Posken bakteeritulehdus, riittääkö 10 päivän antibioottikuuri?
Oli poskessa tulehdus, näytin hamsterilta. Syönyt 10 päivän kuurin ja olen lähes entiselläni, antibiootit alkoi vaikuttaa n. toisena päivänä huomasi selvän eron.
Nyt tuo 10 päivän kuuri päättynyt, amorion 500mg söin suun kautta 3 krt päivässä.
Pelottaa, että kuuri ei ollut tarpeeksi pitkä, tai että uusii.
Ei ole tietoa lähtikö mistä, ihoinfektiosta vai hampaan ienvetäymästä. Viisaudenhampaita minulla ei ole ja kaikki hampaat oli röntgenkuvassa ok. Osaa siltä puolelta myös kartiokeilakuvattiin. (Yksityisellä omaan laskuuni tosin.)
Nyt odottelen kauhulla mitä tapahtuu seuraavina päivinä.
Kommentit (18)
Kysy lääkkeen märänneeltä LÄÄKÄRILTÄ
Up tietääkö kukaan.
Ja jos uusii, niin hyvä tietää jo mikä antibiootti viimeksi auttoi yms. Kun ton diagnosointi ei ollut yhtä yksiselitteistä juoksin hammaspäivystyksessä ja terv.keskuspäivystyksessä ja yksityiselläkin kävin.
Mutta jos uusii nyt, että menee vain lääkäriin, että nyt tämä sitten uusi, mikä on hoito, kun tietää mistä kyse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisemmin ihosta. Jostain ihohuokosesta. Suun puolelta tuledukset etenee enemmän leukaluun suuntaan. Ja se olisi selvää.
Joo, taidan mennä vielä terveysasemalle huomenna, koska mulla on näyttöviikko nyt alkamassa, ettei mene pilalle se. Ap
Ootko joku armorion-addikti? Sinäkö se olisit satasella lähtenyt vaikka mistä sitä hakemaan?
Vierailija kirjoitti:
Ootko joku armorion-addikti? Sinäkö se olisit satasella lähtenyt vaikka mistä sitä hakemaan?
En ole, söin eka v pen mega kuurin, mutta se ei vaikuttanut mitenkään. Ap
Toi kuuri vasta vaikutti.
No jos kysyn siltä lääkäriltä, se laskuttaa siitä. Kysyn täällä kun on ilmaista :D
Menen varmaan terveysasemalle huomenna, että ihan lievää turvotusta vielä posken yläosassa, että jatketaanko kuuria hetki vielä. (Huomenna on vapaapäiväni ja syntymäpäivädinner, en siellä halua, että poski alkaa levitä.) ap
Onko kellään mietteitä kannattaako toimia näin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehität siis itsellesi MRSA:ta? Mitä sinä opiskelitkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehität siis itsellesi MRSA:ta? Mitä sinä opiskelitkaan?
Lääkäri määräsi sen minulle, kun luultiin, että on hammasperäinen.
Sitten määrättiin amorion. En mielelläni kehitä itselleni MRSA:ta, opiskelen sote-alaa. ap
on geneettinen ominaisuus että keho luhistuu ja naama mätänee.
Vierailija kirjoitti:
Ootko sinä mielisairas?
On psykiatrista historiaa, jos sitä tarkoitit, mutta opiskelen ja olen menossa kesätöihin, elämä ihan perus. Tää sairastuminen sotki vaan harjoittelua ja muuta elämää aika paljon. ap
Lääkäri täällä, kokeile köyttä kaulaan. Kiristä, jos tuntuu vielä kipua.
Vierailija kirjoitti:
on geneettinen ominaisuus että keho luhistuu ja naama mätänee.
Okei. Jätän tämän kommentin omaan arvoonsa. ap
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri täällä, kokeile köyttä kaulaan. Kiristä, jos tuntuu vielä kipua.
Vai semmonen lääkäri.
Ei näköjään onnistu ilmaisten neuvojen kysely vauva-palstalla
Vika uppaus, jos joku lääkäri lukisi. Onko yleensä 10 päivän kuuri riittävä?
Todennäköisemmin ihosta. Jostain ihohuokosesta. Suun puolelta tuledukset etenee enemmän leukaluun suuntaan. Ja se olisi selvää.