Kun jäin työttömäksi, niin....
Yksi ystävä lopetti yhteydenpidon. Toinen hyvä ystävä kysyi, että mitä kuuluu, ja voitaisiin nähdä. Hän tiesi potkuisrani, niin vastasin, että ei ole rahaa lähteä syömään ja joudun myymään kotini, kun jään työttömäksi, niin vaan vastasi, että ymmärrän ja tsemput sinulle. Ei mitään muuta.
Kyllä on tullut tiöodettua, että työttömänä olet p a s k a a . Et pelkästään yhteiskunnan silmissä, vaan myös ystävien silmissä.
Muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (24)
... niin menin seuraavalla viikolla uuteen työpaikkaan
Isot boltsit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonosti on raha-asiansa hoitanut, jos ei ole varaa käydä syömässä ja joutuu kotinsa myymään.
Trolli?No ei todellakaan Jos asumismenot (laina+ korko+ yhtiövadtike) on 900€ ja työttömyyskorvaus(ansiosidonnainen ) 1200€, niin miten on varaa pitää asuntoa? Kerro minulle. Kerro minulle myös, että kun tällä hetkellä en vielä edes saa tuota ansiosidonnaista ja tilillä on 600€ ja sillä pitäisi pärjätä 1 kk, niin miten olisi varaa käydä syömässä? Tällä hetkellä en maksa, kuin lainan korot.
no haet nyt heti asumistukea, työttömyyskorvausta ja sossunrahaa laskuihin.
meki pärjätään ja on on talo + 20ke auto. myös diakonitoimistosta saa laskuihin
apua. ei tarvi kuin nöyrtyä kerjäämään.
Asumistukea saa asuntolainan korkoihin, yhtiövastikkeeseen ja vesimaksuun, mutta ei luonnollisesti itse asuntolainaan joka on suurin osa noista asumismenoista.
Sama kokemus. En syytä heitä. Ehkä ovat lukeneet jostain oppaasta, että ystäväpiiriin ei saa kuulua luusereita, koska olet keskimäärin sitä mitä ystäväpiiriisikin on.
Ei 1200 euron tuloilla saa asumistukea omistusasuntoon, eikä sen puoleen toimeentulotukeakaan.
Olen samassa tilanteessa ja sinnittelen ruokajonon varassa.