Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Ruotsissa revbensspjäll, ei aavistustakaan miten sitä tehdään.
NurseBetty kirjoitti:
Brasilialaiset juustopallot, pao de queijo (a:n päällä pitäis olla ~). Mahtavan hyviä ja niiden kuiva-ainetta saa pusseissa netistä tilattua. Yoki on hyvä merkki.
Minäkin rakastan noita! Niitä saa sentään monesta isosta marketistakin, missä myydään "maailman makuja". Itsekin voi tehdä tapiokajauhosta ja hienoksi raastetusta kovasta juustosta.
Terv. Brasiliassa asunut
Vierailija kirjoitti:
Jäätelön kanssa maustamatonta kreikkalaista jugurttia. NAM!
Tästä oon joskus vähän mukaillen tehnyt eväsjugurttia, jos on paksua kreikkalaista jugurttia niin oon lisännyt siihen jonkun hedelmäsäilykkeen hedelmät ilman lientä siis ja sitten vähän vielä rahkaa rakennetta antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Talkkunajauhot. Smoothiessa talkkuna tekee herkullisen maanläheisen ja täyteläisen maun. Jogurttia, banaania, puolukoita, talkkunaa.
Kokeilepa talkkunaa sekoitettuna piimään. Taivaallisen raikasta.
Edam tai emmentalpalat liotettuna vahvaan mustaan kahviin. Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Kuusenkerkkäsiirappi jätskin kanssa, uskomattoman hyvää.
Kuusenkerkkäsiirappi on huippuihanaa, teen sitä joka kevät itse oman pihan kerkistä! Mun suosikki on paahtaa pähkinöitä pannulla ja lisätä sitten kerkkäsiirappia siihen, sekoittaa ja antaa jäähtyä. Esim. juustojen kanssa tosi hyvää, mutta menee ihan pelkiltäänkin.
Kylmät nakit dipattuna banaanijogurttiin.
Lapsena mun suurin herkku:
pehminnyttä vaniljajäätelöä, cornflakeseja, appelsiinimarmeladia ja oboy-kaakaojauhetta sekoitettuna.
Myös edamjuustosiivut ketsupilla.
Pastry imperial stout oluet, moni ei tiedäkään miltä olut voi maistua, jos vaikka naiset pääsisivät maistamaan niin vaihtuisi siiderit makeisiin imperial stouteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokkapalat. 80-luvulle unohdettu herkullinen kahvileipä. Jostain vanhemmasta reseptikirjasta varmaan löytyy ohje, etsikää toki.
Noitahan on joka pullamyyjäisissä.
En ole koskaan kuullutkaan saati törmännyt. Yritin googlettaa reseptiä, mutta en löydä mitään. Täytyy kaivella ullakolta joku isoäidin vanha keittokirja.
Kun olin lapsi, äiti teki tätä ruotsalaisesta reseptistä, Kärleksmums on nimeltään. Se oli kyllä ihan ykkösherkku ja ihan eri maailmasta mitä nämä mokkapalat. Googlaa kärkeksmums, löytyy resepti :)
Vierailija kirjoitti:
Vaniljakermajäätelöä kahviin
Toimii. Jos käyttää espressoa ja lisää vaniljajäätelöä ja suklaakastiketta (sekä halutessaan amaretto keksiä) tuloksena on klassinen italialainen jälkiruoka, affogato.
Pepu! Ohrajauhoja, vettä ja suolaa. Paistellaan pannulla. Oikiaa voita päälle. Namskis! Köyhän(?) mutta onnellisen lapsuuden herkku mummolassa :)
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa friteerattu juusto, se voi olla vaikka mozzarella sticks, myös cheddaria saa friteerattuna.
Eikö missään muualla friteerattu käy?
Voita ja juustoa pullapitkosiivun päällä. Älkää tuomitko ennen kokeilua. Joskus olen kuullut jonkun kehuvan myös makkaraleikkelettä pullan päällä, mutta en syö lihaa joten en osaa sanoa onko yhtä hyvää kuin juuston kanssa.
Ruisleivän päälle reilu kerros voita, voin päälle valkosipulia puristimesta taikka ohkaisina siipaleina. Päälle omenalohkoja. Ihmeellistä miten toimii niin hyvin, joskus iskee tähän komboon ihan kauhia himo.