Joku sanoi, että hänellä voi mennä 2 tuntia kaupassa. Miten kauan teillä menee kaupassa?
Minulla menee ovelta kassajonoon noin 20 minuuttia. Miten kellään voi mennä edes tunti, en ymmärrä. Saati sitten kaksi tuntia.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä menee joskus kaksi tuntia, yleensä varmaan hieman sen alle. Ostetaan isommat määrät kerralla ja tullaan taksilla kotiin. Osa ajasta siis kuluu taksin odottamiseen, mikä ei hyvällä säällää ole mikään ongelma.
Paljonko taksi maksaa?
Sote-kyytien omavastuun verran.
Ei yhteen kauppaan paljon aikaa tuhlaannu, mutta silloin kun täältä perämettästä lähdetään asioille, ei meinaa päivä riittää. Ensin maatalouskauppaan, sieltä johonkin muuhun erikoismyymälään, Tokmanni, apteekki, ruokakauppa (joskus kaksikin ruokakauppaa). Eipä sitten tarvitse kuukauteen käydä kuin pienessä kyläkaupassa kodin lähellä tai pyytää yläkoululaista käymään koulupäivän jälkeen joku pikku asia hakemassa ennen kuin hyppää koulubussiin.
Kymmenen minuuttia. Käyn ruuhka-aikojen ulkopuolella lähikaupassa ja osaan sieltä poimia tarvitsemani tavarat vaikka ummessa silmin. Tietysti tiedän etukäteen, mitä ostan.
Kun kassallakaan ei ole jonoa, selviän ulos alta aikayksikön (onneksi, ruokakaupassa käynti on suunnilleen tylsintä mitä tiedän).
Riippuu missä kaupassa ja kenelle ostaa ostokset.
Jos ostan vain itselleni, eli sinkkutalous, ja käyn pienessä lähikaupassani, ostosreissu on nopea.
Jos käyn iäkkäiden vanhempieni kanssa kaupassa ja käydään prismassa tai jossain muussa isossa marketissa ja ostetaan paljon kerralla (asuvat korvessa ja ostavat monen viikon ostokset kerralla), helposti menee pari tuntia ja ylikin.
Helposti menee tunti, jos käy kerran viikossa.
Vietän vapaa-aikani mieluummin muualla kuin kaupoilla, joten ruokaostokset tulee tehtyä noin 15-20 minuutissa. Kolme kertaa viikossa ruoka-ostokset.
Näin korona-aikana kauppareissu ei todellakaan vie paljon aikaa. Tavarat koriin ja kassalle. Turvavälit ja maskit sun muut muistaen.
Minulla menee 20 min usein jo siihen, että jonotan kassalle, ladon ostokset hihnalle, maksan ja ladon ostokset mukaani. (Sitä ennen olen kiertänyt kaupassa minimissään 30 min, mikä tarkoittaa sitä, että kierrän tasan tutut hyllyt ja ladon tavarat vauhdilla kärryyn. Mitään tuntemattomia tuotteita en pysähdy edes katsomaan.)
Luulen, ihmiset aliarvioi ajankäyttöään. Itse olen kellottanut kaupassakäyntiä, kun autossa on odottaneet malttamattomat esiteinit ja aika muutenkin kortilla aina joskus.
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin äsken juuri keskusteluun että voi mennä kaksikin tuntia.
Ei minulla lähikaupassa mene mutta prismassa helpostikin.
Jos katselen vaatteita, meikkejä tms. Sitten mietin vaikka viiden päivän ruuat ja ostan niihin aineet. Siinä menee aikaa. En tee kauppalistaa vaan mietin siellä kaupassa.
Kauppareissu on usein minun omaa aikaa ja menen kauppaan monesti yksin. Ei ole mikään kiire kotiin.
Ihan kuin minun kauppareissuni!
Ei siinä mitään pahaa ole, turvavälejä ym. noudattaen. Joskus saatan kokeilla lenkkareita, tai käydä vaikka sovituskopissa, niin meneehän siinä vähän enemmän aikaa kuin 20min.
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin äsken juuri keskusteluun että voi mennä kaksikin tuntia.
Ei minulla lähikaupassa mene mutta prismassa helpostikin.
Jos katselen vaatteita, meikkejä tms. Sitten mietin vaikka viiden päivän ruuat ja ostan niihin aineet. Siinä menee aikaa. En tee kauppalistaa vaan mietin siellä kaupassa.
