Mies on alkanut huomauttelemaan painosta
Painoa on kertynyt mielestään 20 kiloa, vaikka edelleen menee samat vaatteet päälle kuin suhteen alkuaikana. Olin ennen päälle 50 kg 166 cm pituudella ja se oli kuulemma liian vähän. Onhan painoa tullut jonkun 10 kiloa, mutta aiemmin kun olin laihempi valitti miten olen liian laiha ja nyt sitten liian lihava...saattoi joskus ilkeillä miten jalkani ovat kuin pölkyt ja naama leveä ja turvonnut, "kato nyt tota sun mahaas".
Näitä sanoo yleensä humalassa. Sitten selvin päin kieltää, voi kutsua kauniiksi usein ja sexyn näköiseksi. Sitten kännissä tulee näitä "katso peiliin"-juttuja. Sitten kun laihdun en saa kuitenkaan laihtua liikaa...
Mulla on mahdollinen lihottava perussairauskin. Eli on entistä haastavampaa pysyä hoikkana. Sitten kuulen myös syöväni koko ajan, kuulemma. Samat suklaat säilyvät kyllä kaapissa kuukausitolkulla. Alkoholista tulee enin turvotus ja urheiluakaan en voi harrastaa enää samoin kuin ennen.
Itse oikeasti luulin ettei pieni painonnousu normaalipainon rajoissa haittaa, mutta ilmeisesti olen kuitenkin kamalan näköinen. Itse en meinaa tätä sontaa enää kuunnella vaan laihdutan itseni tasan siihen painoon mitä haluan.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Painon morkkaaminen on moukkamaista. Samoin humalahakuinen juominen.
Itsekin taidat sortua tähän jälkimmäiseen...
Ehkä sorrunkin ja mitä sitten. Suoraan sanottuna, kun miehelle ei tunnu enää kelpaavan ja paino nousee tai turvottaa niin alkoholi on yksi vähäisistä iloista. Eihän se hyväksi ole ja siksi se pitäisikin saada parempaan tasapainoon. Kun kävelyistä tulee jo kipuja ja keho rapistuu, eletään koronan keskellä ja elämä menee alaspäin niin mitä voi tehdä?
Koen mieheni olevan muuten sielunkumppanini. Mutta onko sitä oikeasti, arvostaako tai välittääkö oikeasti yhtään? AP
Oma naiseni on 168 cm ja noin 100 kiloa, ja kyllä, piikittelen häntä painosta ja sanon että söisi terveellisemmin. Minusta se on pelkkää ilkeyttä minua kohtaan häneltä, että on noin lihava!
Sielunkumppani, joka haukkuu ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Et meinaa kuunnella tuota sontaa. Luulin, että ratkaisuna kirjoitat jättäväsi tuollaisen miehen, mutta aiotkin laihduttaa... 🤦♀️
Olinkin erossa vuoden. Sinä aikana en voinut olla ajattelematta miestä koko ajan. Silloin hyväksyy enemmän huonoa käytöstä, mutta ei kaikkea. En vain jaksa enää välittää mielipiteistään. Ajattelen, että paremmassa kunnossa ja hoikempana saan energiaa ja sysätä pyörät pyörimään. AP
Vierailija kirjoitti:
Sielunkumppani, joka haukkuu ulkonäköä?
Sitä voi kokea naisen sielunkumppaniksi "hengen ja sielun puolesta", mutta olla silti pitämättä naisen hyllyvistä läskeistä. Veikkaan että aika monella lihavan tyttöystävän miehellä näin.
t. 23
En tosiaan tiedä, muuta kuin sen, että toi on mulle arkipäivää.
Kannattaa olla vaan yksin, koska ihmiset ilkeilee muuten.
Sulla sentään ei anoppi ja appi ilkeile tai muut sukulaiset asiasta.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tiedä, muuta kuin sen, että toi on mulle arkipäivää.
