Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!

Vierailija
03.05.2021 |

Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!

Kommentit (1381)

Vierailija
581/1381 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi!

Vierailija
582/1381 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävin hakemassa lounaaksi kibbelingiä:) Illalla teen kanssa pari stroopwaffelia

Luoja mikä nimi ruualla suomaiseen suuhun, väkisin tahtoo sanoa ”kikkel..”, kun tota lonkalta yrittää sanoa. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1381 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sellaisia Herkkä snacks linssejä, uppopaistettuja ja maustettuja. Ihan sairaan hyviä vaikka salaatissa mut me syötiin siltään koko pussi!

Vierailija
584/1381 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty jäähtynyt peruna viipaleina leivän päällä. Ruisleipä runsaalla voilla siis alla, perunaviipaleita ja sormisuolaa. Peruna on vielä suolistolle terveellisin jäähtyneenä (esim. itse tehdyssä perunasalaatissa).

Vierailija
585/1381 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole tainnut käydä Hollannissa ... oi, ikävä tulee niitä aikoja kun kibbelingiä sai Zoetermeerin kalakaupasta, ja Haagin kreikkalaisesta ravintolasta ihania giros-annoksia!

Vierailija
586/1381 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi!

Susi raakana.

Vierailija
587/1381 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt poron kielet, sitruunakastike ja perunamuusi.

Vierailija
588/1381 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkkunakiisseli mummon reseptillä! 🥰

Vierailija
589/1381 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipaperirullin tarkoitettu arkki, kastele, laita päälle HK ohuen ohut kalkkunafileeleike (vain tämä toimii), sweer chili -kastiketta (pirkka), tuoretta korianteria, optiona vähän salaattia ja limeä. Kääri rullalle ja syö. Vuodesta toiseen toimii, kun ”tekis mieli jotain suolaista ja freesiä”

Vierailija
590/1381 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettu ja itsepyydetty tunturirautu.

Kaupan kalatiskin kasvatetulla kassiraudulla ei ole muuta yhteistä luonnonkalan kanssa kuin nimi.

Vierailija
591/1381 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ben & Jerry's Chocolate Chip Cookie Dough Chunks (taikinapaloja pussissa). Jäätelöitä tullut syötyä useinkin mutta näihin en ollut aiemmin törmännyt. Taivaallisen hyvää!

Vierailija
592/1381 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mango + chilisokeri-sekoitus.( raaka mango siis)

Vierailija
593/1381 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa näkkäri on mun mielestä aliarvostettu, johtuen varmaan kouluruokailusta ja maineesta "köyhän miehen leipänä".

Mutta jos katotte näkkärihyllyä, suellä on vaikka mitä makua ja viljakoostumusta.

Norjassa kun joku haluaa keventää ruokavaliota, vaihdetaan leipä (hiiva) usein näkkäriin.

Mäkkäri tosiaan on törkeän aliarvostettu, vaikka esim. Tupla-QP sopii kaikille vauvasta vaariin. Kun tilaa supersizattuna  ateriana, niin siinähän on koko terveellinen ruoka-aineympyrä yhdessä mällissä; on lihaa, maito- ja viljatuotetta, kasviksia (sipuli), pottuja ja colaa.

Vierailija
594/1381 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalainen jukurtti ja seassa runsaasti juoksevaa hunajaa!

Vierailija
595/1381 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MillIioner's shortbread. Suomessa saa Lidlstä brittipäivinä, mutta olen syönyt parempaa juurikin Briteissä.

Vierailija
596/1381 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalainen tahinihunajalevite. Hyvää esim. paahtoleivän päällä.

Vierailija
597/1381 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MillIioner's shortbread. Suomessa saa Lidlstä brittipäivinä, mutta olen syönyt parempaa juurikin Briteissä.

Brittien klassinen Victoria Sponge Cake on myös tosi hyvää ja superhelppo tehdä!

https://www.bbcgoodfood.com/recipes/grannys-victoria-sponge

Vierailija
598/1381 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaali itse tehtynä.

Vierailija
599/1381 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma suosikkini on mochijäätelö. En asu Suomessa, joten en tiedä miten suosittuja nämä on siellä...

https://littlemoons.com/

Jeps, nämä ovat todella hyviä! Itsekin olen saanut niitä vain asuessani ulkomailla. Tietääkö joku, löytyykö Suomesta... ?

Vierailija
600/1381 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ben & Jerry's Chocolate Chip Cookie Dough Chunks (taikinapaloja pussissa). Jäätelöitä tullut syötyä useinkin mutta näihin en ollut aiemmin törmännyt. Taivaallisen hyvää!

Ben & Jerry's Chip Happens jäätelö on kanssa yllättävän hyvää, vaikka suklaajäätelön ja perunalastujen yhdistelmä kuulostaakin alkuun kyllä vähän epäilyttävältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi