Miten aloittaa pukeutua nätimmin? Pukeudun aina vain mustiin ja harmaisiin lököpaitoihin
Oikeasti haluaisin pukeutua nätisti, olen siis naishenkilö. Mutta en osaa. Kaikki kukkavaatteet ja kireät tuntuu niin oudolta. Mutta silti haluaisin omistaa nättejä vaatteita :( Hameet ja kaikki tuntuu vieraalta. Ärsyttää kun kuvissa aina näytän kuin joltain jätkältä iso huppari päällä. Onko antaa vinkkejä mistä aloittaa? Pidän siis vain normaalisti huppareita, isoja t-paitoja, college housuja, joskus sinisiä farkkuja. En ole myöskään niin rohkea että voisin laittaa vain jonkun mekon ja sukkahousut yhtäkkiä päälle.
Kommentit (37)
Esim. Farkut ja valkoinen kevyt neule voisi olla kiva? Tai neuleet ylipäätään.. Tykkäätkö käyttää jotain koruja?
Laita vähän tarkemmin minkä tyylisistä vaatteista tykkäät.
Tai mitä siis toivoisit? Naisellisuuttako? Naisellisesti voi pukeutua eri tavoin monella eri tyylillä. Ja naisellisia vaatteita on muitakin kuin makkarankuoret tai kukkavaatteet.
Tuota, älä nyt kireitä vaatteita laita, ne on sekä epåmukavat että rumat!
Mutta voisit ehkä lököpaitojen sijata harkita jotain sellaisia kevyesti muotoon ommeltuja yläosia - toppeja, paitoja ja paitapuseroita - joissa on muotolaskos rinnan kohdalla jotta rinnoille on tilaa ja vähän sisäänvetoa vyötäröllä. Mistään kohdasta näien ei kuulu kiristää, eikö ole edes ihonmyötäisiä, vaan vain vähän mukailla vartalon muotoja.
Kun olet löytänyt jonkun tämmöisen yläosan, voit samalla periaatteella miettiä mekkojakin. Niidenkään ei kuulu kiristää eikä olla ihonmyötäisiä, vaan vain kevyesti mukailla kehon muotoja: tehdä tilaa rinnoille ja takamukselle, kaventua vyötärölle. Nykyään muotia ovat aika väljät mekot. Jos rohkeutta tuntuu puuttuvan, kannattaa miettiä selkeästi levenevähelmaisia malleja.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Farkut ja valkoinen kevyt neule voisi olla kiva? Tai neuleet ylipäätään.. Tykkäätkö käyttää jotain koruja?
No korvareiät ainakin löytyy :D mutta en ole pitkään aikaan käyttänyt kaulakoruja. Jotenkin ne vaan aina jää. Tykkään myös hiuspinneistä ja hiuskoristeista. minulla on kuitenkin pitkät luirut hiukset joissa ei oikein pysy mikään. T. AP
Vierailija kirjoitti:
Laita vähän tarkemmin minkä tyylisistä vaatteista tykkäät.
Tai mitä siis toivoisit? Naisellisuuttako? Naisellisesti voi pukeutua eri tavoin monella eri tyylillä. Ja naisellisia vaatteita on muitakin kuin makkarankuoret tai kukkavaatteet.
Joo, no ehkä vähän naisellisemmin ja vaan nätimmin. Tulisi varmaan itsevarmempi olokin. T: AP
Vierailija kirjoitti:
Mutta voisit ehkä lököpaitojen sijata harkita jotain sellaisia kevyesti muotoon ommeltuja yläosia - toppeja, paitoja ja paitapuseroita - joissa on muotolaskos rinnan kohdalla jotta rinnoille on tilaa ja vähän sisäänvetoa vyötäröllä. Mistään kohdasta näien ei kuulu kiristää, eikö ole edes ihonmyötäisiä, vaan vain vähän mukailla vartalon muotoja.
Kun olet löytänyt jonkun tämmöisen yläosan, voit samalla periaatteella miettiä mekkojakin. Niidenkään ei kuulu kiristää eikä olla ihonmyötäisiä, vaan vain kevyesti mukailla kehon muotoja: tehdä tilaa rinnoille ja takamukselle, kaventua vyötärölle. Nykyään muotia ovat aika väljät mekot. Jos rohkeutta tuntuu puuttuvan, kannattaa miettiä selkeästi levenevähelmaisia malleja.