Miksei naiset ymmärrä että tämä on ilkeyttä miestä kohtaan?
Ylipainoa vähintään kymmenen kiloa, ehkä kaksikymmentä. Etkä omista edes vaakaa? Mitäs jos kävisit marketista hakemassa vaa'an niin ei tarttis arvuutella oman painon suhteen.
Mielestään minun pitäisi laihtua 3-5 kiloa. Eli on tuokin kummallinen luku. Tuntuu, että sama mies voi olla rakastava ja sitten välinpitämätön, tuijottaa puoli päivää puhelintaan eikä jaksa yleensä tehdä eteeni mitään. Jos käy kaupassa pitäisi suunnilleen kiljua riemusta. Ei anna lahjoja merkkipäivinä, hiero hartioita, korkeintaan välillä keittää aamukahvin. Jos ollaan kerta niin sielunkumppania luulisi kaiken tämän olevan itsestäänselvyys. Joskus vuosi sitten kävin rahoillaan kampaajalla. Siinä se.
Minä maksan meillä laskut ja teen yleensä ruoat. Hän sanoo aina, että minun pitäisi opettaa tekemään sitä ja tätä (ruokaa). Hallitsen meidän rahoja, mutta hän haluaa rahaa tupakkaan, kaljaan ja peleihin. Joudun olemaan hyvin tarkka rahoista. Tuntuu kyllä siltä, että minä olen sitten jokin äiti ja energia menee kaikkeen turhaan stressiin.
Siivoaakin yleensä imuroimalla yhden huoneen lattiapinta-alan. Joskus vessan. Minulle kitisee miten olen laiska, mutta en jaksa enää vätystelyä niin ei itsekään kiinnosta tehdä mitään. Sitten on kuitenkin välillä pakko. Kaikki pieni negatiivinen tuntuu lisääntyvän koko ajan. AP
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa vähintään kymmenen kiloa, ehkä kaksikymmentä. Etkä omista edes vaakaa? Mitäs jos kävisit marketista hakemassa vaa'an niin ei tarttis arvuutella oman painon suhteen.
Sun mielestä ihmisen joka ennen sylki syömiään herkkuja ja laihdutti jatkuvalla lenkkeilyllä kannattaa vaaka hankkia? En mitään muuta enää tekisikään kuin hyppisi sillä. Tajuatko edes mitä on ylipaino? Edelleen menee samat vaatteet päälle kuin ennen. Ennen olin skaalan alkupäässä ja neuroottinen painosta. Nyt olin itseni hyväksynyt, mutta sitten kuulenkin yhtäkkiä haukkumista. AP
Nyt on sellainen olo, että tää on viimeinen vuoteni. En vain enää jaksa tätä elämää. AP
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi prosenttuaalisesti valtavan iso muutos jos paino kasvaa 50 kg -> 70 kg. Melkein puolet on tullut elopainoa lisää! Vielä jos se kaikki on silkkaa läskiä niin kehon koostumus on ihan lässähtänyt.
Syömishäiriötaustalla kehonkoostumuksen arvaa. Vaaka ei paljon kerro.
Onhan tässä kyse paljon muustakin kuin painosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi prosenttuaalisesti valtavan iso muutos jos paino kasvaa 50 kg -> 70 kg. Melkein puolet on tullut elopainoa lisää! Vielä jos se kaikki on silkkaa läskiä niin kehon koostumus on ihan lässähtänyt.
Vaaka kertoo totuuden. Kilogramma on kilogramma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaka kertoo totuuden. Kilogramma on kilogramma.
Kehonkoostumuksesta vaaka ei kerro mitään. Syömishäiriöinen on hävittänyt normaalin lihaskudoksen ja normaali paino ei olekaan normaali paino.
Et meinaa kuunnella tuota sontaa. Luulin, että ratkaisuna kirjoitat jättäväsi tuollaisen miehen, mutta aiotkin laihduttaa... 🤦♀️