Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Lettijuusto eli kuivattua savujuustoa pitkinä soiroina. Maistuu erityisen herkulliselta oluen kanssa. Tätä herkkua saa parhaiten Venäjältä ja virosta.
Vierailija kirjoitti:
Oi, täältä kans ääni rönttösille! Maistoin niitä yhdellä kainuun reissulla muutama vuosi sitten ensimmäistä kertaa ja harmikseni niitä en muualta maasta ole löytänyt :/ Mutta aina kun mennään pohjoiseen tai vuokattiin, pakko ostaa rönikset :D
Rönttönen hihihi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruissipsit ohuilla Aura-juusto sivuilla.
Miksi juuri Aura-juusto? On parempiakin sinihomejuustoja.
Kerrotko vaikka pari esimerkkiä, std. suomikaupasta löytyvää?
Itse en ole onnistunut auraa parempaa löytänyt.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Lettijuusto eli kuivattua savujuustoa pitkinä soiroina. Maistuu erityisen herkulliselta oluen kanssa. Tätä herkkua saa parhaiten Venäjältä ja virosta.
Täällä Tšekissä ja Slovakiassa myös hyvin suosittu. Todella suolaista mutta niin hyvää!
Kolmen tähden Jaloviina meinaa jäädä aina sheriffin varjoon. Toinen unohdettu klassikko on Dry Vodka.
Wigrenin brunssinakki....no koiralle korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Kysyn ihan aidosti homejuustosta pitäviltä: miltä se mielestänne maistuu? Olen kokeillut sitä monta kertaa, mutta ainut maku jonka maistan on yrjö... 😬 Ja se pilaa koko ruoan, eli jos vaikka pizzan päällä on sitä klöntteinä, koko pizza maistuu siltä. Olisi siis kiva ymmärtää miltä se maistuu sellaisen mielestä joka siitä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Viininlehtikääryleet
Juu, Kreetalla. Ne kaupan säilykkeet on hirveetä pskaa. Sain kerran niistä kunnon ruokamyrkytyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eriKysyn ihan aidosti homejuustosta pitäviltä: miltä se mielestänne maistuu? Olen kokeillut sitä monta kertaa, mutta ainut maku jonka maistan on yrjö... 😬 Ja se pilaa koko ruoan, eli jos vaikka pizzan päällä on sitä klöntteinä, koko pizza maistuu siltä. Olisi siis kiva ymmärtää miltä se maistuu sellaisen mielestä joka siitä pitää.
Aura on hyvää. Muut eivät maistu. Aura on ihan omanlaistaan. Makua on mahdoton verrata mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen tähden Jaloviina meinaa jäädä aina sheriffin varjoon. Toinen unohdettu klassikko on Dry Vodka.
Varsinkin se punakorkkinen Dry Vodka, nam.
Nam kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eriKysyn ihan aidosti homejuustosta pitäviltä: miltä se mielestänne maistuu? Olen kokeillut sitä monta kertaa, mutta ainut maku jonka maistan on yrjö... 😬 Ja se pilaa koko ruoan, eli jos vaikka pizzan päällä on sitä klöntteinä, koko pizza maistuu siltä. Olisi siis kiva ymmärtää miltä se maistuu sellaisen mielestä joka siitä pitää.
Aura on hyvää. Muut eivät maistu. Aura on ihan omanlaistaan. Makua on mahdoton verrata mihinkään.
Auran suolainen maku, joka sekoittuu.. siniseen, sama ilmiö, kuin fazerin sinisessä. Se kutkuttaa makuhermoja. Muissa sinihomejuustoissa en ole saanut samaa makunautintoa.
Tämä on varmasti yksilöllinen juttu, niinkuin minulla kaikki valkoviinit maistuu etikalle, ei niitä ole juotavaksi tarkoitettu.
Nam kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta millainen se maku on? Ei tarvi verrata vaan kuvaile. Suolainen? Hapan? Kirpeä? Terävä? Pehmeä? Kermainen? Mikä siinä on nautinnollista? En todellakaan tiedä kun itselleni maistuu vain se yksi asia :D.
Vierailija kirjoitti:
Nam kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auran suolainen maku, joka sekoittuu.. siniseen, sama ilmiö, kuin fazerin sinisessä. Se kutkuttaa makuhermoja. Muissa sinihomejuustoissa en ole saanut samaa makunautintoa.
Tämä on varmasti yksilöllinen juttu, niinkuin minulla kaikki valkoviinit maistuu etikalle, ei niitä ole juotavaksi tarkoitettu.
Kiitos, yritän kuvitella :D. Ja hassua, valkkarihan on just hyvää, en tiedä miten siihen saa mitään etikkaan viittaavaakaan... :)
Muuten, tykkäätkö korianterista? Mä rakastan sitä ja voin syödä sitä tuoreena, pelkästään ja vaikka joka päivä. Mutta osa ihmisistä sanoo että se maistuu saippualta.
Ranskanperunat dipattuna Sunday-pehmikseen ja kastikkeeseen, mieluiten kinuski. On todella hyvä yhdistelmä.
Exää ällötti kun mä halusin leffanaposteluksi atrian kuorettomia limanakkeja ja ranskankermaan sekoitettua ranch-dippiä.
Harmi kun täällä ei saa vastaavia dippejä ja nakkeja.
T. Ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nam kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti yksilöllinen juttu, niinkuin minulla kaikki valkoviinit maistuu etikalle, ei niitä ole juotavaksi tarkoitettu.Kiitos, yritän kuvitella :D. Ja hassua, valkkarihan on just hyvää, en tiedä miten siihen saa mitään etikkaan viittaavaakaan... :)
Muuten, tykkäätkö korianterista? Mä rakastan sitä ja voin syödä sitä tuoreena, pelkästään ja vaikka joka päivä. Mutta osa ihmisistä sanoo että se maistuu saippualta.
Olen tuo valkkari=etikka, korianteri on häväistys, ei mauste. Ruoka on pilalla, jos siinä on korianteria.
Sinä et ole Ranskaa nähnytkään, etkä tuskin käynyt edes naapurikaupungissa.