Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Pirkan kirsikka-rommin paistomarmeladia torttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkä snacksin linssisnacksit. Olivat sairaan hyviä. Pieni pussi, mutta sopii hyvin tuo koko.
No tottakai ne on hyviä kun on UPPOPAISTETTU!! Lihavat syö ja tykkää..
Miksi aina oletetaan että pelkät l i h a v a t syö herkkuja? Minä olen itse laiha ja syön herkkuja todella usein, paljon enemmän kuin ylipainoinen kaverini. Kyllä mun mielestä myös se lihava ihminen saa syödä herkkuja jos haluaa enkä ala heti yleistämään/syyttelemään täälläkään jos joku kertoo vaikka rakastavansa sipsejä, että henkilö olisi ylipainoinen. Tosin ei se mun elämää hetkauttaisi vaikka olisikin ylipainoinen.
Mutta herkuista siis, meillä tykätään vallan kauheasti uunissa paahdetuista oliivi "sipseistä" näin tiktokissa videon jossa joku oli tehnyt sellaisia. Kuivannut siis mustat purkkioliivit ja pilkkonut ohuiksi siivuiksi ja pellille ja uuniin 160 asteeseen 40 minuutiksi :) ja ovat hyviä!
Kaffebulla kirjoitti:
Mäkkärissä otetaan sundae ilman kastiketta. Sitten otetaan pienet ranskikset. Ranskiksia dipataan sundaeen.
Miehen lapsi opetti tän mulle. On oikeasti hyvää.
Harmi kun kaikki jäätelöt ainakin Suomessa on pilattu vaniljan maulla. Miksi sitä vaniljanmakua täytyy tunkea kaikkeen. Sundaestakin tulee mieleen vaan ällö vanilja.
Ruokajaossa jossa ruokittiin paljon ihmisiä edullisesti, koin yllätyksen. Halvinta, rasvaista marjajukurttia oli jatkettu marjoilla. Kermaisuus taittaa marjan happamuuden. Enemmän kuin osiensa summa.
Tuoreet luomukookospalat pussissa ja joissain kaupoissa myös saman valmitajan kookospähkinä pillin kanssa joka on valmisteltu niin että sisällön juomisen jälkeen se on helppo puolittaa itse jotta saa kookoslihan.
Lidlin pakaste tuulihatut. Mun siivousherkku. Tänäänkin syönyt kohta paketillisen. Pitkin päivää napostellut niitä.
Vierailija kirjoitti:
Pillu :)
Hyi hitto. Meni ruokahalu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä mikään tuntematon kai ole, mutta en tunne ketään joka harrastaa tätä: löysäksi keitetty muna ja paahdettu leipä, siihen voita ja leikataan se tikuiksi. Munan kansi auki ja dipataan leipätikuilla löysää keltuaista.
Paahtiksen päällä myös voi ja hillo menee jälkkäristä tai sitten voita ja kaneli-sokerisekoitusta, maistuu kanelipullalle.
Ei nämä mitään terveysruokia ollut. 375
Englannissa tuo munadippi on aika suosittu ruoka. Tunnetaan nimellä egg and soldiers.
Vierailija kirjoitti:
Ajvar.
Mä käytän tuota pastan kastikkeena.
Suoraan sieltä joulun päivänsankarin synnyinseudulta: Hummus ja Baba ganoush. Itse tehtynä monin verroin parempaa kuin kaupasta mutta Sevanin humppa on sekin ok. Baba tarjotaan usein granaattiomenan sieminin koristettuna. Aijai, näistä on tullut ihan meidän jouluvakkareita. Parempia kuin laatikot.
Louhisaaren sima, ihan parasta janojuomaa!
Edullistakin eli tarvitaan vain reilusti (pari litraa tiukkaan ahdettuna) mustaherukan lehtiä ihan siitä pensaasta vaan, sokeria, hiivaa, sitruuna (ei pakollinen!) ja 10 l vettä sekä iso ämpäri. Herukan lehdet huuhdotaan ja niitä voi vähän pyöritelläkin rikki, laita ne ämpärin pohjalle. Keitä n. 2 - 3 l vettä ja kaada tämä kuumana lehtien päälle, että maku irtoaa. Kun vesi on jäähtynyt hieman, lisää loppu vesi - nyt sen pitäisi olla kädenlämpöistä ëli siivilöi lehdet pois. Lisää nesteeseen sokeria n. 4 dl (tai maun mukaan) sekä 1 sitruunan mehu sekä 1/2 tl hiivaa. Kansi päälle ja käymisen pitäisi alkaa n. vrk:n sisällä, silloin voit pullottaa tämän. Raikasta kesäjuomaa! Voittaa limpat aina.
Auran paprika majoneesikastike.
Sopii perunoitten,lihan,kalan kanssa ja monen muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillu :)
Hyi hitto. Meni ruokahalu.
Et ymmärrä hyvän päälle.
Jos jotakin myydän kaupoissa, siis valmistetaan tehtaassa, niin eiköhän se ole laajasti tiedossa...vai käykö siellä tehtaalla joku salaa valmistamassa jotakin ja ujuttaa tuotteen muiden valmisteiden sekaan jakeluun meneväksi?
Hlö, joka ehdottaa mämmiä ja Cointreauta yhdessä, on ymmärtänyt mistä oikein on kysymys. Mutta mämmiin en koske!