Olenko hölmö jos jään pois työkkäristä
Ja etsin itse itselleni töitä. En halua pomppia te-toimiston pillin mukaan kun sieltä on nyt alettu pommittaa jatkuvasti tehtäviä. Mulla on kuitenkin vähän säästöjä joilla pärjään jonkin aikaa.
Kommentit (6)
Olet.
Verottaja lätkäsee arvioverotuksen vuodelle 2021 koska tietää sinun olleen pimeästi töissä. Koska miten muuten muka olisit tullut toimeen?
Tai no jos säästöjä on oikeesti niin paljon että kattaa. Silloinhan näyttö on aukoton.
Nim. Kokemusta ysäriltä kun ex-mies eli mun tuloilla. Se ei kuulemma ollut mahdollista. No ei ollutkaan. Pimeenä kävi töissä eikä nostanut työttömyyskorvausta. On maksanut uon kautta kaikki pois. Sellainen helmiorvokki oli mulla.
Ps. jatkaa edelleen hyväksi havaitsemiaan metodeja. Oliko yllätys? Nooot.
Tietysti siinä mielessä, ettet saa täyttä rahallista hyötyä etkä ole oikeutettu työmarkkinatukeen.
Ja sitten voi tulla tenkkapoo, jos et töitä sattuisi saamaan ja säästötkin loppuu.
Ja esim toimeentulotukea saadakseen, on pitänyt hakea muita tukua ennen sitä.
Ei se työkkäri niin iso riesa ole, etteikö sinne voi jotain sepustusta kerran-pari kuussa antaa. Sanoo vaan heti alkuvaiheessa, että luottoa on itse työllistymiseen ja omien keinojen rittävyyteen. Jos työttömyys uhkaa pitkittyä, lähtee sitten kursseille kahvittelemaan työkkärin tätin mieliksi - heillä kun on perin vähän oikeita töitä tarjota ja sitäkin enemmän kurssituksia, CV:n laadintaa ja erilaisia työllisyyskokeiluja työnantajan tarpeiden pohjalta luotuna (lyhytaikaisia!)
Siis nimenomaan sun pitää hakea itekki työtä vaikka olet työkkärin asiakas. Jos siis oikeasti haluat työllistyä.