Oliko sun isovanhemmilla joku suosikkilapsenlapsi?
Mummilleni eli isänäidille oli hänen ainoa tyttärentytär ehdoton ykkönen. Muut yhdeksän eivät yltäneet samalle tasolle, tosin selvä hopeasija oli yhdellä tyttärenpojalla.
Räikeimmin näkyi jouluna kun saimme joululahjat samaan aikaan.
Kommentit (8)
Oiskohan isän vanhemmilla ollut vanhin lapsenlapsi rakkain? Itse olin 7v kun vaari kuoli, ei siinä kumpposta suhdetta ehditty rakentamaan. Äidin puolelta mä olin ainoa lapsenlapsi eli tuskin olin rakkain, mutta ainoa kuitenkin.
En ollut suosikki, mutta kaikista eniten vietin isovanhempieni kanssa aikaa. Ihan heidän kuolemaansa saakka ja onneksi myös oma lapseni ehti tutustua isovanhempiini :)
Mummolle tärkeimpiä olivat lapsenlapsista pojat, kuten lapsistaankin
Mun äiti suosii toista lapsenlastaan suorastaan nolostuttavan selvästi. Hävettää hänen puolestaan välillä.
Veli oli mummolle tärkeämpi. Kyseli aina sen perään, antoi neljä kertaa enemmän rahaa ja tykkäsi kerta toisensa jälkeen puhua veljeeni liittyvistä asioista. Veli taas ei pahemmin perustanut mummosta. Huokaili kärsivästi kun "joutui" puhumaan puhelimessa jne.
Jo edesmenneellä isänäidillä suosikki oli ainoa poika eli veljeni, hän sai ennakkoperintöä useamman kerran, ei edes kiinnosta kuinka paljon yhteensä. Veljellä on tuon ansiosta ihan kohtuullisesti tuottava osakesalkku.
Mun äiti sai minut kun oli 19 ja eivät olleet naimisissa isäni kanssa jne.
Ja se on suurin syy miksi minua on aina syrjitty serkkuni kesken.
Esimerkiksi serkullani oli aika lyhyt tukka kun minulla melkeen perseeseen ja pyysin kerran äidiltäni apua hiusten kanssa kun yövyimme isovanhemmillani. Isoisäni totesi että miten en osaa hoitaa hiuksiani vielä kun osaahaan serkkusikin.
Myös isoisätäni cheeri ei ole urheilua toisin kun koripallo jota serkkuni harrasti
Eikös äidin ja isän pitäisi antaa joululahjat. Ehkä hän ehti keskittymään vain yhteen kunnolla tai kahteen. Usempi lapsenlapsi oli liikaa, että olisi voinut keskittyä kaikkiin?