Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Voi olla, että jossain täällä ketjussa sanottukin jo mikäli Savolaisia tai Pohjanmaalaisia sattunut paikalle, mutta Mutti/Pepu on kyllä parasta parhautta.
Ennen arkinen, jopa vähän hätäruokana pidetty paakkumainen mättö, mutta nykyään unohtunut ja melko tuntematon perinneherkku.
Voisilmä vaan "kraaterin" keskelle ja menoksi :P
Ruotsalainen uunijuusto + kirsikkahillo😋848
Digestive keksin päälle kunnon kerros violaa (sitruuna tai appelsiini). On kuin juustokakkua.
Kermaviili ja siihen päälle ohut sokerikerros. Lusikoidaan se noin sentin syvyydeltä ja sitten uusi sokerikerros päälle. Jatka kunnes pohja näkyy ja kermaviili on syöty. Joo ja ei todellakaan ole terveellistä.
Paska on tulevan pääsiäisen herkku, jos haluaa jotain ukrainalaista ruokapöytään.
Suolakeksit paprika ja päällä sinihome juustoa frezza vaniljakahvin kanssa ja likööri konvehti kylmänä kesällä.
Kivikylän lihahyytelö. Lihahyytelö saattaa kuulostaa ällöltä, mutta on niin hyvää suussa sulavaa.
Ruisleipäpala, levitettä ja banaania.
Lautaselle leivinpaperin päälle juustosiivuja, juustonsiivujen päälle metukka, mikrotusta pari minuuttia. On rapeaa ja älyttömän hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että nämä ovat jo melko suosittuja, mutta olen todennut kikherne- ja linssisipsit paremmiksi kuin perunasta valmistetut sipsit! :)
Ne on hyvä, mutta ikävä kyllä saan niistä vatsaoireita :(
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että jossain täällä ketjussa sanottukin jo mikäli Savolaisia tai Pohjanmaalaisia sattunut paikalle, mutta Mutti/Pepu on kyllä parasta parhautta.
Ennen arkinen, jopa vähän hätäruokana pidetty paakkumainen mättö, mutta nykyään unohtunut ja melko tuntematon perinneherkku.
Voisilmä vaan "kraaterin" keskelle ja menoksi :P
Täällä yksi kuusikymppinen savolainen, joka ei ole moisista eväistä kuullutkaan.
Vai tarkoititko Savolaisia?
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaistyylinen perunamunakas tosi hyvää, täyttävää ja melko helppoa tehdä. Eikä tule kalliiksi, kun pääraaka-aineet on kananmuna ja peruna. Punaviinin ja sopivan salaatin kera käy vaikka illanistujaisruoaksi.
Kananmunaruoka ja viini on kyllä kummallinen ja epäsopiva yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Lautaselle leivinpaperin päälle juustosiivuja, juustonsiivujen päälle metukka, mikrotusta pari minuuttia. On rapeaa ja älyttömän hyvää!
Joskus karpatessani söin vähän toisinpäin. Meetwursti ensin, sitten salsaa ja päälle juustoa. Uuniin. Ja kyllä, suolaista ja rapeaa. Ja hiton epäterveellistä, mutta kuka siitä aina jaksaa välittää. :)
kahvin joukkoon suolaa.
on niin hyvää. ettei monikaan ole juonut.
tämä on erikoista. tiedän kyllä.
Vaniljajäätelöä ja tupakkaa, välillä kulaus punaista jaffaa ja
naseva pieru.
Olen jo pikkupojasta asti syönyt keitetyt munat aina sinapin kanssa, sopivat täydellisesti yhteen.
Kimchia on joka ruokakaupan hyllylla, ei ole harvinaista. Minulla on aina purkki jaakaapissa.