Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin hakemassa lounaaksi kibbelingiä:) Illalla teen kanssa pari stroopwaffelia
Luoja mikä nimi ruualla suomaiseen suuhun, väkisin tahtoo sanoa ”kikkel..”, kun tota lonkalta yrittää sanoa. 😂
Ostin sellaisia Herkkä snacks linssejä, uppopaistettuja ja maustettuja. Ihan sairaan hyviä vaikka salaatissa mut me syötiin siltään koko pussi!
Keitetty jäähtynyt peruna viipaleina leivän päällä. Ruisleipä runsaalla voilla siis alla, perunaviipaleita ja sormisuolaa. Peruna on vielä suolistolle terveellisin jäähtyneenä (esim. itse tehdyssä perunasalaatissa).
et ole tainnut käydä Hollannissa ... oi, ikävä tulee niitä aikoja kun kibbelingiä sai Zoetermeerin kalakaupasta, ja Haagin kreikkalaisesta ravintolasta ihania giros-annoksia!
Vierailija kirjoitti:
Sushi!
Susi raakana.
Keitetyt poron kielet, sitruunakastike ja perunamuusi.
Talkkunakiisseli mummon reseptillä! 🥰
Riisipaperirullin tarkoitettu arkki, kastele, laita päälle HK ohuen ohut kalkkunafileeleike (vain tämä toimii), sweer chili -kastiketta (pirkka), tuoretta korianteria, optiona vähän salaattia ja limeä. Kääri rullalle ja syö. Vuodesta toiseen toimii, kun ”tekis mieli jotain suolaista ja freesiä”
Savustettu ja itsepyydetty tunturirautu.
Kaupan kalatiskin kasvatetulla kassiraudulla ei ole muuta yhteistä luonnonkalan kanssa kuin nimi.
Ben & Jerry's Chocolate Chip Cookie Dough Chunks (taikinapaloja pussissa). Jäätelöitä tullut syötyä useinkin mutta näihin en ollut aiemmin törmännyt. Taivaallisen hyvää!
mango + chilisokeri-sekoitus.( raaka mango siis)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa näkkäri on mun mielestä aliarvostettu, johtuen varmaan kouluruokailusta ja maineesta "köyhän miehen leipänä".
Mutta jos katotte näkkärihyllyä, suellä on vaikka mitä makua ja viljakoostumusta.
Norjassa kun joku haluaa keventää ruokavaliota, vaihdetaan leipä (hiiva) usein näkkäriin.
Mäkkäri tosiaan on törkeän aliarvostettu, vaikka esim. Tupla-QP sopii kaikille vauvasta vaariin. Kun tilaa supersizattuna ateriana, niin siinähän on koko terveellinen ruoka-aineympyrä yhdessä mällissä; on lihaa, maito- ja viljatuotetta, kasviksia (sipuli), pottuja ja colaa.
Kreikkalainen jukurtti ja seassa runsaasti juoksevaa hunajaa!
MillIioner's shortbread. Suomessa saa Lidlstä brittipäivinä, mutta olen syönyt parempaa juurikin Briteissä.
Kreikkalainen tahinihunajalevite. Hyvää esim. paahtoleivän päällä.
Vierailija kirjoitti:
MillIioner's shortbread. Suomessa saa Lidlstä brittipäivinä, mutta olen syönyt parempaa juurikin Briteissä.
Brittien klassinen Victoria Sponge Cake on myös tosi hyvää ja superhelppo tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Oma suosikkini on mochijäätelö. En asu Suomessa, joten en tiedä miten suosittuja nämä on siellä...
Jeps, nämä ovat todella hyviä! Itsekin olen saanut niitä vain asuessani ulkomailla. Tietääkö joku, löytyykö Suomesta... ?
Vierailija kirjoitti:
Ben & Jerry's Chocolate Chip Cookie Dough Chunks (taikinapaloja pussissa). Jäätelöitä tullut syötyä useinkin mutta näihin en ollut aiemmin törmännyt. Taivaallisen hyvää!
Ben & Jerry's Chip Happens jäätelö on kanssa yllättävän hyvää, vaikka suklaajäätelön ja perunalastujen yhdistelmä kuulostaakin alkuun kyllä vähän epäilyttävältä.
Sushi!