Onko sulla linkata kuvaa tuollaisesta paidasta? Kun minulla on tosi pitkä vartalo siis, olen tosi pitkä, ja pitkä selkä jne. Lauta olen :D Näytääkö tälläinen paita sitten hölmöltä?
Vaate ei saa olla kireä, vaan hyvin istuva. Vaatteen pitää tuntua päällä hyvältä. Epämukavassa ei viihdy kukaan. Korosta hyviä puoliasi. Asusteilla saa paljon aikaan, ota käyttöön huivit, vyöt ja korut. Tarkkaile kokonaisuutta. Valitse värimaailma, jossa itse viihdyt (ei liian kirjavaa sillisalattia). Yhdistelemällä saat erilaisia asukokonaisuuksia.
laitaa youtubeen spring style hakusanaksi niin sieltä tulee kivoja tyyli videoita. itekin sain tylsään tyyliin vähän uusia ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla linkata kuvaa tuollaisesta paidasta? Kun minulla on tosi pitkä vartalo siis, olen tosi pitkä, ja pitkä selkä jne. Lauta olen :D Näytääkö tälläinen paita sitten hölmöltä?
Ei tietenkään näytä hölmöltä, eikä tässä nyt tarkoiteta mitään peplumia, vaan ihan normaaleja muotolaskoksia.
https://www.burdastyle.com/jeans-tunic-top-111-burda-style-02-21.html
https://www.burdastyle.com/batiste-blouse-105-burda-style-05-20.html
Näin voi ainakin asiaa selvittää: selaile nettikauppoja ja blogeja, millaisesta tyylistä itse pitäisit.
Toisaalta voit analysoida vartalotyyppisi ja katsoa suosituksia sen mukaan, minkä malliset vaatteet voisivat näyttää hyvältä. Mitä korostaa tai mitä leikkauksia suosia.
Kannattaa tietysti miettiä käytännöllisestikin, jos et näe itseäsi hameissa sen vuoksi, että hameet ovat aina liian epäkäytännöllisiä, se tietysti rajaa asiaa.
Itse olen löytänyt kivoja vaatteita, jotka sopivat vartalolleni, mutta arkisin usein silti vetää päälle ne vaatteet, jotka saa helposti ja nopeasti päälle:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään näytä hölmöltä, eikä tässä nyt tarkoiteta mitään peplumia, vaan ihan normaaleja muotolaskoksia.
https://www.burdastyle.com/jeans-tunic-top-111-burda-style-02-21.htmlhttps://www.burdastyle.com/batiste-blouse-105-burda-style-05-20.html
Onpa söpö! Käykö tuollainen farkkujen kanssa?
Hei siskot, nyt jaan vinkin mitä itse käytän. Näytän aina muodikkaalta pikkurahalla, vaatteet eivät myöskään purista eikä kiristä. Määrittele tyylisi. Minä olen tykästynyt ByPiasin tyyliin mutta vaatteet aivan liian kalliita kukkarolle. Siis, katson tarkkaan ne stailaukset nettikaupastaan. Sitten ostan kirpputoreilta väljiä neuleita ja neuletakkeja, hameita, kaulahuiveja, mekkoja yhdet hyvät farkut ja nilkkureita eri väreissä: beiget, harmaat ruskeat, mustat. Mustia leggingsiä niitä paksumpia on varastossa kotona. Sitten yhdistelen hameisiin/mekkoihin ne leggarit, sopivan väriset nilkkurit, neuleen/neuletakin, kaulahuivin. Tai farkkuihin neuleen, neuletakin, kaulahuivin, sopivan väriset nilkkurit. Ja nätti kassi. Muista pitää kengistä hyvä huoli lankkaa ja kiillota säännöllisesti. Käytän heidän mix & match-filosofiaansa. Karsi turhat vaatteet ja vie kierrätyksiin. Pidä vaatekaappi lajiteltuna ja siistinä. Vain vaatteita sinne joita käytät. Käytä nukkaleikkuria neuleisiin. Et tarvitse paljon vaatteita kun yhdistelet ! Pidä vaatteista huoli, älä pese kuin 40 asteessa. Leggarit käsin. Näin sinulla on aina mukavaa, uudistuvaa päällepantavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No korvareiät ainakin löytyy :D mutta en ole pitkään aikaan käyttänyt kaulakoruja. Jotenkin ne vaan aina jää. Tykkään myös hiuspinneistä ja hiuskoristeista. minulla on kuitenkin pitkät luirut hiukset joissa ei oikein pysy mikään. T. AP
No korvakoruilla saa jo vähän naisellisuutta peliin! Mulla vähän sama hiusten kanssa on niin liukkaat, oon nyt oppinut pitämään hiuspannoista, kun haluun karvat pois kasvoilta. Voisiko sopia sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No korvakoruilla saa jo vähän naisellisuutta peliin! Mulla vähän sama hiusten kanssa on niin liukkaat, oon nyt oppinut pitämään hiuspannoista, kun haluun karvat pois kasvoilta. Voisiko sopia sinulle?
