Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Vasikantanssi vadelmakastikkeen kera.
Amerikkalaistyyliset suolaiset biscuitit
Hapansilakka
Maitosuklaa (fazerin sininen) poppareiden kanssa syötynä. Saattaa olla, että on aika perus, mutta en itse ainakaan huomannut, että olisi kovin suosittu kombo. Välillä saa kapoista valmiita suklaaapoppareita, mutta ne eivät ole mielestäni hyviä.
Oi naurisleipää kun vielä sais täti Pohjanmaalta leipo ,itse oon yrittänyt mut maku ei ole sama
Vierailija kirjoitti:
Maitosuklaa (fazerin sininen) poppareiden kanssa syötynä. Saattaa olla, että on aika perus, mutta en itse ainakaan huomannut, että olisi kovin suosittu kombo. Välillä saa kapoista valmiita suklaaapoppareita, mutta ne eivät ole mielestäni hyviä.
Popcornsuklaalevyjähän on myös.
Jäädytetyt viinirypäleet. Mainio kesäherkku.
Kookosmaito (vesi pois kaadettuna) + tomusokeri + tuore mansikka + digestive-keksit = helppo ja raikas jälkkäri vaikka mökille. Kerroksittain siis keksejä, mansikkaa ja kookosmaito-tomusokeriseosta ja antaa vähän seistä.
Pinaattiletut kylmänä, ja niiden päälle aprikoosipuuroa, sekin jääkaapista. Jos ei ole aprikoosipuuroa, jugurttikin käy, mutta aprikoosipuuro on selvästi parempaa.
No ei varmaan ole mikään tuntematon herkku, mutta jäätelöä tehdessä mieli soseutan pakastemarjoja kookoskermaan. Sillä lähtee jäätelönnälkä.
63. Sanot"muistaakseni sotkin lehdet..." Ei kovin mieleen jäänyt ruoka.
rarehanu kirjoitti:
Hapansilakka
Jos on totta, miten syöt sitä. Hajuhaitta on hirveä, mutta maussa ei vikaa. Maistuu suolalle.
Valkopavut. Tungen niitä melkein kaikkiin uuniruokiin. Saa helposti proteiinia jos kasvissyöjä ja ne on sopivan miedon ja pehmeän makusia niin voi maustaa miten lystää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Popcornsuklaalevyjähän on myös.
Niin on, mutta ei niissä varsinaisia popcorneja ole. Taitaa olla jotain paahdettuja maissinjyviä, jotka jää hampaisiin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baklavat, kun onnistuu löytämään oikein lehteviä ja hunajaa tihkuvia!
Miten niin löytämään? Tee itse, niin on varmasti riittävästi hunajaa.
Oletko ikinä tehnyt baklavaa itse? Menee tosi paljon aikaa ja loppujen lopuksi voisulan tahmaisen sokerimössön peitossa on koko keittiö, kokki, kattilat, kissa, kylä, kaimat ja kummit.
Nykyisin ostan baklavani, yksi kerta riitti...
No mitä ihmettä. Toki olen tehnyt monta kertaa. Sehän on helppoa, kun filotaikina on valmiina. Täyte sekoitetaan yhdessä kulhossa ja pannaan voideltujen valmistaikinalevyjen väliin. Paistetaan ja kostutetaan.
Jos tuo on mahdotonta, niin eipä ole kummoinen keittiöihme. Perustäytekakussakin on useampi tekovaihe.
No eipä tuo kummoista leipomista ole jos taikinan ostaa valmiina. Teepä baklava alkaen filotaikinan valmistuksesta ja tule sitten keulimaan miten helppoa se on.
Hohhoijaa, kukaan ei tee itse filoa, kaikkein vähiten ne, jotka täällä valittavat, miten vaikeaa on tehdä baklavaa.
Kyllä minä teen. Tässä hyvä ohje https://www.sokerivaltakunta.com/2014/04/nain-tehdaan-filotaikina-itse…
Ben and Jerrys Netflix and Chill -jäätelö ja ne keltaisessa pussissa olevat Smash-maissisuklaanaksut.
Maissihiutaleita tai näkkäriä murskattuna maitoon ja vähäks aikaa pakkaseen tekeytymään. Ihan SAIRAAN hyvää :)
Ugli. Parhaimpia Jamaicalaisia herkkuja sen vihreän lisäksi.
Kukkakaali soseutettuna vaniljajogurtin kanssa. Kuulostaa oudolta, mutta toimii.
Rommiruukku, eli rumtopf. Ihanaa. Lisukkeena kermavaahtoa tai vaniljajäätelöä. Namm. Ei lapsille. Käy liekitettynä lapsillekin, jos antaa kaiken alkoholin palaa pois?
Mun lapsuuden herkku oli talkkunaa sekoitettuna piimään, ripauksella sokeria. Tykkään kyllä vieläkin, mutta välillä aina unohtuu pitkäksi aikaa.