Kauppareissu on usein minun omaa aikaa ja menen kauppaan monesti yksin. Ei ole mikään kiire kotiin.
Sama, mutta käyn kerran viikossa kauppalistan kanssa. Paljon ostettavaa, katselen uutuuksia ja esim. luen ruokien sisältöjä. Juu, jonkun kerran on vartijakin kiinnostuneena kävellyt ohi, alkavat jo tunnistaa että uutuuksien etsijä olen😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli tuntia. 20.30 ratsaan -60% kamat kärryyn ja sitten kiertelen rauhassa kaikki muut hyllyt tarvittavia pohtien. Klo 21 kassalle ja himaan.
Tsekatkaa muuten ko. tuotteen rivin perälle. Jengi yrittää jo päivällä piilottaa alesafkoja ysiltä noudettaviksi.
Piilottelijat alapeukuttaa :D.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee 20 min usein jo siihen, että jonotan kassalle, ladon ostokset hihnalle, maksan ja ladon ostokset mukaani. (Sitä ennen olen kiertänyt kaupassa minimissään 30 min, mikä tarkoittaa sitä, että kierrän tasan tutut hyllyt ja ladon tavarat vauhdilla kärryyn. Mitään tuntemattomia tuotteita en pysähdy edes katsomaan.)
Luulen, ihmiset aliarvioi ajankäyttöään. Itse olen kellottanut kaupassakäyntiä, kun autossa on odottaneet malttamattomat esiteinit ja aika muutenkin kortilla aina joskus.
Mä en aliarvioi kun sanon että selviän kaupasta ulos 20 minuutissa (yleensä kyllä vartti riittää). Mutta onhan siinä nyt eroa, ostaako lapsiperheelle tavaraa vai yhden/ kahden aikuisen talouteen ja käykö Prismassa vai pienessä lähikaupassa. Tuossa meidän lähikaupassa alettaisiin varmaan katsomaan aika pitkään jos haahuilisin tunnin siellä.
tiedän mitä haen, joten alle 8min. käyn hiljaiseen aikaan.
Tunti, reilukin menee. Lähikauppa on iso Cittari, jossa käyn kahden viikon välein. Ostan oman perheen (5 henkeä) lisäksi vanhemmilleni, joille liikkuminen on vaikeaa ja jotka kuuluvat riskiryhmään.
Jos käyn yksin niin max 20 min menee aikaa. Tiedän mitä ostan ja teen nopeita päätöksiä. Miehen kanssa voi mennä tuntikin kaupassa kun hän etenee hyvin hitaasti ja harkiten hyllyltä toiselle.
20-30min kotisohvalta käsin ostoslista ja tilaus foodieen ja seuraavana päivänä 5min tavaroiden purkua jääkaappiin.
Ennen meni 30min kaupassa pyöriessä ja miettiessä mitä sitä söisiä ja mikähän oli loppu +15min keräilyä ja kassalle, tai kotona ostoslistan tekemiseen 15min+20min kaupassa.
+20min matkaa prismalle +tavaroiden raahaaminen ja purku 10min.
Eli yli puolet säästyy aikaa ja raha mikä menee kuljetusmaksuun säästyy minulla helposti heräteostoksissa.
En voi kun suositella niille joita kaupassa käynti rassaa.
Rouva sai kaupassa hepulin, kun tyhjensin piilottamansa -60% stäshin kärryyni nokan edestä. Sinne oli laatulihoja ja kermaperunaa pukannut hyllyn takariviin ilmeisesti jo päivällä.
Paukutti kärryään hyllyn reunaan ja katsoi "pahasti". Hui, että pelotti.
Käyn harvoin kaupassa sisällä (ehkä 2 x kk) ja silloin on tarkoitus vain ostaa jotain muutamia puuttuvia asioita. Eli aikaa menee max 1/2 h ja senkin verran siksi, että katselen samalla vähän kaikkea mitä kaupasta löytyy.
Perusruokaostokset teen aina noutotilauksia, en jaksa luuhata kaupassa niitä keräämässä. Tilaan kerran viikossa netistä ruokaostokset ja käyn noutamassa, jolloin laatikot kannetaan minun autoni taakse.
Jos sun mielestä ilmainen raha on pakkomielle, niin selvä...