Kyllä, millaisia hiuspantoja käytät? :)
Vierailija kirjoitti:
Vaate ei saa olla kireä, vaan hyvin istuva. Vaatteen pitää tuntua päällä hyvältä. Epämukavassa ei viihdy kukaan. Korosta hyviä puoliasi. Asusteilla saa paljon aikaan, ota käyttöön huivit, vyöt ja korut. Tarkkaile kokonaisuutta. Valitse värimaailma, jossa itse viihdyt (ei liian kirjavaa sillisalattia). Yhdistelemällä saat erilaisia asukokonaisuuksia.
Kiitos vinkeistä kaikille(!
Värit. Mistä väreistä pidät? Varmasti muistakin kuin musta ja harmaa. Käy värianalyysissä, jos tuntuu, että et itse löydä oikeita sävyjä. Sitten valitset pari hyvää pohjaväriä, vaikka sininen tai beige ja sen ympärille alat rakentaa värimaailmaa. Mutta ei liikaa värejä kerralla.
Riisu alusvaatteisilesi ja katsele itseäsi peilistä. Minkä muotoinen olet? Mittasuhteet selkä/ jalat?
Vartalon malli? Missä on levein kohta? Hartiat vai lantio? Oletko mallia I, H, X, O vai päärynä? Kun tämän olet selvittänyt, voit hakea pukeutumisvinkkejä eri mallisille vartaloille.
Jos sinussa on jokin erityisen ihastuttava yksityiskohta - ja varmasti on - tuo se esille, järjestä niin että se huomataan. Vaikka kaula, ranteet, vyötärö.
Jo istuvilla farkuilla ja yksivärisellä, simppelillä paitapuserolla pääsee pitkälle. Jos kaikki kuviot, röyhelöt, pitsit ja tekstuurit tuntuu vierailta, niin aloita yksinkertaisesta. Lenkkareiden tilalle nahkaiset kävelykengät tai nilkkurit, joissa on vähän korkoa. Tai kesäksi sandaalimaiset kengät. Värejä oman maun mukaan, mutta esim. vaaleansininen, valkoinen ja vedenvihreä ovat aika varmoja valintoja.
https://i.pinimg.com/originals/ab/51/6a/ab516aad2ff45d87a6a8a9aa93a08bc…
https://i.pinimg.com/originals/25/12/9a/25129ac46a542867ecb9d8cb7a58b3f…
https://i.pinimg.com/originals/e9/11/f6/e911f6621aac3f58def2e18d9ddd3c2…
http://3.bp.blogspot.com/-oH_X8syzTD8/WaiAZmACWZI/AAAAAAAAF9E/vZa44T3sa…
Sanoit olevasi lauta. Siinä ei ole mitään pahaa, mutta kai käytät rintsikoita? Voisit ostaa pushupit tai topatut, jotka antavat hiukan muotoa. Siten paidatkin istuvat kauniisti. Mutta on lättänä-lookkin ihan sallittu.
On hyvä, että olet pitkä, siitä on hyvä lähteä. Käytä tummia, tarpeeksi pitkiä farkkuja. Sitten joku raikas neule, tai alle paita ja päälle pitkä neuletakki, ja siihen JOKO isot korvikset TAI iso kaulakoru. Ei molempia. Koska olet pitkä, sinulla näyttävät myös tunikat hyvältä. Mutta varo, tunikoita myydään tosi rumanvärisinä. Suosi yksiväristä.
Hei onko vähän pullukalle tyylivinkkejä myös? Ikää 43v ja koko ajan laihdutan mutta on vasta alussa ja haluan pukeutua kauniisti. Millainen takki? Tykkäsin itse trenssistä pidemmästä mutta en löydä sitä koossani ja en tiedä sopiiko? Millaisia neuleita? Nilkat ja ranteet on hyviä kohtia. Myös hyvät rinnat. Kapein olen vyötäröstä vaikka siihen myös kerääntyy. Olen varmaan mallia suora. Antakaa tyylikkäät vinkkejä? myös kengistä ja alaosista kengistä?
Eri
uppppppppppp