Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!

Vierailija
03.05.2021 |

Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!

Kommentit (1381)

Vierailija
1201/1381 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrella kirjoitti:

Maistoin eilen niitä uusia sipsejä joissa ei ole yhtään rasvaa ja olivat yllättävön hyviä, ei ole vielä Suomen markkinoilla lanseerataan ensin rajatusti Ruotsissa...

Minkä nimisiä? Täytyypä kokeilla, jos löytää jostakin Ruotsin puolelta.

Vierailija
1202/1381 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruisleipä ketsupilla ja sokerilla.Nam!

Nyt oli paha. Menee testiin ihan vaan uteliaisuudesta

Kokeile samalla sinapin ja kurkkusalaatin kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1381 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friteeratut mulkut chili ja hunaja lisukkeilla.

Vierailija
1204/1381 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

korvasieni, menkää ihmiset keräämään niitä nyt on satokausi

mutta muistakaa oikea käsittely, ryöppäys!

Voi jumankekka...oikea käsittely E I ole ryöppäys, vaan k e i t t ä m i n e n useaan kertaan Ruokaviraston ohjeen mukaan!!!!!!

Korvasieniä ei saa ryöpätä

Vierailija
1205/1381 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu

Vierailija
1206/1381 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrella kirjoitti:

Maistoin eilen niitä uusia sipsejä joissa ei ole yhtään rasvaa ja olivat yllättävön hyviä, ei ole vielä Suomen markkinoilla lanseerataan ensin rajatusti Ruotsissa...

Joo, muuten hyvä mutta nimi olikin santamaria ja kyllä niissä rasvaakin oli, mutta 60% vähemmän. Ovat valmistettu eri menetelmällä...

Tollasia olivat

https://www.santamariaworld.com/se/tema/chips-snacks/

Vierailija
1207/1381 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cupuaçukakku (Brasiliassa)

Vierailija
1208/1381 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti voita ja kossu pakkaseen

Vierailija
1209/1381 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estrella kirjoitti:

Joo, muuten hyvä mutta nimi olikin santamaria ja kyllä niissä rasvaakin oli, mutta 60% vähemmän. Ovat valmistettu eri menetelmällä...

Tollasia olivat

https://www.santamariaworld.com/se/tema/chips-snacks/

Kyllä noita Prismasta ainakin saa

Vierailija
1210/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolattu ja ilmakuivattu järvikala, esim. lahna tai särki. En tosin itse osaisi valmistaa, mutta lapsuudessa olen maistanut.

Hyi helkkari, kizukalaa. Kuvottaa ihan se maku- ja hajumuisto, mikä tuosta kalasta tehdystä sopasta tulee. Jotkut kuivattivat kaloja latojen seinillä ahavassa ja jotkut leivinuunin jälkilämmössä. On mahtanut olla tuvassa silloin aromit, yöks.

Vierailija
1211/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmalle lemuavat juustot! Siis häh?! Paras makuelämys varmaan kun sain paperpussin, jossa pala juustoa, nimeksi laitettu "Stinky Beauty". Pussin kun avasin, oli kuin olisin lantalan luukkun työntänyt pääni. Mutta kun pistin suuhun, olin taivaassa!

Suosittelen kaikille vahvoja juustoja. Hyvä viini, keksiä ja rypäleitä lisukkeeksi.

Appenzeller Reif hyvä esimerkki. Siis sellainen pidempään kypsynyt versio. 

Kaamee haju mutta loistava maku.

Mun mies rakastaa juustoja. Mä en tajua. Jo tavan oltermanni on niin tunkkaisen juustoisen makuista että voi käyttää vain rajatusti. Juusto sopii leivän päälle, mutta tosiaan hallitussa määrin, itse juusto ei maistu hyvälle. Paitsi sinihomejuusto. Se on herkkua.

Vierailija
1212/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun herkkua oli Annas-piparit teehen kastettuna. Sitten puhkesi keliakia ja mistään en ole yhtä hyvää teehen kastettavaa gluteenitonta joulupiparia löytänyt. Vähintään koostumus on väärä, vaikka maku olisi oikea.

Elovenan kauravälipalakeksit on tähän mennessä parhaita gluteenittomia teehen kastettavaksi.

Vierailija
1213/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolakurkut

Että semmoinen tuntematon herkku kuin suolakurkut. Kenelle se on tuntematon? Onko olemassa joku, joka ei ole maistanut?

Kaupoissa myytävät ovat yleensä herkkukurkkuja, jotka ovat imeliä. Aika harvassa kaupassa on nykyisin oikeita suolakurkkusaaveja niin kuin ennen. Hoksaatko edes sitä, että suolakurkuissa ei ole ollenkaan sokeria? Oletan kommennoinnistasi päätellen, että sinä et ole ikinä edes maistanut oikeaa suolakurkkua.

Vierailija
1214/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aamu/välipala: maustamatonta soijajugurttia, hunajamelonin paloja ja mysliä. Oi mitä herkkua😋

Vierailija
1215/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävä keksitaikina. Ihan sellaisenaan, tai jätskin kanssa. Saa myös pakasteena esim. Ben&Jerrys, mikäli ei halua tehdä itse. Mielestäni itse tehty parasta, ja saa tuunattua juuri sellaista mitä haluaa. 

https://kotiliesi.fi/ruoka/syotava-keksitaikina-eli-cookie-dough-overih…

Vierailija
1216/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rainbowi. Luumut. Niitä oon tässä popsinu, kun asettauduin vaimon taakse persepanolle.

Paksua patukkaa vaan reilusti perseeseen! Turhaa kaunistella. Antaa kassien heilua vaan.

😂 lensi ruuat suusta

Vierailija
1217/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näyttää vastanneen väärään ketjuun, ovat siis luetelleet erikoisia makuyhdistelmiä tai muuten vaan omia tavallisia lempiruokiaan lukematta ketjun otsikkoa.

Muutamia ihan mielenkiintoisia erikoisuuksia tästä ketjusta kuitenkin löysin :) Itselläni ei tule nyt mieleen ehdottaa mitään.

Tätä ketjua lukiessa tuli aivan sama mieleen. Mun "tuntematon" on kuorimattomat auringonkukan siemenet. Tosi yleinen naposteluruoka maailmalla, mutta suomessa harvempi näitä syö, tai sitten ei vain tule puheeksi ikinä.

Jossain akkainlehdessä oli parikymmentä vuotta sitten näille resepti houkuttelevalla nimellä: Anakondan hampaat. Näihin muuten voi laittaa soijakastiketta mausteeksi, muutama tippa riittää.

Vierailija
1218/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasas robba ja sjk hepo.

Vierailija
1219/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan vielä ehdottanut munaa suuhun?

Vierailija
1220/1381 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasikan tanssi