Te joilla on ripuli- IBS, miten lenkkeilette??
Mä niin mielelläni lenkkeilisin joka ikinen päivä! Vaiva estää mua liikkumasta. Pyöräilen silloin kun en vatsan takia uskalla lenkkeillä. Imodiumit ymv on kyllä käytössä, mutta aina ei lenkin varrella ole puskaa!!
Kommentit (27)
En koskaan lähde lenkille ennen kuin syömisestä on kulunut tovi. Useimmiten osaan arvioida vatsan tilan ennakkoon enkä edes yritä kauas lähtöä jos vatsassa kuplii. Joskus joutuu odottelemaan esim. tunnin vatsan rauhoittumista, jotta uskallan lähteä lenkille. Toistaiseksi olen aina ehtinyt kotiin vessaan tai olen käynyt matkalla jonkun kauppakeskuksen vessassa. Lääkkeitä en ole käyttänyt juuri ollenkaan, vaan käyn vessassa sitten vaikka sen 10 kertaa päivässä jos niikseen tulee. Lähes poikkeuksetta käyn kuitenkin joka päivä ulkoilemassa eivätkä vatsanväänteet ole onneksi rajoittaneet suuremmin liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Mä valitsen reitit silleen, että on säännöllisin väliajoin sopivaa puskaa tai metsää tarjolla. Lisäksi mulla on aina paperia mukana. Joskus oon joutunut käymään keskustan lähellä puistossa ja onhan se noloa.
Tuttu juttu, täällä pikkukaupungissa ei ole montaa reittiä ja asun kerrostalolähiössä, jossa on pitkiä tieosuuksia vailla mitään suojaa tai puskaa.
Tajuan jo nyt, että kaikki painii samallatavalla tämän ongelman kanssa eikä mitään keinoa ole tämän ongelman ratkaisemiseen. olen kiitollinen kuitenkin vastauksistanne.
Mulla ei onneksi ole paha IBS niin pärjään kyllä. Ennen lenkkiä vessaan ja viimeisestä ateriasta olisi hyvä olla useampia tunti. Eli siis samat ohjeet kuin muilla. Itse käyn lenkillä landella metsässä, jossa saan juosta ihan rauhassa yksin pitkin metsäteitä. Pari kertaa on puskassa pitänyt käydä.
Vierailija kirjoitti:
Ruskeissa verkkareissa.
Köntsät kalsongeissa
Paskat housuissa.
Lenkkeile ribuls housuissa
Tämä on niin hauskaa, kunnes osuu omalle kohdalle. Toivon sitä teille kaikille!
Minulla on ärtyvän suolen oireyhtymä ja ihan on joskus tuo paskat housuissa tapahtunut, jonka myös kirjoitin. Käytännössä joudun välttelemään lenkkeilyä, ellen halua saman toistuvan. Toki voisin kokeilla noita ehdotettuja ruskeita housuja.
Aikuisten vaippoja? Ei toki ehkä trikoiden kanssa kehtaa, mutta verkkarien. Taskuun paperia.
Vierailija kirjoitti:
Ruskeissa verkkareissa.
Köntsät kalsongeissa
Paskat housuissa.
Lenkkeile ribuls housuissa
Tämä on niin hauskaa, kunnes osuu omalle kohdalle. Toivon sitä teille kaikille!
Turhaa toivot. Olen joutunut luopumaan lenkkeilystä ärtyvän suolen takia. Ehkä ainoa keino olisi nuo ehdottamani ruskeat verkkarit. :(
20 jatkaa. Mä lenkkeilen päivittäin, eikä aina pysty ennakoimaan ja toisaalta vaikka miten kävisi ruskealla ennen lenkille lähtöä, niin ei se aina auta... Tai jos on tosi huono tilanne, niin ei se todellakaan auta.