Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomuushoidot luovutetuilla munasoluilla

Vierailija
03.05.2021 |

Haluaisin kuulla kokemuksianne. Näyttää siltä, että lapsettomuushoidot omilla munasoluilla on tulossa tiensä päähän, mutta kovasti kaipaisimme lasta.

Miten olette kokeneet raskauden kun tiedätte että lapsella ei ole omia geenejä? Miltä lapsi on tuntunut, onko heti ”oma”? Ajatteleeko asiaa minkä verran kun lapsi kasvaa?

Miten olette kertoneet lapsen alkuperästä hänelle itselleen? Tietääkö muut sukulaiset ja ystävät? Onko lapsen ulkonäkö sellainen, että tutut ihmettelee miksi lapsi ei näytä äidiltään ja että mistähän lapsen ulkonäkö on peräisin?

Oletteko missään vaiheessa katuneet päätöstä lahjamunasolun käytöstä?

Kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Kiitos!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia ei pitäisi sallia liian helposti. Pitäisi ensin suositella adoptiota. On monta muuta ihmistä jotka haluaisivat rakastaa lasta ja kasvattaa sen omanaan.

Vierailija
22/31 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aborttia ei pitäisi sallia liian helposti. Pitäisi ensin suositella adoptiota. On monta muuta ihmistä jotka haluaisivat rakastaa lasta ja kasvattaa sen omanaan.

Kenenkään velvollisuus ei ole toimia muiden sijaissynnyttäjinä. Jokaisella naisella on oikeus omaan kehoon. Emme elä Gileadissa, vaikka sinne suuntaan jotkut haluaa. Naisorjat synnyttämään lapsettomille lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään velvollisuus ei ole toimia muiden sijaissynnyttäjinä. Jokaisella naisella on oikeus omaan kehoon. Emme elä Gileadissa, vaikka sinne suuntaan jotkut haluaa. Naisorjat synnyttämään lapsettomille lapsia.

Lapsi ei ole yhtä kuin naisen keho, vaan erillinen itsenäinen ihminen.

Vierailija
24/31 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on mennyt sivuraiteille. Adoptiosta ja siihen liittyvistä väittelyistä voi perustaa oman ketjunsa, tässä kaivataan lahjamunasoluhoidoissa olleiden kokemuksia.

Vierailija
25/31 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lahjoittanut munasoluja. Kyllä siinä aika tarkkaan katsottiin että soluni menevät ihmiselle joka muistuttaa minua ulkoisesti. Samoin kirjattiin ylös erityisiä piirteitä minusta, kuten luonnonkiharat hiukset, lahjakkuus taiteen saralla, keskimittaa pidempi syntymäpituus ym. Kaikkea sellaista jonka tulevat vanhemmat haluavat tietää ja mikä heidän on hyväkin tietää. Ei siis raskastekoisen naisen soluja pienelle ja sirolle jne. Näitä solulapsia on syntynyt useita jo ja mikäli heille kerrotaan mistä ovat saaneet alkunsa, saavat he yhteystietoni sitten kun ovat täysi-ikäisiä. Odotan mielenkiinnolla. 

Vierailija
26/31 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lahjoittanut munasoluja. Kyllä siinä aika tarkkaan katsottiin että soluni menevät ihmiselle joka muistuttaa minua ulkoisesti. Samoin kirjattiin ylös erityisiä piirteitä minusta, kuten luonnonkiharat hiukset, lahjakkuus taiteen saralla, keskimittaa pidempi syntymäpituus ym. Kaikkea sellaista jonka tulevat vanhemmat haluavat tietää ja mikä heidän on hyväkin tietää. Ei siis raskastekoisen naisen soluja pienelle ja sirolle jne. Näitä solulapsia on syntynyt useita jo ja mikäli heille kerrotaan mistä ovat saaneet alkunsa, saavat he yhteystietoni sitten kun ovat täysi-ikäisiä. Odotan mielenkiinnolla. 

En tiedä missä ja milloin olet munasoluja luovuttanut, mutta nykyään ei vanhemmille kerrota kuin hiusten ja silmien väri, pituus ja etnisyys. Lääkärit toki tietävät paljon enemmän, mutta eivät kerro asiakkaille muuta.

Luovuttajan voi hylätä em. seikkojen perusteella, mutta aika rajalliset valikoimisen mahdollisuudet munasolun vastaanottajalla on.

Vierailija
27/31 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksette kokeile homeopatiaa, sillä saa itsensä raskaaksi alle kuukaudessa kunhan anta mällin lentää joka ilta

Vierailija
28/31 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä aikamoista. Siis luovuttajan ulkönäön pitää vastata ulkonäöllisesti henkilöä jolle munasolu luovutetaan. Tämä varmaan siksi, että ulkopuoliset ihmiset luulisivat lapsen olevan todellisuudessa äitinä esiintyvän henkilön oma biologinen lapsi. Miten tällaisen petoksen ja huijauksen kanssa voi ylipäänsä elää? Siis ihan uskomatonta meininkiä. Olen ihan tosissani, en trollaamassa.

Vierailija
29/31 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä aikamoista. Siis luovuttajan ulkönäön pitää vastata ulkonäöllisesti henkilöä jolle munasolu luovutetaan. Tämä varmaan siksi, että ulkopuoliset ihmiset luulisivat lapsen olevan todellisuudessa äitinä esiintyvän henkilön oma biologinen lapsi. Miten tällaisen petoksen ja huijauksen kanssa voi ylipäänsä elää? Siis ihan uskomatonta meininkiä. Olen ihan tosissani, en trollaamassa.

Minä taas ymmärrän oikein hyvin miksi esimerkiksi kaksi vaaleaa ja sinisilmäistä vanhempaa ottavat mieluummin vaalean ja sinisilmäisen naisen munasolun kuin vaikkapa aasialaisen naisen munasolun, tai päinvastoin.

En tosin tiedä mistä huijaamisesta ja petoksesta puhut, ihan laillista toimintaa munasolun lahjoittaminen ja vastaanottaminen on. On hyvin suositeltavaa, että lapselle kerrotaan hänen alkuperästään, mutta perheen ulkopuolisillehan asia ei kuulu mitenkään.

Täysin eri värisen ja näköisen lapsen kohdalla riittää kaikenlaisia sivistymättömiä töllistelijöitä, ihmettelijöitä ja pahanpuhujia, ja kaukaisillekin tutuille joutuisi selittelemään miksi lapsi ei yhtään näytä vanhemmiltaan.

Vierailija
30/31 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?

Vierailija
31/31 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oudoksi menee kun aletaan tulevan lapsen hiustenvärejä valikoimaan, tulee mieleen joku rodunjalostus suurinpiirtein. Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että kyllä siinä pyritään huijaamaan, en kyllä tiedä ketä - mutta eikö lapsen pitäisi olla rakas sellaisena kuin on eikä äitin kuvajaisena?

Tosin suppea kokemukseni lahjamunasolulla hedelmöittyneistä on juuri henkilö, jolle huijaaminen ja asioiden esittäminen väärässä valossa on ihan elämäntapa muutenkin..