Paljonko käytät rahaa alkoholiin viikossa?
Ehkä noin kolme kymppiä. Baareissa ja terasseilla en viihdy. Säiden lämmittyä saatan tuopillisen juoda.
Kommentit (56)
Apauttiarallaa 8€.
Eli kaksi pulloa hyvää olutta. Keskiviikkona saunaolueksi toinen ja lauantaina toinen.
En näe mitään syytä ottaa ns. Kuppia.
Se on sanomattakin selvää ja yleisessä tiedossa että humaltuminen on Loosereiden touhuja jos ei omana itsenään kehtaa olla vaan tarvitsee ns. Rohkaisua
0€
Baarikaapissa on sen verran tavaraa, että luultavasti en ikinä tarvitse viinaa ostaa.
Vaihtelee. Nyt kun oon ollut vaan kotona, ehkä 10-20 e? Ennen pandemiaa kävin yleensä sen lisäksi kerran viikossa jossain, yleensä vaan parilla (ehkä 15e) mutta pari kertaa vuodessa sitten pidemmän kaavan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
20-30e. Pitkä ja roteva mies tarvitsee Hesarin jutun mukaan 12 annosta saavuttaaksen yhden promillen humalan, mitä voinee pitää sellaisena keskileutona mukavana humalatilana, ei vielä kunnon känninä.
Minun on ostettava siis viikossa vähintään 12 annosta laatujuomia.
Sama määrä olisi pienelle naiselle jo paljon rajumpi määrä
Olet selvästi sinkkumies kun puhut noin pehmeitä.
Ne vastaa mielellään ketkä ei käytä :)
Itse ostan 2l valkkaria ja 1l punkkua ja siihen päälle muutama olut ja sidukka, n. 40e
Noin 300 euroa viikossa kunnes terveys petti ja jouduin kolmeksi viikoksi sairaalaan ja sieltä kuntoutukseen. Ryyppääminen loppui silloin.
Viikossa menee vähintään 42 tölkkiä keskiolutta. Rahaa palaa jotain 55€-75€/vko.
Käytän alkoholia säännöllisesti. Jo parin vuosikymmenen ajan.
Vielä ei ole maksa sanonut poks. Eikä haima. Mahalaukku ja suolisto OK.
Riskirajat alkoholin käytölle ovat aika tiukat. Ne voisi surutta kaksinkertaistaa.
Hyvä yritys vähentää alkoholin käyttöä. Ehkä myynti pitäisi kieltää?
Kuukaudessa menee max yksi 15€.n viini yhdessä puolison kanssa. Mies juo myös saunaoluen juhannuksena ja uutena vuonna.
Pari viikkoa sitten ostin kaksi tölkkiä olutta. Naisystävä joi niistä sen toisen. Saunaoluet oli kyseessä. Vappuna join lasin viiniä. Tosin sitä en itse ostanut.
En yleensä käytä rahaa alkoholiin, koska kotona on viinikellari, jota mies täydentää tarpeen mukaan. N. 600 pullosta on varaa valita kuhunkin tilanteeseen tai ruokaa sopiva viini/samppanja. Muuta alkoholi en juuri juo, mutta jos joisin, niin baarikaapista löytyy niitäkin kattava valikoima. Kesällä terassilla saatan tilata Aperol Spritzin, mutta siihenkään ei rahaa mene viikottain.
20-30e. Pitkä ja roteva mies tarvitsee Hesarin jutun mukaan 12 annosta saavuttaaksen yhden promillen humalan, mitä voinee pitää sellaisena keskileutona mukavana humalatilana, ei vielä kunnon känninä.
Minun on ostettava siis viikossa vähintään 12 annosta laatujuomia.
Sama määrä olisi pienelle naiselle jo paljon rajumpi määrä