi että voit valita asiakkaasi. Itse en vuokraa kuin tietynlaisille, joten voi olla ne kalliit astiatkin ihan huoletta.

Vierailija
48/49 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kuitenkin suurin osa mökin vuokraajista ole ihan luotettavia ja siististi käyttäytyviä. Itse paljonkin vuokramökkeilyä harrastanut enkä koskaan ole kuullut tuommoisesta. Tosin ne mökit onkin olleet " korvessa", ei siis missään Himos/ Tahko jonne ehkä enemminkin mennään ryyppäämään ja suurempi vaara saada renttuvuokraajia. 

Vierailija
49/49 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kokemusten jaosta. Joskus puhuimme oman mökin vuokraamisesta. Emme enää.

Aika harva nykyisin vuokraa omaan käyttöön tarkoitettua mökkiä. Kyllä ne jo alkujaan on suunniteltu vuokrattavaksi vaikka itselle viikko kaksi vuodessa pidettäisiinkin varattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme