Kuinka usein saat vanhemmiltasi rahalahjoituksia?
Kommentit (21)
Joskus ostan jotain yksin asuvalle isälleni. Myös pienellä eläkkeellä kituuttavalle mummolleni ostan tavaroita, esim. pesukoneen rikkoutuneen tilalle. Minä olen köyhästä suvusta.
-M30
Saan kummaltakin vanhemmaltani 4999 € kolmen vuoden välein, verovapaa ennakkoperintö
100-200 e joka joulu. Tuplaan sen ja annan omille lapsilleni.
En vuosikymmeniin. Päinvastoin autan äitiäni rahallisesti, hänellä on pieni eläke ja minä olen hyvätuloinen.
En ikinä oo saanut. Vaikka vanhemmillani on rahaa, surutta ostavat esim kalliita lahjoja valmistuvalle siskonkumminkaimanveljen naapurille. Toki, jos itse saavutan jotain ja pidän juhlat, saan samanveroisen lahjan.
Äiti antaa rahaa jouluna ja syntymäpäivänä, yleensä 50 e. Isäni ei anna koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Saan kummaltakin vanhemmaltani 4999 € kolmen vuoden välein, verovapaa ennakkoperintö
Tää on ihanaa! Voi kun omatkin vanhemmat antaisi.
Synttäreinä ja jouluna, 100-200 euroa kerralla.
Eläkemummo antaa aina 20 euroa kun käyn korjaamassa tietokonetta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ostan jotain yksin asuvalle isälleni. Myös pienellä eläkkeellä kituuttavalle mummolleni ostan tavaroita, esim. pesukoneen rikkoutuneen tilalle. Minä olen köyhästä suvusta.
-M30
Olet ihana ihminen ❤️
Sain viimeksi vuonna 1985 20-vuotiaana pyytäessäni 20 markkaa, kun ensimmäinen opiskeluvuosi oli toukokuussa ohi ja kesätöistä maksettiin palkka vasta kesäkuun lopussa.
Synttäreinä saan tekstarionnittelut, jouluna tulee perheelle osoitettu joulukortti. Kun täytin 50 vuotta, lähettivät adressin.
En ole tainnut saada sen jälkeen kun täytin 18 ja muutin pois kotoa ja lähdin opiskelemaan. Ehkä ekan vuoden aikana sain satunnaisesti pyydettäessä jonkun pari kymppiä ruokaan. Olen pian kolmekymppinen
Vierailija kirjoitti:
Sain viimeksi vuonna 1985 20-vuotiaana pyytäessäni 20 markkaa, kun ensimmäinen opiskeluvuosi oli toukokuussa ohi ja kesätöistä maksettiin palkka vasta kesäkuun lopussa.
Synttäreinä saan tekstarionnittelut, jouluna tulee perheelle osoitettu joulukortti. Kun täytin 50 vuotta, lähettivät adressin.
Adressin, siis surunvalittelut? 😂
Tämänkin keskustelun sinulle tarjoaa verottaja.
Never.
Molemmat vanhempani ovat kuolleet jo vuosikymmeniä sitten.
Omillani olen pärjännyt siitä, asti kun olen opiskelujen jälkeen duuniin mennyt.
Jouluna ja synttärinä, yleensä 200-300e. Ovat sanoneet että eivät oikein osaa lahjoja ostaa, antavat sitten mulle ja veljelleni rahalahjat. Ollaan ihan keski-ikäisiä töissäkäyviä, luulen että haluavat muistaa kun aika paljon käydään heitä auttamassa mm. pihatöissä ja puuhommissa.
En ole koskaan saanut mitään "rahalahjoituksia". Synttäri- ja joululahjatkin jäivät kun olin noin parikymppinen. Miksi vanhempien pitäisi edes antaa rahalahjoituksia aikuiselle ihmiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adressin, siis surunvalittelut? 😂
Kyllä niitä on onnitteluadressejakin, jos ei tiennyt.
En ikinä, miksi pitäisi? Vanhemmilta rahaa kotitöitä vasten, siihen asti että tienataan omat rahat. Kun nuoret muuttavat kotoaan pois, niin viimeistään silloin rahahanat kiinni! Ei muuten opi rahan arvoa.